Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Siesta ST
    Gäst

    Oljetemperatur Golf MK6???

    Vad skall/bör oljetemperaturen vara för en Golf MK6:a?

    Anledningen att jag undrar är att jag idag till låns hade en Golf TDI Bluemotion när jag lämnat in min bil för garantieåtagande.

    Min Gof R brukar visa ca 80-85 C. Pressar jag den kan temperaturen gå upp till ca 90 C, inte mycket mer.
    Lånebilen visade runt 105 C vid normal körning...

    Jag frågade när jag hämtade min egna bil vad som var brukligt. Svaret var att det skulle vara runt 110 C.

    Vad har ni för erfarenheter? Golf R/GTI/TDI etc. Olika för olika motorer kanske?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 093
    Citat Ursprungligen postat av Siesta ST Visa inlägg
    Vad skall/bör oljetemperaturen vara för en Golf MK6:a?

    Anledningen att jag undrar är att jag idag till låns hade en Golf TDI Bluemotion när jag lämnat in min bil för garantieåtagande.

    Min Gof R brukar visa ca 80-85 C. Pressar jag den kan temperaturen gå upp till ca 90 C, inte mycket mer.
    Lånebilen visade runt 105 C vid normal körning...

    Jag frågade när jag hämtade min egna bil vad som var brukligt. Svaret var att det skulle vara runt 110 C.

    Vad har ni för erfarenheter? Golf R/GTI/TDI etc. Olika för olika motorer kanske?
    Min GTI brukar ligga mellan 90 och 100, eller strax över 100 om man gasar lite extra...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 348
    TDI 170 = 85-95. Sällsynt med temperatur över 100 grader, men tror den var uppe på ~ 112 när jag körde över Großglockner-Hochalpenstraße för några veckor sedan...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Min GTI brukar ligga på 90, när jag körde på mantorp gick den upp till 100

  5. #5
    jockem
    Gäst
    Min Gti låg över hundra grader flera gånger vid normal körning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin