Sidan 13 av 19 FörstaFörsta ... 310111213141516 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 374
  1. #241

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Kalle72 Visa inlägg
    Fick ett pris av Bilmodecenter på ABT-prog.vara till ED 35 idag..19755:- -20% => 15000:-.....rätt saftigt.
    +2500:- för försäkring där ABT tar över nonstop-garantin..
    Blir nog Hohenester istället för min del...
    Väldigt högt, jämför med t.ex. BSR som skall ha 8900 + 850 (försäkring).

  2. #242
    Orabidoo
    Gäst
    Har precis köpt en ED35 DSG. Tänkte chippa den. Någon som gjort den än och har någon firma att rekommendera?

  3. #243
    Orabidoo
    Gäst
    Ingen som chippat än?

  4. #244
    Znubbis
    Gäst
    Får min 35'a till veckan!

  5. #245

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Är verkligen supernöjd med min ED35 trots det rejäla stenskottet i rutan jag fick idag men det är knappast bilens fel.

    Men är era ED35r också enormt törstiga?

    Var upp till Elmia mässan idag och den drack 1 l/milen ! (helt laglig körning då det kryllade av poliser) visserligen med fyra personer i bilen men på långkörning Malmö-Jönköping borde det ändå gå att köra snålare...
    Senast redigerad av samuel2 den 2012-04-09 klockan 12:48.

  6. #246
    Orabidoo
    Gäst
    Är grymt nöjd. Långköring ligger min på drygt 0,8 (själv i bilen). Men drar väl lätt över 1 liter vid blandad. Skitsamma tycker jag. Måste hitta det bästa chippet nu.

  7. #247
    Erik L
    Gäst
    Under 0,9 är svårt att komma men va fasen, hade man varit ute efter att snålköra så kunde man ha köpt en bluemotion istället...
    Min är inbokad hos Stertman, ska bli intressant att se hur uppemot hundra kusar till känns, den är ju inte direkt slö i nuläget!

  8. #248

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Skall bli roligt att höra hur den går efter optimering! Du vet väl att du får bättre pris av Stertman om du är medlem i klubben?

  9. #249

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Erik L Visa inlägg
    Under 0,9 är svårt att komma men va fasen, hade man varit ute efter att snålköra så kunde man ha köpt en bluemotion istället...
    Min är inbokad hos Stertman, ska bli intressant att se hur uppemot hundra kusar till känns, den är ju inte direkt slö i nuläget!
    Det hade verkligen varit intressant om Stertman bänkade bilen även innan optimeringen då BSR hävdar att ED35 lämnar hela 258hk i originalutförande. Då är ju helt plötsligt bara effektökningen ca. 40 hästar för steg 1 men du kanske siktar på högre steg än så direkt?

  10. #250

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Det hade verkligen varit intressant om Stertman bänkade bilen även innan optimeringen då BSR hävdar att ED35 lämnar hela 258hk i originalutförande. Då är ju helt plötsligt bara effektökningen ca. 40 hästar för steg 1 men du kanske siktar på högre steg än så direkt?
    Effekten på ED30 enligt teknikens värld är 241hk/316Nm. BSR uppger samma siffror på både ED30 & 35. Tror inte den är så hög som 258hk som BSR uppger men den är heller inte 235hk som vw uppger, min gissning är runt 245hk. (OBS min gissning)

    Länk till testet: http://www.teknikensvarld.se/Handler....ashx?id=20994

  11. #251
    Erik L
    Gäst
    Yes, jag får "klubb-rabatt"!
    Det är steg 2 det handlar om. Misstänker också att det är lite mer än 235 orginal, känns iaf så om man jämför med annat man kört tidigare (t.ex. "vanlig" golf gti mk6).
    Någon som har kikat på den här förresten: http://www.youtube.com/watch?v=f6ak_4f9xUo ? Så rapp är inte min 100-200 så antingen är det solsken-medvind-nedförsbacke eller så är det testbil som är lite uppskruvad från fabrik...

  12. #252

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Erik L: Har du manuell eller DSG på din ED35?

  13. #253
    Erik L
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kingen Visa inlägg
    erik l: har du manuell eller dsg på din ed35?
    dsg..

  14. #254
    Chesmal
    Gäst
    Dsg är nice ! :-D

  15. #255

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Fick på det nya emblemet idag, svart med en röd bas, betydligt trevligare än emblemet i krom.






  16. #256
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Snyggt! Jäkligt sugen på en 35a mm.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  17. #257

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Snyggt, vart köpte du emblemet? Eller har du gjort det själv?

  18. #258

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Var det krångligt att byta?

  19. #259

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Tack, är toknöjd!

    Emblemet köpte jag på ebay: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_fr...All-Categories

    Grillen behöver man plocka ner, de som säger på olika forum att det är bara å bara och att man bara kan vrida emblement 20 grander anit klockvis kan kyssa mig någonstans, kan man säkert ifall man vill bryta clipsen och hållarna och behöva limma efteråt. Det gör man inte!

    - 4 torx till för att lossa på grillen
    - Sen sitter det 4 clips som håller i grillen, börja i ena änden (inte i mitten) och böj/dra (kan behövas lite våld) personligen fick jag inte av grillen helt, sista clipsen kändes som att jag skulle bryta grillen ifall den skulle ur.
    - Sen behövs det lilla nätet tas loss vilket inte var jätte svårt, tog en flat skruvmejsel och bände bort flärparna som de satt i (3 eller 4 totalt)
    - Sen kommer vi till emblemet Det sitter kan jag säga, här får man vrida emblemet 10-15 grader anti klockvis, då kommer man se clipsen som håller emblemet, peta ur dessa med skruvmejseln och emblemet poppar ut
    - Gör allt i omvänd ordning.

  20. #260

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Hur kändes kvalitén? Man vill ju gärna att den ska klara en vintersäsong med tanke på hur krångligt det är att byta

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin