Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    crossgolf
    Gäst

    Hur kan jag hitta uppgifter om min Golf?

    Hej,
    Har precis regat som medlem. undrar om det finns nån som vet hur man hittar uppgifter om service och eventuella skador på en CrossGolf som funderar att köpa som begagnad.
    jag har Chassinr; och regnr förstås.
    Hittade länken som man kan se fabriksutrustningen men om bilen har varit med en storskada eller sånt hur kan man få reda på det? samt om servicen har gjorts på rätt intervall eller ej.
    Tacksam för ideer och erfarenheter

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Carfax ger inför om sådant. Kostar visserligen nån 100 lapp. Men har info om det mesta.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Kontakta Volkswagen/Din Volkswagen återförsäljare.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Serviceboken?

  5. #5
    polomannen
    Gäst
    Goilat på VW verkstäder.

  6. #6
    crossgolf
    Gäst
    Tack för alla svar verkligen uppskattar.
    Jag har tittat i service boken och enl. den servat vid 2850 och 5780 mil. men bilen har inte sina original fäljar och då undrade jag om det var nåt problem med den eller han ville bara dämpa ljud i kupén.
    Carfax har info om krockar och sånt? det hade jag ingen aning om 100 Kr är det väl värt.
    Tack för tipset

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Förstår inte varför du ska betala Carfax... Ring din Volkswagen-återförsäljare eller Volkswagen centralt så kan de gå igenom bilens historik gällande service och eventuella reparationer. Detta gäller givetvis förutsatt att allt hanterats av Volkswagen auktoriserad verkstad.

    Tråkigt att bilen saknar sina originalfälgar. Dessa tycker jag att du ska begära att få med i köpet. Bilar utan originalfälgar har i mina ögon alltid ett lägre värde.

  8. #8
    crossgolf
    Gäst
    Pratade med honom om original fälgar, de har han men har sämre däck på, däcken som sitter nu är nästan nya, nu är valet eller kvalet, nyare däck aller 17" fälgar o betala själv för däcken

  9. #9
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    beror väl lite på skick på fälgar osv. men original e alltid original =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  10. #10
    Peddan
    Gäst
    Carfax utdrag kostar 99 för 5 sökningar/bilar. VÄRT varenda krona. Man ser alla besiktningar/mätarställning, man ser ev om den varit krockad, man ser alla av/påställningar inkl ägarbyten. På USA importer ser man även historiken i utlandet, det gör man inte på EU import.

    Det har sparat mig många resor i onödan på bilar där man sett att mätarställningen varit fifflad med.

    9% av alla bilar i Sverige har felaktig mätarställning och 15% har varit utsatt för krock.
    MVH peter

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin