Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 613141516
Resultat 301 till 310 av 310
  1. #301
    mosslander
    Gäst
    Läste garaget att ni ville ha en vw träff nånstans v-götaland då vore Vårgårda flygfält bra, de har rejsat 201m där förut.

    givetvis är det tråkigt med alla motgångar så hoppas det fixar sej
    Senast redigerad av mosslander den 2012-08-30 klockan 22:21.

  2. #302
    mrpete
    Gäst
    Ja vi spånade lite på det faktiskt. Nu känns ju det lite fjöligt utan bil att köra dit. Motgångar finns det alltid, denna gången har jag valt att sluta medan det fortfarande känns bra, saker är hela osv.

    Lite tråkigt, men överlag känner jag mig nöjd med projektet och har lärt mig mycket inför framtida projekt.

  3. #303
    Quattro_mannen
    Gäst
    Tror faktiskt du gör rätt i att sälja...Man vet själv då ett projekt är avslutat,ångrar inte att jag sålde min etta då jag VET att killen som köpte bilen bygger vidare.

  4. #304
    mrpete
    Gäst
    Ja, det känns som att jag vill börja om på något nytt istället för att göra om en massa saker som jag redan gjort. Det är ju ett väldigt bra utgångsläge då det egentligen inte krävs så jättestora insatser för att ha en fullt körbar sjukt rolig bil. Kan säga att den började gå svinigt bra nu i slutet av mappningen, inga problem att dra den upp till 8000rpm och den har kraft i princip hela vägen. Med mekanisk ventilmekanism och en ännu styggare kam är inte 10.000rpm helt utom synhåll, bottendelen är väldigt noggrannt balanserad.

    Hur som, precis som du säger, man vet själv när det är dags. Har varit i detta läget (nästan) innan och valt att fortsätta, men nu lämnar jag över. Kommer inte ångra mig heller.

    Vem vet, det kanske dyker upp ett nytt projekt framöver

  5. #305
    mrpete
    Gäst
    Har nu haft bilen ute för försäljning ett tag, det är några som har varit/är intresserade av att köpa hela bilen. Jag har fått oändligt många bud på delar, någon är intresserad av att köpa den som rullande chassi, dvs utan drivlina och inredning (2 stolar typ).

    Men jag var i garaget en sväng härom dagen.. fick hem en akl-topp jag tänkt använda i veckan.. så nu funderar jag fan på om jag inte ska behålla bilen iaf över vintern.. göra om tändsystemet.. Kanske byta till akl-toppen efter den portats osv.. för att se hur det känns. Den lär inte tappa speciellt mkt värde på det eftersom iaf tändsystemet är något som måste göras oavsett.

    Funderar ett par dagar till, sen fattar jag ett slutgiltigt beslut.

  6. #306
    mrpete
    Gäst
    Jahopp. Då var golfen såld då. Lite blandade känslor givetvis, men så är det ju när man har kämpat med projektet i 2½ år. Men det känns ok, kände mig ganska färdig med projektet.

    Nu blir det att spana efter nåt nytt, vad det blir vet jag inte alls ännu..

    Så vi kan ju se denna tråden som avslutat, tack för visat intresse /// Peter

  7. #307

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hamnade den på något annat forum eller hos banorienterad person?

  8. #308
    mrpete
    Gäst
    Jag vet inte riktigt var nya ägaren är aktiv, jag vet att han finns på gorg, men jag ska höra lite mer med honom. Om han inte hade köpt den så hade den nog hamnat i Norge då det var en som var väldigt intresserad.

  9. #309

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ok , KUL att det fanns intresse iaf.
    Norge , det låter genast som om vi fått se den senare då =)

  10. #310
    mrpete
    Gäst
    Ja, det har varit många som varit intresserade, både av hela bilen och delar av den, motor, kaross, osv osv.

    Det var även en som hörde av sig och ville exportera den till Holland.

    Nu ska iaf bilen hämtas på lördag och jag spånar på nytt projekt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin