Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47
  1. #41
    HenkeE35
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Vem är din ÅF? Så man vet vart man ska köpa sin nästa bil. Svårt att hitta vettiga ÅFs tyvärr.
    Befogad fråga, helt klart.. något svar?

  2. #42

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Nu är det inte roligt längre. Fick besked att bilen var klar och begav mig iväg för att hämta den. Väl på plats så upptäcker jag att någon har repat den nya ratten i samband med justeringen av styrningen. Så nu är ytterliggare en ratt beställd och det blir återbesök för att byta ratt igen. Tur man har bra tålamod ;(

  3. #43
    Markus1987
    Gäst
    Ärligt... Vad fan håller firman på med egentligen!!! :S Dom där rattarna å allt kan ju fan inte va billiga... Jaja, man får ju vara glad att dom byter ändå de dom själva förstört!

  4. #44

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Rattarna kostar en hel del och i detta fall är det extra tråkigt då lokal ÅF har tagit garantikost som generalagent inte ville ta. Nu kostar slarvet ytterliggare en ratt, verkstadstid och framförallt min tid. ÅF går från att vara lite utav hjälte till det motsatta pga detta slarv. Synd.

  5. #45

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Då var ratten bytt igen och denna gång gick det bra. Dock så var denna ratt av lite sämre kvalitét från början (lätt väckad vid skarpa kanter, tex vid tumgrepp), vilket är synd men det känns som att det får jag leva med. Skönt att köra vidare med en i övrigt felfri och rolig bil.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Att få en ratt snett är enkelt och betyder inte att man skitigt i att provköra.

    Ställer om rattar flera ggr per år pga olika saker och det är ett helvete att få saker rakt (tycker den står snett hur man än gör).
    Bästa är att provköra med kund vid upphämtning av bil så att man är överens att bilen är klar och ok.

    Just my 2 cents...

  7. #47

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag påstår inte att de inte provkört utan vet att de inte provkörde.

    Givetvis är det lätt att göra fel, därför ska man köntrollera att man har gjort rätt innan man släpper iväg fordonet till kund (vilket de gjorde denna gång).

    En ratt blir nästan aldrig helt rak pga hjulvinklar mm, dock så får den aldrig stå till höger vid neutralt utslag (rakt eller lätt till vänster är ok).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin