Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21
    mrpete
    Gäst
    Allra renast blir väl blocket av en blästring, men å andra sidan kommer det garanterat in sand och skit i kanaler.. så då får man vara ytterst noggrann med att rengöra, spola ur.

    Annars är det väl en högtryckstvätt med ordentlig avfettning, sen köra med roterande stålborste och en stor portion tålamod.

  2. #22
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    blästring har jag varken verktyg till eller lust med, vet hur mye blästermedia som sätter sig över allt. får la bli det sista alternativet.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hetvattentvätt och gnugga tills knogarna blöder =)

    Oj vad bad feelings man får av den där röda golfen.
    Hade en likadann som bara "onnades" ända tills den skrotades =)

  4. #24
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Lite mer gjort i dag. har inte orkat börja mer rostlagning ännu så jag tog tag i lite trevligare jobb som att tvätta och snygga till block och diverse delar.

    Blocket och tråget tvättade. borstade med roterande stålboste. drog över lite roststopper och sedan 2 lager svart hammarlack.




    Tog ur kolvar och stakar ur blocket och gjorde rent dessa med. Ser otroligt lite slitet ut för att ha gått nästan 40k

    Före


    Efter




    vevlager i staken.


    Enda slitaget jag hittade på kolvarna var på ena sidan av 3 av 4 kolvar.


    tror det har varit lite dålig cirkulation i kylvattnet i det sista. (röda ringen är kylkanalen. Blå pricken hålet i packningen som inte var täckt med rost och avlagringar)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #25
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454
    Blir som ny
    Micke
    Alias Silverpilen

  6. #26
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Då har man fått gjort lite till på framtida leksaken.

    Snabbrenoverat gasspjället. tog isär allt och rengjorde det. lite snabbfärg och ihop igen. var bra fiddligt att få alla fjädrar på rätt ställe. hoppas jag fick dit allt i rätt ordning =P



    Tog även isär generatorn och rengjorde och lackade delarna. hängde sen på generator och vattenpump på det lackade blocket för att se hur det blir. ser inte så tokigt ut.



    Bakre förargolvet var som sagt dåligt. tyvärr var även vänstra tröskeln genomrutten. bort åkte den och har efter att jag tog dessa bilder börjat svetsa dit nya profiler för att bygga upp den på nytt. tur att man har plåt i massor och tillgång till plåtsaks och plåtbock.




    farsan vill ha bort dom delar jag lagrar på hans jobb så i dag hämta jag hem 2 av dom 4 pallar med diverse VW/Audi delar jag har stående. blev ganska mycket =P. har så smått börjat med en exel fil för att notera vad som finns. tur att allt är relativt tydligt märkt med vag artikelnummer så man kan googla det för att ta reda på vad allt är =) en del MK1 delar en del MK2 delar samt lite Audi 80/100 grejer.

    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Bra jobbat, börjar se riktigt bra ut nu!

  8. #28
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Bra jobbat, börjar se riktigt bra ut nu!
    jo det tar sig. men detta lär bli ett vinterprojekt. blir nog premiär till nästa års rejskalender =P
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin