Sidan 16 av 19 FörstaFörsta ... 613141516171819 SistaSista
Resultat 301 till 320 av 374
  1. #301

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Fakta = oki
    onödig pajkastning = inte oki

    Men än har ju tråden inte spårat ur så...

  2. #302
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Loba 380 är det sämsta skit man kan köpa, presterar inte ett dugg bättre än org k04 turbon, helt rätt tänk att satsa på Gtx3071r om turbo byte är
    aktuellt.Stakars Serkan som älskar att köra på event som har slängt en jävla massa pengar på en Loba 380 i sin edition 30 och nu går
    den sämre än någonsin loggarna är rent bedrövliga
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Så skall det vara rakt och sakligt...
    Tänkte bara bekräfta att det du skriver stämmer bra i alla fall efter den otrevliga provturen i Serkans bil..

    430-450 hk angivna av Säras



    100-200 på 11.6 med trevliga 9 meter nerför..

    Dsg dummar sig räjelt,bilen presterar inte rätt,bilen upplevs konstig på flera sätt..

    Trots det hela väljer dom att leverera bilen..Än så länge något som Stertman är bra det är att skaka hand

    Ha det fint..

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tråden spårar ur! Jag fattar ingenting. Finns många här inne som går i trimtankar och är glada för all info man kan få
    Nu är det så att kunniga personer har gjort tester med Stertmans värsting Golf med Loba 380, utlovad effekt var ca 430-450hk
    100-200 skulle gå på ca 8 sec, dessa siffror stämmer inte man får ingen valuta för pengarna med denna turbo, org k04 turbon
    duger mer än väl

    Det har inget med att det diskuteras trim och annat. men tonen som används och sättet som det blir skrivet på kan göras på ett mer moget sätt än det ibland gör.

    Känns lite som en sandlåda när vissa personer kommer med inlägg i trådar, stackars han för han har köpt skit och min är större och bättre än din.... Och bara för att en bil inte är utsorterad är inte ett helt företag skit och enda dom gör är att lura folk att köpa "skitsaker" vilket man får känslan av att det menas om man läser lite mellan raderna på dessa inlägg.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #303
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Det har inget med att det diskuteras trim och annat. men tonen som används och sättet som det blir skrivet på kan göras på ett mer moget sätt än det ibland gör.

    Känns lite som en sandlåda när vissa personer kommer med inlägg i trådar, stackars han för han har köpt skit och min är större och bättre än din.... Och bara för att en bil inte är utsorterad är inte ett helt företag skit och enda dom gör är att lura folk att köpa "skitsaker" vilket man får känslan av att det menas om man läser lite mellan raderna på dessa inlägg.
    Det handlar inte om en enda bil heller. Tråkigt att det inte får diskuteras på "vissa sätt" på GTi forumet, andra forum tillåter ju detta. Men nu har Ni sagt Ert och det innebär ju locket på. Det finns andra ställen att lufta sig på som ni kallar "sandlåde forum". Över och ut!!

  4. #304

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Det handlar inte om en enda bil heller. Tråkigt att det inte får diskuteras på "vissa sätt" på GTi forumet, andra forum tillåter ju detta. Men nu har Ni sagt Ert och det innebär ju locket på. Det finns andra ställen att lufta sig på som ni kallar "sandlåde forum". Över och ut!!
    Inte locket på, men man kan återgå till ämnet!

  5. #305
    Fredda79
    Gäst
    Om ämnet innefattar var oljefiltret sitter gömt så får någon som vet gärna tala om var.
    Ska mecka dit ett eurojet i helgen o tänkte passa på byta olja samtidigt.

    Lös lite grann i motorummet men fick inte syn på det, så vad behöver jag riva för att komma åt det?

  6. #306

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Fredda79 Visa inlägg
    Om ämnet innefattar var oljefiltret sitter gömt så får någon som vet gärna tala om var.
    Ska mecka dit ett eurojet i helgen o tänkte passa på byta olja samtidigt.

    Lös lite grann i motorummet men fick inte syn på det, så vad behöver jag riva för att komma åt det?
    Du måste bort med plastskydet undertill som sitter med 8st torx så ser du det, du behöver en 36mm hylsa för att lossa den.

  7. #307
    Fredda79
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Du måste bort med plastskydet undertill som sitter med 8st torx så ser du det, du behöver en 36mm hylsa för att lossa den.
    OK. Tackar för det :-)

  8. #308

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Någon som har stört sig på "soundgenerator" ljudet på 35:an och gjort något åt det?

  9. #309

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Flera frågor, om jag bestämmer mig för att byta fälgar mot tex VW motorsport (5K0071498A16Z) hur funkar det med TPMS då, är det något som kan flyttas över av vilken däckfirma som helst eller måste VAG göra det?

  10. #310

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Kolla på exempelvis golfmk6.com där finns instruktioner för hur du kopplar ur soundgeneratorn. Tydligen utnyttjar den vindrutan som för att fortplanta ljudvibrationerna till kupén.

    TPMS mäter bara skillnaderna i rotationshastighet mellan däcken och upptäcker på så vis om ett av däcken snurrar fortare än de andra => dålig med lufttryck. Verkar vara ett mycket bristfälligt system då det har varnat flera gånger trots att lufttrycket är jämnt i alla däck vid mätning.

  11. #311

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    TPMS mäter bara skillnaderna i rotationshastighet mellan däcken och upptäcker på så vis om ett av däcken snurrar fortare än de andra => dålig med lufttryck. Verkar vara ett mycket bristfälligt system då det har varnat flera gånger trots att lufttrycket är jämnt i alla däck vid mätning.
    Finns 2 olika system.

    Ena systemet är som det du nämner enbart ett system som mäter hjulets omkrets med hjälp av ABS systemet.
    Til det systemet behövs ina specialgrejer utan du kalibrerar själv systemet med hjälp av bilens inbyggda knapp eftersom bilen saknar sändare/mottagare i varje hörn.

    Sen finns det ett mer sofistikerat TPMS system som använder sändare och mottagare , där du får information om aktuellt lufttryck i varje däck via färdatorn.
    Vanligt förekommande på dyrare audi bilar men jag har sett det komma mer och mer på VW , senast såg jag det i en Tiguan.



    Till det systemet krävs att du köper speciella ventiler samt sändare till varje hjul (Går på styft 6000:- för en omgång runt om kring 200:-/st för ventiler och sen kring 1100:-/st för sändare).
    När du byter hjul (sändare) måste du "para" in dom nya sändarna mot bilen antingen på VAG eller med VCDS , man ska även ha en speciell trigger som triggar igång sändaren så den kan paras mot bilen.
    Vet ej hur däckfirmorna gör om du har en sådan bil.

    När väl sändarna är "parade" mot bilen kan du själv kalibrera dom antingen med en knapp eller via menyn i färddatorn.

    Lättaste sättet att ta reda på vad man har om man är osäker är helt enkelt genom att kolla på ventilen.
    Är det en vanlig gummiventil = System via ABS.
    Är det en ventil av aluminium = Sändarsystem. (Dessa hjul brukar även inehålla ganska mycket balanseringsvikter pga av sändaren vikt).


    EDIT : Såg nu att frågan gällde en ED35 , då är det det enklare systemet med ABS = Du kan smälla på vad du vill och trycka på knappen.
    Men det kan ju vara kul med lite info iaf. :-)
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-06-30 klockan 18:19.

  12. #312
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    TPMS på golf – enklare versionen fungerar! Att den larmar mellan vinter/sommarhjul är ju helt ok, bara och göra reset.

    Jag har haft nytta av det. I veckan som gick så larmade systemet. Kollade på en mack och hö bak hade 0,5 kilo lägre tryck. Spik mitt i banan. Var på väg norrut och har säkert kört 100 mil sedan jag pumpade. Än så länge varnar den inte (pyspunka). Spiken får sitta till Måndag då jag ska lämna in det.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #313

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Tackar för bra svar!

  14. #314

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    Karl Lagerkvist
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    11
    Hejsan!
    Jag har pluggat ur soundgeneratorn idag med hjälp av beskrivningen på golfmk6.com.
    Det blir en dramatisk skillnad.....det ständiga brölandet är borta.
    Låter sååå mycket bättre nu enl. mig..........skönt att höra turbon igen....

    Tack för tipset samuel2..

    Mvh Kalle.

  15. #315

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Stefan leinersjö
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Kalle72 Visa inlägg
    Hejsan!
    Jag har pluggat ur soundgeneratorn idag med hjälp av beskrivningen på golfmk6.com.
    Det blir en dramatisk skillnad.....det ständiga brölandet är borta.
    Låter sååå mycket bättre nu enl. mig..........skönt att höra turbon igen....

    Tack för tipset samuel2..

    Mvh Kalle.
    Blir det nån skillnad förutom ljudet typ på gasresponsen eller så.
    Bytte du till ett tiguanrör?


    /stefan

  16. #316

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    På ED35 är soundgeneratorn styrd elektriskt och alstras ljudet genom att för över vibrationer från en typ av "högtalare" till kupén (via bland annat vindrutan som fungerar som förstärkare). Kopplas bort genom att helt enkelt rycka ur en sladd.

    På tidiga GTI (innan soundgeneratorn togs bort helt 2010?) så är systemet helt analogt med förstärkning av vibrationer/ljud från insuget (?) där en slang går till ett membran som i sin tur är anslutet mot "firewallen" (på svenska?) och alstrar ljudet. Denna kan bytas till ett rör från Tiguan.

  17. #317

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    Karl Lagerkvist
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    11
    Hur lätt som helst var det...
    Här är länken till forumet. Finns tom. en liten filmsnutt...tar ca 2minuter att fixa.
    http://golfmk6.com/forums/showthread...dition&page=20



    Går för övrigt som innan, men nu hör man stereon.....

  18. #318

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Kalle72 Visa inlägg
    Hejsan!
    Jag har pluggat ur soundgeneratorn idag med hjälp av beskrivningen på golfmk6.com.
    Det blir en dramatisk skillnad.....det ständiga brölandet är borta.
    Låter sååå mycket bättre nu enl. mig..........skönt att höra turbon igen....

    Tack för tipset samuel2..

    Mvh Kalle.
    Jag tog mig tid för att fixa det idag också. Är ju perfekt bilmekarväder i Malmö, 25 grader varmt och sol. Det var ju faktiskt busenkelt. Nu ska jag bara hitta några buntband och få dit kontaken med så den inte ligger och skramlar.

    Som du skriver vilken otrolig skillnad det blev. Nu låter det klassisk förbränningsmotor när man gasar på istället och är nästintill knäpptyst vid tomgång. Det som avslöjar att det är en GTI nu är istället det diskreta "bluddrandet" vid gasuppsläpp. Möjligen att det istället blev lite väl tyst och längtan efter ett rejält avgassystem har tilltagit. Jo presentandan är densamma men det låter inte som att det går fort längre.

  19. #319

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Hur fick ni loss den stora plastbiten som ligger mot rutan och gömmer kontakten?

  20. #320

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    Karl Lagerkvist
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    11
    Lossade endast gummilisten så jag kunde böja upp den lite.
    Räckte att få in näven och koppla ur skiten......strajpade fast kontakten oxå.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin