Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38
  1. #21
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mikmol Visa inlägg
    Då var clipet beställt. Artnr:06J145220A ("Turbo Clip"), tydligen framtaget för Audi A3 från början. Restnoterat så man lär väl få vänta lite. Stod inget pris på saken heller men de verkar ta 75dollar för denna lilla plåtbit i USA.

    Kostar 279:- ut till kund.

  2. #22
    mikmol
    Gäst
    251kr fick jag betala..

    Har nu installerat clipet, och kan bara säga weeeee =) Helt borta är inte ljudet med nästan typ 96% borta,helt underbart.

    Det gick hyfsat smidigt, ganska dåligt med utrymme...

    MvH//mikmol

  3. #23
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Det var ju kanon att det löste sig! Kommer mitt tillbaka / ökar så vet man vad som ska göras.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #24
    steffe_GTI
    Gäst
    Någon som kan förklara svårighetsgraden för installation av turbo-clipet? Visst såg jag intruktionsvideon men där ser man inte ens vart på bilen den installeras. Men förmodar att det blir självklart när man väl står under bilen. Anledningen till att jag frågar är att jag fått en offert från VAG där de vill ha 2100 kr för reparation, känns aningen överkant tycker jag när jobbet er ut att ta 10 min och turboclipet kostar <300 kr !!?
    Senast redigerad av steffe_GTI den 2011-10-27 klockan 12:11.

  5. #25
    mikmol
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av steffe_GTI Visa inlägg
    Någon som kan förklara svårighetsgraden för installation av turbo-clipet? Visst såg jag intruktionsvideon men där ser man inte ens vart på bilen den installeras. Men förmodar att det blir självklart när man väl står under bilen. Anledningen till att jag frågar är att jag fått en offert från VAG där de vill ha 2100 kr för reparation, känns aningen överkant tycker jag när jobbet er ut att ta 10 min och turboclipet kostar <300 kr !!?
    2100kr lät lite mycket, eller det är för mycket för detta lilla jobb.

    svårt kan jag inte påstå att det är, lite trångt är det dock

    Plocka ner plasten under motor och plocka bort värmeplåten som sitter över inre drivknuten.
    Det du letar efter är det som är inringat


    clipet. Bild hämtad från http://golfmk6.com


    bara att sträcka upp handen och trycka på clipet ovanifrån, hålet i clipet ska vara mot torpedvägg.
    Fick göra några försök innan jag fick på det då det inte är helt samarbetsvilligt.

    installerat. Bild hämtad från http://golfmk6.com


    MvH//mikmol

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Ett sådant clip är beställd till min bil. Ska monteras så snart dom fått hem det. (Dom hade inte clipet i lager, fanns ej heller i södertälje, så vi får väl se hur lång tid det tar.) Har för övrigt fått mycket bra mottagande hos min VW-verkstad.

  7. #27

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Clip monterat, skrammel borta! Okr i kostnad. Nöjd!

  8. #28
    steffe_GTI
    Gäst
    Kostade inget för mig heller efter lite tjat. Det är ju ett konstruktionsfel och bör åtgärdas gratis av VAG.

  9. #29
    mikelund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Clip monterat, skrammel borta! Okr i kostnad. Nöjd!
    Vart köpte du klippet ifrån?
    Länk?

  10. #30

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av mikelund Visa inlägg
    Vart köpte du klippet ifrån?
    Länk?
    Toveks i Varberg ordnade alltihop, dom ställde sig lite frågande till det hela i början, och "clipet" fanns inte på lager i Sverige, men redan vecka därpå hörde dom av sig, så det var bara att lämna in bilen. Garantijobb. (hade jag visst redan skrivit om ovan...väldans vad jag tjatar om detta :-)

  11. #31
    mikelund
    Gäst
    Ok, min GTI är köpt av en kille från glommen. Svart GTI
    SKa ner till atteviks här i jönköping nästa vecka och se vad dom säger, i värsta fall får jag byta den själv, men hoppas dom fixar det. Annars hör jag väl av mig till dom i varberg!
    Tack för svar!

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Att man inte såg den här tråden tidigare. Ska kolla upp detta genast när jag kommer hem om en vecka.

  13. #33
    mikelund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bossni Visa inlägg
    Att man inte såg den här tråden tidigare. Ska kolla upp detta genast när jag kommer hem om en vecka.
    Sitter du med samma problem Bossni?
    Verkar vara en helg del som gör det!
    Senast redigerad av mikelund den 2012-02-13 klockan 12:29.

  14. #34

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Japp det gör jag. I början trodde jag att det var nån plåt runt avgassystemet eller nått som satt löst i nån ljuddämpare.
    Blev lite van vid ljudet till slut men det ska ändå bli skönt att slippa höra det.

    Citat Ursprungligen postat av mikelund Visa inlägg
    Sitter du med samma problem Bossni?
    Verkar vara en helg del som gör det!

  15. #35
    mikelund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bossni Visa inlägg
    Japp det gör jag. I början trodde jag att det var nån plåt runt avgassystemet eller nått som satt löst i nån ljuddämpare.
    Blev lite van vid ljudet till slut men det ska ändå bli skönt att slippa höra det.
    Ok ja exakt så tänkte jag med, blev van vid ljudet med men så hittade jag dessa trådarna och bestämde mig för att fixa det! Beställde detaljen i måndags, så ska se till att få den monterad så snart som möjligt. Berättar resultatet när den är clipset är monterat!
    Kostade 189 kr på atteviks i Jönköping.

  16. #36

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Väcker en halvgammal tråd. För att uppdatera angående min situation. Pratade idag med reservdelsavdelningen och det gick nog att beställa ''fixen''
    Han tyckte dock att jag skulle prata med verkstaden, då gjorde jag de, blev bemött av en idiot som ville idiotförklara mig.

    Han tog bara reg nr och sa nepp inga uppdateringar eller ''fix'' (kan man kalla den så?) finns till din bil. Självklart berättade jag att några i Varberg hade fått det löst men det hjälpte inte, jag får tydligen lösa det själv? Ringa Varberg och fråga kanske, för han tänkte inte göra det i alla fall.

    Han var också inne på att det kanske rasslar pga nått annat?! Vi måste felsöka bilen säger han också.
    Han tror hämligen inte på nått som står på internet.
    Så kort och gott säger jag vad som är fel på bilen och vad för del de ska ha för att fixa den och han orkar inte ta tag i de för 180kr.

    Så jag funderar på att göra det själv för det klarar jag utan problem. Tänkte bara att de kunde kolla på det när de gör service på bilen.

    Funderar på att kontakta VW på facebook de brukar alltid vara trevliga när man lägger in nått i deras logg som alla ser.

  17. #37
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Bossni Visa inlägg
    ......Så jag funderar på att göra det själv för det klarar jag utan problem. Tänkte bara att de kunde kolla på det när de gör service på bilen.......
    Gör det själv Bossni – inte lönt att krångla med verkstaden. Tar mer tid än att åtgärda felet. I trådinlägg #20 finns ju en video på det. Gått om plats med när man väl är under bilen – rolig fix eftersom det är bra värde per krona! Smörj clipet lite så går det nog på lätt.

    Du har haft otur och träffat fel person. Jag brukar säga att man ska spara krutet till när det verkligen behövs, generell sett…… Skulle det dyka upp något alvarligt problem i framtiden som du tycker blir fel behandlad ta hellre en konfrontation då och undvik din nya "kompis" :-).

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #38

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Gubben från verkstaden ringde upp mig i fredags (trotts att jag inte lämnade namn eller nr)
    Han hade forskat i det mer och hittat att fabriken har släpt info kring detta och att han skulle beställa fixen.
    Då sa jag till han att vi gör en service också.

    Återkommer med resultat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin