Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    softishman
    Gäst

    Golf MK1 utetempgivare? oljetemp? Svårstartad när den är kall..

    Har en MK1 cab med MFA (färddator), utetempen står konstant på -40 grader?! Vart sitter givaren nånstans, har letat nästan överallt utan att hitta den?!

    Sen så visar den ingen oljetemp? Vilken givare är det som styr det?! Oljetryck har jag men ingen temp i MFA...?!

    Sen så är den svårstartad när den är kall, man måste ge lite gas för att den skall starta, när den är varm är den hur lättstartad som helst! Kan det vara kallstartsventilen?

    Dessa problem har jag med min Golf MK1 cab 1.8 GLI (gti motor 112hk insprut) -85.

    Ni får gärna maila, ringa eller PM:a mig, all hjälp uppskattas!!!!

    Mvh
    Fredrik
    0730656255
    softishman@hotmail.com

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Ute tempgivaren sitter på insidan av kofångaren på främre höger hörn.
    Oljaetempgivaren sitter på oljefilterhållaren på ovansidan där slangarna till oljekylaren sitter. En liten rackare.
    Och när man startar bilen så ska man ge gas, är rätt säker på att jag läst det i manualen faktiskt.

    Sent from my E10i
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    softishman
    Gäst
    Ok, hittade givarna och mätte dom. Båda givarna verkar fungera så då är det typ kabelbrott eller?! Vart ska man börja leta nu?!
    Gjorde rent lock och rotor och bilen kändes piggare på en gång och lite mer lätt startad!

  4. #4
    softishman
    Gäst
    Är det någon som vill mäta sin fungerande utetempgivare och berätta vad den har för motstånd vi ca 20-25 grader....
    På färddatorn står min konstant på -40 grader men ibland har den stått på -39 grader för att snabbt gå tillbaka till -40 igen, detta även när jag kört med varmluftspistol på givaren... Alla sladdar är helt fram till mätarhusets kontakt!
    Vad kan vara fel?!
    Även sladden för oljetemp är hel till samma kontakt...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin