Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Tobias Heldqvist
    Ort
    Lund
    Inlägg
    80

    Turbo/avgas läckage på GTI 00:a, hjälp?

    Hej!

    Jag har råkat ut för ett ganska så allvarligt avgasläckage kring turbon/grenröret på min Gti årsmodell 00. Bilen är enligt föregående ägare chippad steg1. När jag häromdagen tryckte på på en motorvägspåfart uppkom ett "andningsljud" som jag först trodde berodde på att flexröret hade gått av, jag upptäckte dock att det inte var flexröret utan att avgaserna läcker ut högre upp mot turbon till. Jag undrar därför om någon har varit med om någonting liknande eller har någon ide om vad det kan röra sig om? Värt att nämna är att bilen inte har tappat någon märkbar effekt utan det är enbart ljudet som "felar".

    Tacksam för all hjälp jag kan få!

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Är downpipen av eller kommer det från packningen är det väll bara å byta, vilket det än är.

    En turbo-bil brukar inte bli slöare med brustet avgas, snarare tvärtom på en del bilar.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    väldigt vanligt att packningen mellan grenrör och turbo pajjar.. du byter den uppifrån på 15 minuter eller så.. (OBS! med KALL motor).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin