Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995

    Vajerstyrt gasspjäll till Mk4 Gti insug?

    Har kommit över ett insug som suttit på en 1.8T motor från en Golf Mk4 Gti fast utan spjällhus. Tänkte kanske bygga om det för att sen sätta det på min Mk2 16v och då få ett shortrunner insug och mycket enklare att montera elektronisk insprutning. Behöver ju då dock ett vajerstyrt gasspjäll med TPS som passar och undrar då om det finns nåt man kan plocka från nånstans som passar rakt på? Får gärna vara lite större än orginal gasspjäll också.

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Rätta mig om jag har fel men hadde inte dom tidiga 99 - 02/03 vajersturt spjäll? när jag trimma min -00 fick jag besked att jag inte kunde ha trimbox man gjorde genom OBD då jag inte hadde E-Gas med elektroniskt spjäll.

    eller är detta nått helt annat?
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Kan vara som du säger. Kollade lite på Laga nu och hittade en del från 98-00 därikring som hade vajerspjäll. Men jädrans vad dyra dem var! En del kostade nästan 2000 spänn!

    Vore ju grett om det fanns nåt tredjeparts spjäll med lite större diameter än orginal och en simpel tps givare som passade.

    Edit: Passar det här tro? http://www.h2mracing.se/webbutik/pro...oducts_id=7268
    Jag mätte CC måtten mellan fästhålen på insuget och det var 60mm. Dock var själva insuget 62mm, men det lär ju inte vara nån sak att porta upp 3mm.
    Senast redigerad av kim_gulle den 2011-07-30 klockan 19:33.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin