Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Henny
    Gäst

    Byta mattor i Golf Gti-88

    Hej!

    Jag håller på och byter inredningen i min Gti-88 och undrar över den främre delen av mattan. Jag har lossat på mittkonsolen men mattan verkar vara i ett stycke under värmepaketet. Går det att få ut den ändå eller krävs en demontering av värmepaketet med?

    Mvh Henrik

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    tror du måste ta ur värmepaketet. när jag strippade ut mina två MK2 så fick jag ta till kniven för att få bort det bakom värmen.
    jag skulle dock slänga allt så det spelade mindre roll för mig.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kniven var min bäste vän när jag lossade mina.
    Gör ett nyggt snitt bakom där då syns det inte ändå bakom mittkonsoll mm.

  4. #4
    Henny
    Gäst
    Hej!

    Jag hade också tankar på kniven men tänke höra mig för innan jag gör något oåterkalligt...

    Är det mycket jobb att ta bort värmepaketet då jag ska flytta mattorna mellan två bilar och vill ej köpa nya då de är i bra skick.

  5. #5
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag hade ur min matta för några år sedan och jag kan inte minnas att jag fick skära loss den. Instrumentbrädan var bortplockad, men det ska nog inte ha någon betydelse.

  6. #6
    StiFt
    Gäst
    Jag lossade värmepaketet mm för att få loss den. Ville inte göra sönder mattan så jag fick montera loss en hel del :P

  7. #7
    Henny
    Gäst
    Finns det nya mattor att köpa? Vet ej om jag orkar göra detta ingrepp i två bilar...

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Du kan köpa ny matta från t.ex. ACC Mats för ca 1500SEK

    Vet inte hur dom står sig prismässigt mot OEM som t.ex. OT dock.

  9. #9
    Henny
    Gäst
    Hej!

    Nu är mattorna ur! Det gick bra att dra ut dem utan att skruva bort värmepaketet, det gick även att skjuta in den nya under värmepaketet. Sparade mycket tid och mankemang där

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin