Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 50
  1. #21
    sgt_nelson
    Gäst
    Då var nya hjul beställda till Golfen då! Kommer bli riktigt najs har ja en känsla av Har även bytt kopplingen, fixat fälgen och spoilern som var skadad.

    Väntar fortfarande på Ferodo DS2500 belägg o stålomspunna slangar som jag hoppades att dom skulle hinna komma innnan Bugrun men det sket sig rejält kan man ju konstatera...

    Hoppas hinna få på nya hjulen innan vi drar till MIVW i Augusti iaf!!

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Lasse liten har införskaffat en GoPro HD (1) med tillhörande bil fäste (Sugis)...ska vi filma lite? ;.)

  3. #23
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Lasse liten har införskaffat en GoPro HD (1) med tillhörande bil fäste (Sugis)...ska vi filma lite? ;.)
    Helt missat ditt inlägg! Fan va najs Lars, får vi göra till våren!

  4. #24
    sgt_nelson
    Gäst
    Nu har de börjat hända lite grejer med bilen igen. Fick hem nya avgassystemet (2,75") med racepipe istället för mittendämpare förra veckan. Idag ramlade US spec grillen in på jobbet och i nästa vecka kommer Neuspeed cold air intake hem

    Ska börja kolla på frigången för hjulen fram snart oxå. hade ju lite problem med nya hjulen i slutet på förra sommaren att de skavde vid lite aggresivare körning. tror dock det räcker att fimpa innerskärmarna och masera skärmkanterna en aning, det lär ju visa sig iaf!

    Xenonkonverteringen ska fixas så de ser så nära OEM ut som möjligt oxå. Tänkte försöka använda orginal infästningarna för ballasterna. Sedan finns en liten tanke att montera en liten smidig baslåda med slutsteg oxå men vi får se hur de blir med den saken.

    I övrigt håller jag o D_Stenlund mest på med Gule Golf -75an nu. mycket jobb med den oxå (projektråd kommer snart..)

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Helt missat ditt inlägg! Fan va najs Lars, får vi göra till våren!

    topP!

  6. #26
    sgt_nelson
    Gäst
    Händer lite små grejer med ED30 i garaget. Avgassystemet är monterat o klart på bilen. kalluftsintaget krävde lite modifiering med silikonslang etc för att lira, har fått hem slangen men inte hunnit göra klart de än, kanske fixas till helgen.

    Sen måste det göras en riktig motortvätt på kärran oxå!

    Bilder på uppdateringarna kommer snart!

  7. #27
    sgt_nelson
    Gäst
    Ja då var de väll på tiden att de kom lite bilder i den här tråden då....

    Har ju hänt en del sen sist jag laddade upp en bild på skrotet!

    Nya hjulen som jag fick hem i slutet på förra sommaren:
    Namn:  247147-2857611.jpg
Visningar: 407
Storlek:  31.1 KB

    Namn:  247147-2857623.jpg
Visningar: 451
Storlek:  41.0 KB

    Nya avgassystemet (non resonated)




    På bilen:


    Beställde hem en US spec grill utan hållare för regskylten. Fresh and clean! lackade även vw emblemet i grillen svart, funderar på att dra över gti emblemet oxå!



    Monterat nya Neuspeed kalluftsintaget! (Inte någon plug n play här inte...) frågade om det var anpassat för ED30 med ljudgenerator innan jag beställde o dom lovade att de skulle funka... men icke! returslangen från dumpen passade absolut inte, det var anslutning som för bilar utan ljudgenerator röret var byggt för.. nåja en bit glasfiber armerad silikonslang från do88 så var saken klar! Enligt Neuspeeds hemsida ska detta röret ha dubbla flödet mot orginal luftfilterboxen + att tändspolarna får en betydligt trevligare tillvaro än under den stekheta motorkåpan!



    Bild på omdragningen av "dumpslangen"


    Fick tag på Limited edition centrumkåpor till nya hjulen oxå.. dock lite osäker på om dom klär bilen... återstår att se. endast provmonterat en av dem för att få en känsla hur de skulle se ut. får se hur jag gör till våren!

    Ja nu får ni en känsla av hur det ser ut just nu iaf!

    Har funderat en del på över coilsen, skulle vilja ha tag på ett gäng som går att sänka mer! typ H&R ultra low eller liknande från K&W
    men är även sjukt sugen att testa luftfjädring! dock inget som ekonomin tillåter just nu pga lägenhetsköp! Om ingen har nått liggandes som dom vill byta lr sälja till vettiga pengar?

  8. #28
    sgt_nelson
    Gäst
    Just de glömde säga att jag fick tag på Hella projektor strålkastare med H7 fattning istället för de vanliga tråkiga halogenstrålkastarna, syns på bild här ovan.

    Ser exakt ut som orginal xenonstrålkastarna på MK5an!

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt! Hjulen var ju helt underbara!!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Kan bara hålla med, fälgarna ser riktigt bra ut!
    Hur blev ljudnivån i kupén med systemet på? På min förra GTi (mkV) hade jag en ABT slutburk med borttagen mellandämpare.
    Gick inte att ha det då det gav för mycket ljud in. Köpte en supersprint mellandämpare för att få ok ljud i bilen.

  11. #31
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Grymt snygg helhet – Toppnotering på fälgarna :-) !

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #32
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt! Hjulen var ju helt underbara!!
    Tackar! är väldigt nöjd med hjulen, har lite problem i fram vid aggresivare körning att det skaver mot innerskärmarna. men lösning på de är på gång!

    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Kan bara hålla med, fälgarna ser riktigt bra ut!
    Hur blev ljudnivån i kupén med systemet på? På min förra GTi (mkV) hade jag en ABT slutburk med borttagen mellandämpare.
    Gick inte att ha det då det gav för mycket ljud in. Köpte en supersprint mellandämpare för att få ok ljud i bilen.
    Har inte hunnit vägtesta bilen med avgassystemet än så de återstår att se provstartade dock bilen i helgen och varvade den lite, tyckte inte avgaset lät sådär fruktansvärt då. kalluftsintaget däremot förde ett jävla oväsen haha

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Grymt snygg helhet – Toppnotering på fälgarna :-) !

    /Peter
    Tackar!!

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sitter det ingen avskärmning till luftfiltret?

  14. #34
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Sitter det ingen avskärmning till luftfiltret?
    Nej inget som hörde till kittet. ska nog ta o snickra ihop något själv där tror jag Enda skyddet som följde med var värmeskyddet mellan turbon och röret.

  15. #35
    Chesmal
    Gäst
    Har du ljudklipp på nya Avagasgasgssyutemet =
    ?

  16. #36
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Har du ljudklipp på nya Avagasgasgssyutemet =
    ?
    Nej inte än.. har som sagt bara startat upp den i garaget o låtit den gå upp i arbetstemperatur. men fick känslan av att kalluftsintaget med öppet filter väsnades mer än avgassystemet får väll se när man testat ordentligt!

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Nej inte än.. har som sagt bara startat upp den i garaget o låtit den gå upp i arbetstemperatur. men fick känslan av att kalluftsintaget med öppet filter väsnades mer än avgassystemet får väll se när man testat ordentligt!
    Låter grymt,kan ju filma när vi åker ut nästa gång men när den står inomhus så blir nog inte ljudet de rätta. Absolut inget tok dön från systemet vid varv, låter bra helt klart

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Nej inte än.. har som sagt bara startat upp den i garaget o låtit den gå upp i arbetstemperatur. men fick känslan av att kalluftsintaget med öppet filter väsnades mer än avgassystemet får väll se när man testat ordentligt!
    Låter grymt,kan ju filma när vi åker ut nästa gång men när den står inomhus så blir nog inte ljudet de rätta. Absolut inget tok dön från systemet vid varv, låter bra helt klart

  19. #39
    sgt_nelson
    Gäst
    Var ute i garaget ett tag i fredags, Smackade dit ett nytt övre bromsljus då mitt gammla gett upp. Tog även ner stötfångare och strålkastare fram för att börja på med xenonkonverteringen. Jag tänkte försöka få det att se så oem ut som möjligt och då känns det enklast att ta lös strålkastarna för monteringen.

    Idag ska jag och danne oxå ut men då kommer nog mestadelen av tiden läggas på vår gule mk1:a!

  20. #40
    Markus1987
    Gäst
    Schyst Golf detta, fina dom där 3SDM fälgarna också! Såg på din första bild i tråden att du fotat bilen i nere vid Farstaviken/Gustavsberg, är du Värmdöbo annars eller? Hursom.... schyst bil!
    Senast redigerad av Markus1987 den 2013-02-25 klockan 19:49.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin