Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Borjan54
    Gäst

    Dörrlås / innerbelysning Golf 4

    Har just upptäckt att innerbelysningen styrs från låskistan i framdörrarna. Min vänstra dörrlås tänder inte innerbelysningen, finns det någon som har försökt att laga låskistan eller är det bara att byta den? Om man köper en beg, från bildemonterare finns det då en massa olika låsvarianter. På min Golf så är det centrallås utan fjärrmanövrering. Tacksam för svar i ämnet.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Samma lås på alla.
    Sen ang att laga , vissa har lyckats laga och fått det till att hålla , andra har fått det att hålla ett tag.
    Är microbrytaren i låset som går sönder.
    Jag lagade min och det höll 6 månader , sen böt jag till ett nytt lås.
    Ny låskista går på ca 1200:- , skroten lite billigare men då vet du inte vad du får mest troligt får du ett som förr eller senare lägger av.

  3. #3
    Borjan54
    Gäst
    Tack för svaret, ang, microbrytaren, passar en universal microbrytare? Jag har sett på bilder i bildelsbasen och där ser låsen lite olika ut, är det bara fabrikatet som skiljer? passar låsen från alla typer av Golf 4?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Borjan54 Visa inlägg
    Tack för svaret, ang, microbrytaren, passar en universal microbrytare? Jag har sett på bilder i bildelsbasen och där ser låsen lite olika ut, är det bara fabrikatet som skiljer? passar låsen från alla typer av Golf 4?
    Samma låskista på alla Golf MK4.

    Sen ang universial microbrytare vet jag att vissa köpt på ELFA mer än så vet jag ej.

    Felet på min kista vara att microbrytaren lossnat från kistan pga av att fästerna som håller den gått sönder , bytte MAOaldrig min brytare utan bara fixade den.
    Slutade dock med att den lossnade igen 6 månader senare för att sedan gå i smulor pga av utmattad plast.
    Har haft bilder på eländet men dom försvann när fotopic.net la ner.

  5. #5
    Borjan54
    Gäst
    Tack för informationen,jag köper nog ett begagnat och sedan försöker att laga. Det är ju en utmaning att försöka som ger mig glädje om man lyckas. Jag är ju en hängiven renoverare av gamla fordon så man måste ju försöka.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Borjan54 Visa inlägg
    Tack för informationen,jag köper nog ett begagnat och sedan försöker att laga. Det är ju en utmaning att försöka som ger mig glädje om man lyckas. Jag är ju en hängiven renoverare av gamla fordon så man måste ju försöka.
    Jag vet att du hade skrivit att du hade svårt med engleska , men bilder säger mer än 1000 ord så den kanske är till hjälp iaf.
    Är manual på hur du river ner dörrsida och dörrplåt samt hur du byter hissmekanism och låskista.

    Så slipper du "learning by doing" och ta sönder något i onödan.

    Hur du tar lös dörrpanel.

    http://forums.vwvortex.com/showthread.php?961163

    Hissmekanism och låskista.

    http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin