Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Skrev det i inlägg nr 9 , nu är det dessutom bekräftat. ;-)

    Gäller alla VAG bilar där du själv kan nollställa servicen , kan jag tillägga.
    Hehe, nåt mer man kan prova?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    Marko
    Medlemsnr
    5429
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    58
    Utdrag instruktionsboken

    Nollställa serviceintervallindikeringen:

    Håll knappen "0,0" intryckt när tändningen är avstängd.
    Slå på tändningen. Serviceintervallindikeringen är i reset-läge.
    Släpp knappen "0,0" och tryck in knappen "m" för tiduret inom 20 sekunder en gång kort. Efter ett litet tag återgår displayen till normalläget.

    Observera:

    Om du nollställer serviceintervallindikeringen själv är serviceintervallet 15 000km eller ett år. Serviceintervallet beräknas inte individuellt.


    Så "Läsa servicemeddelande" och "nollställa serviceintervallindikatorn" är lite olika.

    Premis: Nollställde du din genom att följa instruktionerna "läsa servicemeddelande" eller missförstod jag ditt svar kanske.

    Hur som, nu borde de flesta med en VW 04-08 kunna nollställa och läsa sina servicar.

    - Postar även detta till FAQ så kan ni välja hur ni vill göra om det skall upp eller inte =D


    EDIT: I min instruktionsbok hittar ni denna information under Häfte 3.1 Handhavande Sidan 11-12.
    Senast redigerad av GTIMKV den 2011-06-16 klockan 13:05. Anledning: Tillägg

  3. #23
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av GTIMKV Visa inlägg
    Utdrag instruktionsboken

    Nollställa serviceintervallindikeringen:

    Håll knappen "0,0" intryckt när tändningen är avstängd.
    Slå på tändningen. Serviceintervallindikeringen är i reset-läge.
    Släpp knappen "0,0" och tryck in knappen "m" för tiduret inom 20 sekunder en gång kort. Efter ett litet tag återgår displayen till normalläget.

    Observera:

    Om du nollställer serviceintervallindikeringen själv är serviceintervallet 15 000km eller ett år. Serviceintervallet beräknas inte individuellt.


    Så "Läsa servicemeddelande" och "nollställa serviceintervallindikatorn" är lite olika.

    Premis: Nollställde du din genom att följa instruktionerna "läsa servicemeddelande" eller missförstod jag ditt svar kanske.

    Hur som, nu borde de flesta med en VW 04-08 kunna nollställa och läsa sina servicar.

    - Postar även detta till FAQ så kan ni välja hur ni vill göra om det skall upp eller inte =D


    EDIT: I min instruktionsbok hittar ni denna information under Häfte 3.1 Handhavande Sidan 11-12.
    Jag tänkte "läsa" servicemeddelande. Höll inne "0,0" och drog på tändningen. Då kom det upp "Service now!" (jag servade för 400 mil sedan). Jag tryckte inte på "m" utan stängde bara av tändningen och startade upp igen. Så jag vet inte exakt vad jag gjorde faktiskt eller vad resultatet blev. Ingen vidare lättförstådd funktion hur som helst. Antingen ställde jag om den till 1500/1år eller så ligger den kvar med variabelt intervall.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #24

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Bra grejjer! Förstår dock inte att det ska vara så svårt för vissa VW-ägare att öppna instruktionsboken själva när de får problem?!
    Evil E: Är detta en nödvändig kommentar??

  5. #25

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Evil E: Är detta en nödvändig kommentar??
    Yupp, vem kollar inte i manualen där allt ändå står flr den specifika modellen!?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin