Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Ren
    Gäst

    Motorlampan lyser igen och igen och igen på min Golf R -11

    Börjar nu bli ganska trött på min R som nu återigen är på verkstan. Denna gången körde jag själv dit den efter att motorlampan för fjärde gången börjat lysa. Förra gången var för 10 dagar sedan då den fick hämtas av mobilitets garantin. Hämtade den förra torsdagen (14/7) och då hade man bytt ett filter till luftinsuget. Är inte något teknikfreak så jag förstår mig inte på vad problemet är!

    Motorlampan lyser, den pluddrar och tappar effekt.

    Börjar nu fundera på att häva köpet och lämna tillbaka bilen.

    Hämtade ut den sep -10 och nu 2200mil senare vågar jag knappt köra några längre sträckor då man inte vet när motorlampan tänds nästa gång.

  2. #2
    vw-fantast
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ren Visa inlägg
    Börjar nu bli ganska trött på min R som nu återigen är på verkstan. Denna gången körde jag själv dit den efter att motorlampan för fjärde gången börjat lysa. Förra gången var för 10 dagar sedan då den fick hämtas av mobilitets garantin. Hämtade den förra torsdagen (14/7) och då hade man bytt ett filter till luftinsuget. Är inte något teknikfreak så jag förstår mig inte på vad problemet är!

    Motorlampan lyser, den pluddrar och tappar effekt.

    Börjar nu fundera på att häva köpet och lämna tillbaka bilen.

    Hämtade ut den sep -10 och nu 2200mil senare vågar jag knappt köra några längre sträckor då man inte vet när motorlampan tänds nästa gång.
    Hej

    Jag har själv en golf r som gått 2200 mil och som jag hämtade juli 2010. Själv har jag bärgat min bil 2 ggr från vägen. En gång då ena drevet till ena kamaxel gått av och en gång då gasspjället frös då det var - 29 grader.

    Lider med dig. Om mina ärenden har jag redogjort för i äldre trådar.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Ren Visa inlägg
    Börjar nu bli ganska trött på min R som nu återigen är på verkstan. Denna gången körde jag själv dit den efter att motorlampan för fjärde gången börjat lysa. Förra gången var för 10 dagar sedan då den fick hämtas av mobilitets garantin. Hämtade den förra torsdagen (14/7) och då hade man bytt ett filter till luftinsuget. Är inte något teknikfreak så jag förstår mig inte på vad problemet är!

    Motorlampan lyser, den pluddrar och tappar effekt.

    Börjar nu fundera på att häva köpet och lämna tillbaka bilen.

    Hämtade ut den sep -10 och nu 2200mil senare vågar jag knappt köra några längre sträckor då man inte vet när motorlampan tänds nästa gång.
    Vad har du mer haft för fel när motorlampan tänds? Felet du beskriver låter som ett gammalt fel VW hade på tidiga EA113-motorer där luftfilterinsatsen havererade och triggade felkod för högt lambda (drabbade min förra GTI V).

    Tråkigt att det strular.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin