Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 50
  1. #1
    sgt_nelson
    Gäst

    Golf GTI Edition 30 No.14. Såld!

    Alright!

    Ny Bil införskaffad så kan väll lika gära slänga upp en liten projet tråd då.

    För det första är jag sjukt imponerad av "orginal" prestandan i ED30 (sitter 3" avgas och race katt på den) var o körde konbana på lunda i helgen och den känns riktigt bra (för att vara standard i chassit) även runt en relativt "knixig" bana. har även testat en del rakt fram prestanda och även där finns det potential

    Men grejen är ju den.. när man vet vad en omprogramering ger i effekt så är det ju rätt svårt att låta bli... så imorgon åker bilen till Vtech i södertälje för en omprogramering ska bli sjukt kul o se skillnad före o efter!

    Tanken med bilen är iaf att ha den mer eller mindre som daily driver. Men den behöver ju inte vara tråkig för det eller??

    Ang bränsle förbrukningen så måste jag säga att den chockade mig på vägen från växjö till sthlm... 0,62! med en del gasande på vägen! galet bra enligt mig. blandad ligger den ca: 0,9-1,1 inte heller helt dåligt!

    Framtidsplaner.. Ja den som lever får se! inget överdrivet men klart man vill förfina och utveckla henne lite

    Bilder:



    Senast redigerad av sgt_nelson den 2014-06-12 klockan 16:56.

  2. #2
    sgt_nelson
    Gäst



  3. #3
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    grattis till köpet. finns potential där =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #4
    sgt_nelson
    Gäst
    Tackar! ska rastas ordentligt på mantorp 11 juni

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt!! Nu blir det åka av!

    Några mer planer för den? tell us more!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Snyggt, grattis!

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Som sagt bara att gratulera till köpet!, ser riktigt fin ut!

    /mvh soyd

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Looking sweet man!!

  9. #9
    sgt_nelson
    Gäst
    Ja då har bilen varit på besök hos vtech i södertälje då. Helt sjukt vilken skillnad i kraft alltså. tyvärr var de mycket regnigt när jag var påväg hem så kunde inte testa riktigt. men de skjuter på bra iaf!

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Mycket snygg !!!

  11. #11
    sgt_nelson
    Gäst
    Hunnit med o köra en del nu efter omprogrameringen, galen skillnad i kraft! främst på segdragning.

    Har även bytt ventilen i högtryckspumpen nu idag då många bilar man läst om på nätet har haft väldigt slitna ventiler redan efter 5-10000mil. min har ju gått snart 11000 så tänkte de var lika bra o byta den, speciellt nu när man mosat ur lite mer kraft ur motorn. Men när jag skruvar lös pumpen o plockar ur ventilen så ser jag att den inte alls är speciellt sliten.. jaja bytte iaf när jag ändå hade köpt ny.

    Monterade även en "hajfena" idag vilket resulterade i noll radiomottagning typ.. surt och skumt då det är en Vag orginal hajfena.. :S ska spåna vidare på vad felet kan vara..

    Igår byttes även bromsvätskan, tändstift och tändspolar så nu är hon förberedd att visa vad hon går för runt mantorp nästa helg
    Senast redigerad av sgt_nelson den 2011-09-01 klockan 10:28.

  12. #12
    sgt_nelson
    Gäst
    Jaha här var de länge sedan man uppdaterade..

    Har ju hunnit avverka bugrun och några varv runt mantorp. bilen gick fint runt banan men bromsarna mattades efter några varv men överlag så kändes bilen ok runt banan trots standard chassi.

    Han även med att bänka bilen på Bugrun vilket resulterade i 300,6hk och 447nm i motorn med läckande dumpventil (Vilket är åtgärdat nu Känns en viss skillnad nu när dumpen inte släpper igen laddtryck) Så några hästar och lite mer vrid borde nu finnas tillgängligt.

    Har även beställt lite mer godis till bilen, bilder kommer när det kommer hem
    Beställde även en ny antenn då hajfenan jag fick tag på inte funkade. Ska montera den nya i dagarna..

    Fick hem toning till främre sidorutorna idag som har monterats nu på eftermiddagen, Blev rätt bra tycker jag. Gillar inte när bakre rutorna är tonade och främre rutorna är otonade, blir sån skarp skillnad men nu ser det betydligt bättre ut, bilder lite längre ner..

    Jaja ska försöka uppdatera lite oftare här nu om vad som händer med vagnen.

    köpte systemkamera för ett tag sedan o inhandlade ett riktigt fett samyang 8mm fisheye






    toningen på framrutorna:


    Senast redigerad av sgt_nelson den 2011-09-01 klockan 10:28.

  13. #13
    sgt_nelson
    Gäst
    Har Fyndat lite idag! Fick tag på 4st Smidda Mercedes Segin fälgar, 2st 8x18" et44 och 2st 9x18" et46. Riktigt snygga! Kommer inte att hinna få på dom den här säsongen men nästa år så! Har lite idéer för dom

    Funderar på 215/40-18" gummi till dom, lite stretch men inget överdrivet, vad tror folket om det?

    Sen ska ju bilen komma närmare backen till nästa år oxå! Lutar just nu åt att de blir med hjälp av kompressor, tank och bälgar

    En bild på skönheten:

  14. #14
    sgt_nelson
    Gäst
    Har nu hunnit montera mina KW Variant 1 coilovers. blev riktigt nöjd med dom, hårda men inte stumma, känns riktigt bra helt enkelt även fast dom är skruvade i botten både fram o bak

    Vi var ute ett gäng o fotade lite i helgen:












    Ja några smakprov iaf!

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Mycket bra =)

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Sweet!

  17. #17
    2hotgolf
    Gäst
    Jag har en S3 ic som sitter på min Golf ED30 om du är intresserad hojta till

  18. #18
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av 2hotgolf Visa inlägg
    Jag har en S3 ic som sitter på min Golf ED30 om du är intresserad hojta till
    Sorry helt missat dítt inlägg, Vad tänkte du dig för pengar? kan ta de via pm om du vill.

  19. #19
    sgt_nelson
    Gäst
    Har inte hänt så mycket här förutom att frontspoiler o vänster framfälg fått sig en smäll av en refug.. ska in på jobbet o byta de snart och göra framvagnsmätning. osså står kopplingsbyte på schemat så snart ekonomin tillåter sen så är väll bilen mer eller mindre klar för sommaren.

  20. #20
    2hotgolf
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Sorry helt missat dítt inlägg, Vad tänkte du dig för pengar? kan ta de via pm om du vill.
    Ingen fara .. tänkte 2500kr finns kvitto har använt den 4månader bara

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin