Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753

    Ställbara backspeglar

    Jag hade min Golf TSI-140 inne på VW-verkstad för att åtgärda ytterligare ett motorproblem. Efter det så beter sig dom ställbara backspeglarna märkligt!
    Knappen i läge för att styra vänster backspegel funkar som innan, men knappen i läget för höger backspegel regelerar BÅDE höger och vänster backspegel!
    Är detta ett fel, eller är det en ny "uppdaterad" funktion? Om så, till vilken nytta?

  2. #2
    PassatGT16v
    Gäst
    Ska nog vara så. Morsans Skoda har så. Kommer inte ihåg på vilken spegel båda rör sig men kan vara höger. Antar att det är för att en förare med annan sittställning bara ska behöva ställa in en spegel så följer andra med.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Gå in i färdatorn ---> Convinience ----> Mirror , bocka av att den ska reglera båda.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Gå in i färdatorn ---> Convinience ----> Mirror , bocka av att den ska reglera båda.
    Tack! Men jag har inte någon färdator i min bil. Detta betyder alltså att det inte är något fel på min bil, bara det att den nu har en ny och något korkad funktion!

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Tack! Men jag har inte någon färdator i min bil. Detta betyder alltså att det inte är något fel på min bil, bara det att den nu har en ny och något korkad funktion!
    Du har ingen knapp på höger rattspak?

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Du har ingen knapp på höger rattspak?
    Jo det finns en knapp för färdator men dät finns ingen meny som heter "Convinience", bara det vanliga som tankmängd, snittförbrukning, körsträcka, fartvarnare,osv.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av pudas
    Jo det finns en knapp för färdator men dät finns ingen meny som heter "Convinience", bara det vanliga som tankmängd, snittförbrukning, körsträcka, fartvarnare,osv.
    Håll nere knappen ett par sekunder alt klicka i snabb följd 2ggr neråt på knappen så bör du få upp en meny.

    Skickat från min iPhone med Forum Runner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin