Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 56

Ämne: Vw 1303S -73

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Snyggt Nisse !

    Takräcke och surfbräda snart med? ;-)

  2. #22
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag köpte faktiskt ett par skidbågar på en second handbutik i Skara för 30:- i lördags. ;-) Synd bara att skidor på taket är lite uttjatat.

  3. #23
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Jag köpte faktiskt ett par skidbågar på en second handbutik i Skara för 30:- i lördags. ;-) Synd bara att skidor på taket är lite uttjatat.
    Ingen har ännu slängt upp ett par lagomt patinerade gamla gråa åror på taket...
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Ingen har ännu slängt upp ett par lagomt patinerade gamla gråa åror på taket...
    Precis =)
    Mycket bra ide dessutom!

  5. #25
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag tänkte på en paddel, men åror är ju inte så långt ifrån. Men... Patinerat kanske inte passar på denna bilen som trots allt blänker lite mer än Borbos sandpapperslack. ;-) Ett par nya åror kanske. I plast. Det är ju ändå 70-tal!

  6. #26
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    En gammal kanadensare borde väl få plats på taket? :-P

    skickat från min mobiltelefon.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    En gammal kanadensare borde väl få plats på taket? :-P

    skickat från min mobiltelefon.
    Bara helt rätt för Manny =)

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Du skall snart få vinter"skiket" på mitt räcke :-)
    Får kanske lägga upp en projekttråd på min med :-)

  9. #29
    GTI-nissen
    Gäst
    Skidbågar med kvastskaft!




  10. #30
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Tjusigt Nisse och ska du öka effekten lite så kan du byta bryhhorna till 1,25/1 då blir det lite som trimkamm men du slipper öppna motorn,

    Kvastskaftet retar alltid någon och eftersom bilen ej är renoverad så är det en bil i min smak.

  11. #31
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag vågar inte röra motorn, den är bromsad till ofattbara 58.2 hk (50 original) och rör man något kanske man sänker effekten istället. ;-)

  12. #32
    GTI-nissen
    Gäst
    Trot om ni vill, men nu har jag börjat meka inför säsongen! Flera månader innan jag normalt ens tittar åt någon bil.

    Meka och meka förresten, jag har slipat lite rost inuti på golvet vid baksätet och under baksätet där batteriet sitter. Inga hål utan fin plåt under det brunaktiga lagret. På andra sidan vet jag däremot om ett litet hål, men det tar vi om ett tag när jag hämtat mig från detta megajobb. ;-)

    Golfen tänkte jag bara ladda batteriet på även i år. :-)

  13. #33
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Härligt Nisse...
    ...å jag kom på vad du borde ha på taket, en GOLFbag!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  14. #34
    tjipp
    Gäst
    Haha klockrent.. p-plats
    Grymmt nice bil förövrigt!

  15. #35
    GTI-nissen
    Gäst
    Om jag ska ha en golfbag på bubbeltaket, vad ska jag då ha på taket på Golfen? Bubbelplast?

  16. #36
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Om jag ska ha en golfbag på bubbeltaket, vad ska jag då ha på taket på Golfen? Bubbelplast?
    Jag har en halv rulle liggandes som jag kan tänka mig donera om du ska köra på det!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  17. #37
    GTI-nissen
    Gäst
    Här går det undan, jag har slipat och lackat hälften av det som ska göras... Det lilla rosthålet i bottenplattan är också kvar att svetsa.

    I går lämnade jag in mina framfälgar till en trevlig herre som P-plutten tipsade om, han ska flytta ut centrumet 10mm så att jag kan svänga utan att det skrapar allt för mycket i skärmkanterna. För att få in fälgarna mer i hjulhusen blev jag tvungen att kapa lite i den yttre kulleden på bärarmen, annars hade den tagit i fälgkanten. Bra konstruktion. INTE.
    Eventuellt ska samma trevliga herre få bredda bakfälgarna med 1.5" inåt. Ska fundera lite på saken.
    Kanske att allt blir klart i år. ;-)

    Golfen är däremot redo att tas ut. (Laddat batteriet)

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Fräsch bubbla

    Skönt att bara "kunna ladda batteriet" och kunna ta ut den ifrån vinterförvaringen - Golfen alltså :P

  19. #39
    GTI-nissen
    Gäst
    På skärtorsdan och långfredan gjorde jag ett ryck med rostslipning och målning så nu ska det bara vara att montera tillbaka mattor, stolar och baksäte.
    I går fick jag också tillbaka framfälgarna som varit inne på centrumflyttning. Hoppas nu att det går att svänga utan skrap.
    När som helst borde det också dyka upp ett paket med en ny växelspak, lite extra kromgaller och en ljusströmbrytare. Någon radio har jag inte fått tag på än men snart är det veteranmarknad i Nossebro och då jäklar ska jag väl hitta en...

  20. #40
    GTI-nissen
    Gäst
    Då var mattor och stolar tillbaka samt den nya spaken på plats och vilken skillnad i känsla det blev! Minimalt med spel och distinkta fina lägen. Hoppas att den håller nu bara, Empi-spakarna är kända för att ha vissa brister... Inget som är svårt att fixa om det nu skulle pajja men jag vill hellre köra än meka.

    De från början gråsvarta plastmattorna blev svarta och fina med WD-40. Luktar gott gör de också. :-)


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin