Sidan 3 av 19 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 374
  1. #41
    Fredda79
    Gäst
    Då har jag oxå beställt mig en ED35.
    Fastnade för golf efter att ha kört en gti 03 i 3 år nu. Har mest kört Honda förut.

    Preleminär leverans V40 , men den som väntar på något gott... . Dock hade butiken fått in ett demoex precis, så det var ju kul o kika på den, även om den i stort ser ut som den vanliga gti:n.

  2. #42
    HenkeE35
    Gäst
    Vilken butik har lyckats få tag på en ED35?!

    Då ska jag nog åka dit oavsett om vi pratar haparanda..
    Beställde min ED35 för ca en månad sedan, planeras dyka upp i Augusti.

  3. #43
    Fredda79
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av HenkeE35 Visa inlägg
    Vilken butik har lyckats få tag på en ED35?!

    Då ska jag nog åka dit oavsett om vi pratar haparanda..
    Beställde min ED35 för ca en månad sedan, planeras dyka upp i Augusti.
    Söderbergs i Norrköping.
    Varför dom hade fått en redan hade försäljaren inte nån förklaring på. Verkar som dom är först i landet med det.

  4. #44
    sgt_nelson
    Gäst
    Nu har vi fått in en ED35 på jobbet oxå, Din Bil Hammarby Sjöstad. Mycket fin bil med trevliga detaljer

  5. #45
    HenkeE35
    Gäst
    Då kommer jag förbi imorgon! (lördag) förhoppningsvis står den där!!!

  6. #46
    Dunis
    Gäst
    Det är likadana baklysen på bilen som på en Golf R va (mörktonade)?
    Står ju att den ska ha mörka "strålkastare", kanske är så att de är mörkare framtill men visst ser det ut som om baklysena är mörkare än på en vanlig GTi, eller är jag ute o cyklar?
    Senast redigerad av Dunis den 2011-07-10 klockan 14:59.

  7. #47
    Menude
    Gäst
    Den har "R-baklysena"

  8. #48
    vwjohan
    Gäst
    Står en golf ed 35 på Toveks i Borås
    Såg den idag :P

  9. #49
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Det kom ett ex av senaste Automobil, nr 7.11 innan helgen i brevlådan. Här kan man läsa en artikel om Golf GTI ED 35 skriven av Anders Adolfsson som varit i DE och provkört. Bilen lovordas! Journalisten ifråga åker visst Golf R till vardags.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #50
    Dunis
    Gäst
    Automobil säljer inte enstaka tester som teknikensvärld gör va så man kan köpa bara recensionen online?
    Senast redigerad av Dunis den 2011-07-11 klockan 20:39.

  11. #51
    HenkeE35
    Gäst
    Ja då va man i Hammarby sjöstad i lördags och dreglade över GTI'n... Jäklar så jag längtar till vecka 33!!!!

    Kan ärligt säga att det är en stor skillnad på vanliga GTI'n och ED 35 inte främst de svarta dekor inläggen ser ut som kolfiber sjukt snyggt!

  12. #52
    sgt_nelson
    Gäst
    Ja den e fin! har gått o kollat på den på jobbet en del o den väcker lite "vill ha begär"

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Bilkompani i Kalmar har en GTI 35 Jahre i bilhallen!

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Vi har en på jobbet också ,ser bra ut. Volkswagen Göteborg grafiska vägen ( en av säljarans tjänstebil)

  15. #55
    Wolverine
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Dunis Visa inlägg
    Tror och hoppas du kommer bli nöjd med din bil sen

    0,3 sekunder snabbare från 0-100 alltså det är ju större skillnad än vad jag trodde. Undra hur 0-100 ser ut med BSR chippet då i en "vanlig GTI"?
    För GTI edition 35 har väl samma motor bara att den är motoroptimerad/chiptrimmad om jag förståt det hela rätt?
    Napp, Edition har den modernare versionen av Golf R, dvs. EA 113, inte den versionen som sitter i vanliga GTI.

  16. #56
    Dunis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wolverine Visa inlägg
    Napp, Edition har den modernare versionen av Golf R, dvs. EA 113, inte den versionen som sitter i vanliga GTI.
    Såg det.
    Är det precis likadan motor som sitter i R:en?
    Vad är det som skiljer R motorn ifrån en vanlig GTi?

  17. #57
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Dunis Visa inlägg
    Såg det.
    Är det precis likadan motor som sitter i R:en?
    Vad är det som skiljer R motorn ifrån en vanlig GTi?
    Edition 35 / R / Audi S3 har en äldre motor generation som bl.a. har smidda kolvar + stakar + större turbo (k04). Ska man inte utöva ”motor tuning” så är ju standard GTI TSI mer ekonomisk att köra med senaste TSI motorn. Jag hade gärna tagit ED35 versionen med dess potential jmfr med min 2010 GTI! Det enda som hindrar mig är en ekonomisk tröskel i form av minst c:a 100 kkr i sannolikt mellanpris (egen uppskattning) om jag ska köpa en ED 35 med motsvarande utrustningsspec.. Tycker inte det är värt det i pengarna avseende mellanpris på 16 månader gammal bil. Sämsta tänkbara bilaffär när inbytet är för nytt……

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #58
    Dunis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Edition 35 / R / Audi S3 har en äldre motor generation som bl.a. har smidda kolvar + stakar + större turbo (k04). Ska man inte utöva ”motor tuning” så är ju standard GTI TSI mer ekonomisk att köra med senaste TSI motorn. Jag hade gärna tagit ED35 versionen med dess potential jmfr med min 2010 GTI! Det enda som hindrar mig är en ekonomisk tröskel i form av minst c:a 100 kkr i sannolikt mellanpris (egen uppskattning) om jag ska köpa en ED 35 med motsvarande utrustningsspec.. Tycker inte det är värt det i pengarna avseende mellanpris på 16 månader gammal bil. Sämsta tänkbara bilaffär när inbytet är för nytt……

    /Peter
    Aha, tack för infon nu vet jag hur det ligger till.
    Jo det har du ju rätt. Ja, det verkar finnas stor potential i motorn på ED35 för antar det är samma motor som i ED30 då va? Har för mig att den ska ha S3 motorn. Med endast ett chip så har man ju strax över 300hk (70 mer än från början är ju väldigt mycket med bara ett chip).

  19. #59

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Björn Gustavsson
    Medlemsnr
    4914
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2
    Jag fick min ED 35 i tisdags!! Kan bara lovorda den än så länge!

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Här kommer länk till den tyska försäljningsbroschyren. Notera de fina originaltillbehören: http://www.volkswagen.de/content/med...35_katalog.pdf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin