Sidan 11 av 19 FörstaFörsta ... 891011121314 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 374
  1. #201
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Samma däck här
    Blev på dessa fälgar:
    Snygga fälgar! Blir kanon med LM30 däcken, man vill ju inte förstöra väghållningen i onödan bara för att det är vinter:-)
    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #202

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Har ett par 18" fälgar som satt på min Seat Exeo med bultcirkel 5/112 med ET42. Går det att sätta på de på min GTI ED35? Någon som vet? De har varit använda ca 200mil och jag behåller de gärna.

  3. #203
    minnesbild
    Gäst

    Väntan är över!

    Efter sex låååånga veckor är den äntligen här.



    Det var lite regnigt när jag tog bilden, så jag återkommer med fler bilder på en torr bil senare.

    Bilden i större format, plus ett par på Maries Polo finns här: http://minnesbild.com/sida.php?sida=200
    Senast redigerad av minnesbild den 2011-10-26 klockan 13:44.

  4. #204
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Samma däck här
    Blev på dessa fälgar:
    Vilken låg profil du kör. Är det 225/0 17 eller

  5. #205
    kotten
    Gäst
    Nu har jag läst igonom alla sidorna, men ingen nämner något om soundgenerator på ED35 bilen. Det kanske är jag som är helt borta, men någon kunnig, berätta lite mer vad den gör

  6. #206

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Blackie Visa inlägg
    Vilken låg profil du kör. Är det 225/0 17 eller
    Vadå, ser du inte gummisnodden?

  7. #207

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    Nu har jag läst igonom alla sidorna, men ingen nämner något om soundgenerator på ED35 bilen. Det kanske är jag som är helt borta, men någon kunnig, berätta lite mer vad den gör
    Kika här:
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post151059

  8. #208

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Snygga fälgar! Blir kanon med LM30 däcken, man vill ju inte förstöra väghållningen i onödan bara för att det är vinter:-)
    Såhär blev slutresultatet:

  9. #209

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Vinterdäcken åkte på igår och här är resultatet:



    En till bild:

    Senast redigerad av Kingen den 2011-11-18 klockan 14:48.

  10. #210

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282

    Ang Bränsleförbrukningen

    Jag har en Seat Exeo 2.0 TSI 6-vxl manuell som drar ca 0,6-0,65 l/mil när jag ligger och kör så som jag brukar (110-120Km/h på landsväg) vilket också medför en och annan omkörning och om jag verkligen tänker på hur jag kör och ligger enligt skyltarna så är jag nere på 0,57-0,58 l/mil.

    Med Golfen så är det omöjligt att komma under 0,75 l/mil och kör jag som jag brukar så hamnar den på ca 0,9-0,95 l/mil på landsvägskörning (110-120 Km/h)! Har DSG på den och 6:ans växel i 120km/h ligger ju på 3000 rpm vilket jag tycker är ganska högt, seaten ligger på samma växel och fart på strax under 2500 rpm.

    Hur är er bränsleförbrukning, manuell kontra DSG? Ni som har en ED35 med manuell låda, vad ligger ni på för RPM vid 120Km/h?

    Nu är det ju en rolig bil så jag kan tänka mig att slänga ut några kronor extra på bränsle det är inte det, men VW verkar ha satt fantasi siffror vad det gäller förbrukningen iaf och stadskörning hamnar väl på 1.2-1.35 i verkligheten.

  11. #211

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Måste kolla RPMen, men kan konstatera att även jag tycker den drar mer än vad jag hade förväntat mig.
    Första 200 milen låg medelförbrukningen på 1.8, nu är den nere runt 1.5-1.6. Då är det förstås mycket stadskörning, men mycket 70-sträckor iaf.

  12. #212
    kotten
    Gäst
    Jag har en Golf R med stertman optimering och upplever också lite hög förbrukning. ed35 och min motor är ju ganska lika trots allt så dina siffror är nog tyvärr korrekta. Jag kör mycket stad och ligger lätt på 1.35 utan att ens gasa så mycket

  13. #213
    Fredda79
    Gäst
    Kan bara instämma att ED35 gillar mat. I motorvägsfart snittar den nära litern.
    Jag testade dock en gång att ställa farthållaren på 80 o nolla färddatorn. Efter c:a 3 mil hade jag en snittförbr på 0.69. Så det går att komma under 0,7

  14. #214

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Men vem kör i 80?
    Citat Ursprungligen postat av Fredda79 Visa inlägg
    Kan bara instämma att ED35 gillar mat. I motorvägsfart snittar den nära litern.
    Jag testade dock en gång att ställa farthållaren på 80 o nolla färddatorn. Efter c:a 3 mil hade jag en snittförbr på 0.69. Så det går att komma under 0,7

  15. #215

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Ok, ja det rinner ju lätt iväg när man gasar lite å man ska ju ha roligt med bilen, men fan den drar ju som en M3:a :P

    Kotten: Seaten drog ca 1-2dl mindre med Vtech Steg 2, antar att det ökade vridet gjorde sitt och man slapp växla ner m.m. och kunde ligga med jämn konstant gas, blev faktiskt riktigt ekonomisk och rolig att köra, däremot gillar jag inte att den sotade som fan med Vtech.

  16. #216

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Min Golf R drar 8,7 l/100 km i 120 km/h (förbrukning mätt på en sträcka av 30 mil i konstant fart), blandad förbrukning ligger jag på ca 10 l/100 km. Men det går att få R:en att dra kopiösa mängder bränsle om man kör inspirerat och jag misstänker att ED35 beter sig likvärdigt. Min förra GTI V som har liknande motor som i Exeo drog avsevärt mindre med bränsle. På landsväg var den riktigt snål, 6-6,5 l/100 km var nåbart utan ansträngning. Motorn i R och ED35 är avsevärt törstigare än 200 hk TSI och 211 hk är ännu snålare. Utväxling gör en hel del av förbrukningen i motorvägsfart. Det är stor skillnad på 2500 och 3000 rpm. DSG vs manuell är inte stor skillnad i förbrukning. Den skillnad som ev finns i motorvägsfart kommer i så fall från olika utväxling (här för mig att DSG har långsammare utväxling vilket är negativt för förbrukningen i fart).

  17. #217
    kotten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Min Golf R drar 8,7 l/100 km i 120 km/h (förbrukning mätt på en sträcka av 30 mil i konstant fart), blandad förbrukning ligger jag på ca 10 l/100 km. Men det går att få R:en att dra kopiösa mängder bränsle om man kör inspirerat och jag misstänker att ED35 beter sig likvärdigt. Min förra GTI V som har liknande motor som i Exeo drog avsevärt mindre med bränsle. På landsväg var den riktigt snål, 6-6,5 l/100 km var nåbart utan ansträngning. Motorn i R och ED35 är avsevärt törstigare än 200 hk TSI och 211 hk är ännu snålare. Utväxling gör en hel del av förbrukningen i motorvägsfart. Det är stor skillnad på 2500 och 3000 rpm. DSG vs manuell är inte stor skillnad i förbrukning. Den skillnad som ev finns i motorvägsfart kommer i så fall från olika utväxling (här för mig att DSG har långsammare utväxling vilket är negativt för förbrukningen i fart).
    jag hade också en GTI V och kan bara hålla med att den drog mindre, men det kostar att ha kul.

  18. #218

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    R:en är värd varenda droppe mer bränsle! 9 eller 10 l/100 km har ingen betydelse för mig.

  19. #219

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    Thomas Eriksson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    7
    är det någon som mätt upp orginaleffekten i edition 35 enligt BSR är den 258 hk det kan väll inte stämma eller?

  20. #220
    Fredda79
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av omas Visa inlägg
    är det någon som mätt upp orginaleffekten i edition 35 enligt BSR är den 258 hk det kan väll inte stämma eller?
    BSR är väl nästan rikskända för sina glädjesiffror, eller åtminstone va dom det förr.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin