Hade jag köpt en europeisk cab bil dvs en VW eller Audi så hade jag velat använda den ÅRET OM , jag skulle inte lägga ut ett X-antal hundra tusen på en bil jag bara kan använda 3 månader om året.

EOS funkar i våra vinter klimat utan problem , det har jag personligen testat på den tiden då vi hade en EOS som demo på jobbet.
Har även faktiskt testat TT-cab vintertid och den säga vad man vill , men det är inte lika behaglig som en påtcab , tygtaket inklusive dom innanför tygtaket mår inte bra av vår torra kyla här uppe.

Här kommer vi även in på det jag skrev tidigare om VW och dess ledning/ingenjörer.
Dom bygger inte en cab för att dom MÅSTE sälja den , då skulle dom byggt en cab som fungerade i alla klimat (plåtcab).
VW bygger en kab bara för att visa att dom kan bygga en någorlunda fungerande cab av i princip vilken modell som helst ur programmet utan problem.

För visst kan VW om dom vill bygga bilar anpassade för kalla klimat , dom gör ju trots allt sina vinterbilstester här uppe och vet vad det handlar om.
Anledningen till att dom INTE gör det är för att sverige är en såpass liten marknad för dom , åter igen här handlar det om vad dom vill...... inte om vad dom måste för att sälja.