Sidan 18 av 19 FörstaFörsta ... 81516171819 SistaSista
Resultat 341 till 360 av 374
  1. #341
    Ama303
    Gäst
    Hakar också på denna "ny på forumet-trend"

    Kör en GTI ED35 -12
    Deep Black
    Dsg
    Dynaudio
    Microfiber/läder
    Backkamera pdc, larm osv
    RCD510
    19" Glendale

    http://www.garaget.org/?car=303236

    Framtidsplaner:
    Göra den ännu svartare (tona framrutor, mörka emblem)
    Superchips bluefin när de väl släpper bluefin mjukvaran


    Nöjd med bilen än så länge. Barnsligt förtjust i brölandet fortfarande. Dock så stör man sig på skramlandet. Vet att man kör med 19" och att komforten därav inte är den bästa, men vartenda dörrsida skramlar och gnisslar. De skramlar även när man lyssnar på musik så bilen skall ta en vända förbi dinbil. Min förra GT -10 med 18" skramlade en del vid musiklyssnande och den fick de tyst, så de får fan skruva ihop gti'n också. Risigt att man skall punga ut med 300k+ för bilen och så skramlar den som en golf 2:a
    Senast redigerad av Ama303 den 2014-03-12 klockan 08:21. Anledning: edit

  2. #342
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hej & välkommen hit!
    Du vet väll att SVW bjuder på ett år i VW GTI Klubben om du köpt bilen ny!

    Läs mer på förstasidan!

    Släng upp en projekttråd när förändringarna börjar ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #343

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Jobbar du på BSR i Stockholm eller genom vilken kanal säljer du deras trim?
    Hej!

    Nej, inte på BSR Stockholm, utan min däckverkstad i täby är återförsäljare.

    Mvh
    Andreas

  4. #344

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Nån som vet hur många ED35 som blev sålda?, det går ju inte att beställa GTI längre...

  5. #345

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Någon som bytt bromsar bak på sin ED35? Jag skulle göra det i helgen, men det visade sig att det inte passade med Mk6-belägg!

  6. #346

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Någon som bytt bromsar bak på sin ED35? Jag skulle göra det i helgen, men det visade sig att det inte passade med Mk6-belägg!
    Jag har inget svar på din fråga men blir nyfiken på om det är skivor eller belägg du ska byta och hur långt du kört? Hård körning?

  7. #347

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Jag har inget svar på din fråga men blir nyfiken på om det är skivor eller belägg du ska byta och hur långt du kört? Hård körning?
    Belägg, för att klara av bankörning bättre. Original var knappt slitna. Har bytt fram och där passade Mk6 perfekt.

  8. #348
    Erik L
    Gäst
    Glider numera runt med steg 2 programvara till DSG'n från GIAC/Stertman (sedan tidigare steg 2 optimering från samma tuners), kan varmt rekommendera detta!!! Bilen känns mkt piggare, upplevde tidigare D-läget som segt, S-läget som för hetsigt och manuella läget som för lite manuellt då det t.ex. fortfarande var kickdown där, allt detta är mkt bättre nu!

  9. #349
    Ama303
    Gäst
    Går det att omprogrammera dsg:n utan att egentligen trimma motorn?
    Upplever precis som du Erik att D-läget är aningens segt. bilen växlar upp tok för snabbt och då upplevs den bara som seg. den vägrar också växla ner om man inte stämplar så den kämpar sig upp i hastighet i tok för hög växel, vilket märks direkt på bensinförbrukningen. som det är nu så får man antingen stämpa gaspedalen mot golvet eller växla ner själv med paddlartna inför en omkörning. När man växlar ner med paddlarna så märker man också att bilen stundtals tvekar inför växling, så det resulterar oftast att man drar i paddeln ännu en gång och då har bilen helt plötsligt växlat ner två gånger.
    S-läget är å andra sidan tok för hetsigt och vägrar växla upp förrän man varvar upp i det röda.

    Manuellt läge finns, men då hade jag lika gärna kunnat köpa en manuell och spakat själv.

    Man hade gärna velat ha något mellan D och S-läget.

  10. #350
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Hej!
    Ja man kan köpa DSG mjukvara enbart, inga problem!
    Dock så rekommenderas inte det av GIAC och det blir en special fil som är gjord för original ECU mjukvara i så fall.

  11. #351
    Racertobbe
    Gäst
    Jaha, då var jag liksom många andra medlem på detta forum. Har dock ingen GTi än, men mina funderingar är att inom det närmsta skall där stå en på uppfarten.
    Har kollat runt mycket de sista dagarna på Blocket för att få mig en uppfattning om hur GTI 35 ser ut. Finns liksom inte så många till salu i Skåne, så därför har man surfat runt och kollat på massa bilder.
    Måste säga att den ser riktigt läcker ut. Gillar dock inte deras orginal tygklädsel, så det kommer att bli en med skinn/ läder säten. Får hoppas att den " rätta " GTI 35 dyker upp snart så att man kan slå till. Sedan måste man ju klart bli av med Vectra OPC också.

  12. #352

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Racertobbe Visa inlägg
    Måste säga att den ser riktigt läcker ut. Gillar dock inte deras orginal tygklädsel, så det kommer att bli en med skinn/ läder säten.
    För mig var det en no-brainer att vänta med att beställa min ED35a tills dess att man släppte den unika 35-halvskinn-klädseln. Är oerhört nöjd och den är helt klart snyggast av de inredningar jag sett på VW och många andra bilar i samma segment.

  13. #353

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Håller med där. Tillvalsklädseln är riktigt läcker!

  14. #354
    AeroPlus
    Gäst
    Hej,

    Nån som kan svara på om Edition35 har samma utväxling som GTI 5 ?

    Mvh

  15. #355

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Slängde idag på nylackade vinterfälgar och bilen har nu fått rulla några meter på vintern också. Före och efter bilder nedan

    Före: Namn:  2011-11-17 22.07.53.jpg
Visningar: 835
Storlek:  890.9 KB

    Efter: Namn:  2012-12-28 15.53.44.jpg
Visningar: 748
Storlek:  889.3 KB

    Namn:  2012-12-28 15.46.59.jpg
Visningar: 819
Storlek:  747.8 KB

  16. #356

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Slängde idag på nylackade vinterfälgar och bilen har nu fått rulla några meter på vintern också. Före och efter bilder neda
    Snyggt! Ska bifoga lite bilder på min nu när jag sätter mig vid datorn..

  17. #357

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Nice firmabil!

  18. #358

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Snyggt! Ska bifoga lite bilder på min nu när jag sätter mig vid datorn..
    Tack. Det tycker jag, fler bilder

    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nice firmabil!
    Tennis är en snabb sport förstår du Bilen är faktiskt vår privata det är min sambo som är sponsrad av Svenska Tennisförbundet och VW så vi har liiite bättre priser på VW bilar. Dekalen måste vara på under tiden som man har bilen men den åker nu till våren när det är dags för en ny lackbehandling.

  19. #359
    perssoc
    Gäst
    Hej,
    Bytade upp mig från GT Wolfsburg edition - 10 till GTI 35 edition i februari men har inte blivit färdig att uppdatera här förrän nu.
    Fundering? Skall man satsa på en optimering (BSR eller annan) eller skall man låta den vara som den är original? Har inte läst tråden ovan, det kanske står synpunkter på detta? Väldigt nöjd med bilen o DSG-lådan (vilket min GT inte hade) och nu rullat ca 1000 mil. Roligaste bil jag haft hittills

  20. #360

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Tycker definitivt dessa motorer ska få sig ny mjukvara då ed.30/35 motorerna är strypta från fabrik så ger det så pass mycket att det är värt det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin