Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    GoffeTSI
    Gäst

    Problem med AC i Golf TSI -09 när det är varmt

    Har ett sjukt störigt fel på min AC. När bilen stått ute en varm dag och det är sjukt varmt i bilen funkar inte ACn. Om man ställer ner den till det blå får man lite sval luft men inte mer. Skruvar man upp den minsta lilla spyr den ur sig varmluft. Om man dock har den på det blå och kör hårt på fläkten så att man får ner temperaturen till någon gräns (vet inte hur varmt) så börjar den fungera hur fint som helst igen!! Tar dock ofta runt 30 minuter. Såklart bra att den kan börja funka igen men sjukt störigt att den inte funkar när man behöver den som bäst... Dagar med mer rimlig temperatur funkar ACn hur bra som helst.

    Har varit på VW i Lund och visat bilen vid ett par tillfällen men såklart har dom ingen idé vad som är fel. Och när man bokar en tid så kan man ge sig f-n på att det är kass väder så dom inte hittar det (har försökt vid 3 tillfällen) och ta in den direkt när man kommer ner och det inte funkar kan man ju bara glömma.

    Känns som att det är en givare eller nått som får spel när det är riktigt varmt och typ tycker att det är sjukt kallt i bilen istället för varmt. Men enligt dom på VW finns det ingen givare som mäter innertemperatur på det sättet vilket verkar märkligt då man kan ställa hur många grader man vill ha. Känns spontant som dom inte har koll på hur det funkar men vad vet jag...

    Någon som haft liknande problem? Någon idé om vad det kan vara som strular? Bilen är ju inte ens 3 år gammal.

    Någon som har tips om bra AC verkstäder i Skåne dit man kan vända sig istället?

    Tack på förhand!
    Fredrik

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Det är fel på bilen. Åkt till en annan VW verkstad och ta det på garantin är mitt tips.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #3
    GoffeTSI
    Gäst
    Att det är fel det är jag fullt medveten om

    Frågan är om någon här kan ge en ledtråd till vad det kan vara.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Har alltid använt Thermokyl i Helsingborg för felsökning, men har du garanti på bilen så åk till VW och få dom att felsöka bilen och rätta till
    det. Dom får helt enkelt ha bilen tills det blir varmt ute.

    Kanske det går att felsöka med datorn när det är megavarmt och se om man får nån felkod eller så borde man se
    om kompressorn slår till eller inte.

    Kanske e givaren ute som får spel i så varmt väder, dvs den tror det är kallt och så startar inte ac:n

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin