Sidan 1 av 19 123411 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 374
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142

    Golf GTI Edition 35

    Hallåj!

    Är ny här så det här blir mitt första inlägg.

    Ni har säkert redan sett det, men VW har nu släppt försäljningen samt datan om Golf GTI Edition 35 här i Sverige.
    Har själv beställt en i Carbon Steel Grey med lite roliga tillbehör. Såg att man fått upp motorn till 235hk, vilket blir 0-100 på 6,6s istället för 6,9 som "vanliga" GTIn.

    Vad tror ni, blir det en bra början på min förhoppningvis långa Golf-karriär?

    (Såg nu att det redan skrivits om detta, sorry)

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Hallåj!
    Vad tror ni, blir det en bra början på min förhoppningvis långa Golf-karriär?
    Hej på dig frazer

    Du menar att du inte har haft Golf tidigare? – Då var det verkligen dags för en förändring.;-)

    Svaret på din fråga:

    Det är klart att det är början på något längre. Kan knappast bli fel.
    Bra bilval! 0,3 sekunder spar tid.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Du menar att du inte har haft Golf tidigare? – Då var det verkligen dags för en förändring.;-)
    Ja det är ju det, tröttnade på min trötta Peugeot innan jag fick den

    Hoppas på att kunna vara med på lite ban-dagar och sådär, är en bit från 08-område men det är det ju värt.

  4. #4
    sgt_nelson
    Gäst
    Vad sa säljaren ang leveransdatum på bilen? vilken anläggning beställde du på?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Vad sa säljaren ang leveransdatum på bilen? vilken anläggning beställde du på?
    Tillverkning senast vecka 37, men förhoppningsvis tidigare. Akalla, Stockholm.

  6. #6
    Dunis
    Gäst
    Tror och hoppas du kommer bli nöjd med din bil sen

    0,3 sekunder snabbare från 0-100 alltså det är ju större skillnad än vad jag trodde. Undra hur 0-100 ser ut med BSR chippet då i en "vanlig GTI"?
    För GTI edition 35 har väl samma motor bara att den är motoroptimerad/chiptrimmad om jag förståt det hela rätt?

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Ingen dålig start på golfkarriären gött
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Tillverkning senast vecka 37, men förhoppningsvis tidigare. Akalla, Stockholm.
    Hoppas du har mer flyt med snubbarna i DB Akalla än jag, det GICK INTE att köpa en bil där.. Jävla oengagerade idioter hela bunten i min mening, fick köpa min R hos DB Bromma istället och fick en heelt annan behandling!

    Välkommen in i VW-familjen btw! :-)

  9. #9
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Ska bli kul att se vad för skillnad det är exakt mellan GTi och GTi Edition 35.
    Jag och Mattias har inte hunnit kolla på artikelnumren ännu...
    Snygg är den iaf!!!

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Intressant att förbrukningen vid blandad körning stiger från 7,3 l/100 km till 8,1.. Det kombinerat med siffrorna för effekt och vridmoment påminner om motorn som satt i ED30. Blir intressant att veta vilken motor som sitter i ED35.

  11. #11
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Intressant att förbrukningen vid blandad körning stiger från 7,3 l/100 km till 8,1.. Det kombinerat med siffrorna för effekt och vridmoment påminner om motorn som satt i ED30. Blir intressant att veta vilken motor som sitter i ED35.
    Läste någonstans att det är den gamla FSi motorn med K04 som dom monterat ner i ED35, i så fall så tycker jag iof att bilen blev ännu mer prisvärd och helt klart rätt!
    Dock hade jag ju hoppats på en TSi med K04 turbo från VAG själva!
    Eller så är det bara en fabrikstrimmad TSi med kanske större intercooler och mjukvara, men som Du säger så verkar både bränsle och avgasutsläpp vara FSi motorn!

  12. #12
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Läste någonstans att det är den gamla FSi motorn med K04 som dom monterat ner i ED35, i så fall så tycker jag iof att bilen blev ännu mer prisvärd och helt klart rätt!
    Dock hade jag ju hoppats på en TSi med K04 turbo från VAG själva!
    Eller så är det bara en fabrikstrimmad TSi med kanske större intercooler och mjukvara, men som Du säger så verkar både bränsle och avgasutsläpp vara FSi motorn!
    Då kunde jag inte hålla mig längre, kollade lite i part numbers och det är en Edition 30/Cupra/S3 motor i denna som jag kan se det!
    Mycket trevligt skulle jag säga, helt klart ett bra pris för en Scirocco R "typ"...

  13. #13
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Då kunde jag inte hålla mig längre, kollade lite i part numbers och det är en Edition 30/Cupra/S3 motor i denna som jag kan se det!
    Mycket trevligt skulle jag säga, helt klart ett bra pris för en Scirocco R "typ"...
    Stämmer detta så är det ju bara att gratulera presumtiva köpare! Prisvärt, 20400 SEK mer än en vanlig GTI.

    Olika beskrivande texter på nätet har ju antytt att det skulle vara den vanliga TSI 211 versionen men du har säkert rätt, det tvivlar jag inte på.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #14
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Stämmer detta så är det ju bara att gratulera presumtiva köpare! Prisvärt, 20400 SEK mer än en vanlig GTI.

    Olika beskrivande texter på nätet har ju antytt att det skulle vara den vanliga TSI 211 versionen men du har säkert rätt, det tvivlar jag inte på.

    /Peter
    Jag skulle iof tycka det var sjukt intressant om VAG trimmat 2,0TSi 211hk motorn, men det jag får fram är att det är en 2,0FSi K04 motor, men ska kolla lite mer så vi verkligen kan få fram det säkert! Är det så är det som sagt ett fynd!

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Om detta stämmer så är det fritt fram för nya raketer med endast mjukvara. Prissättningen är riktigt bra, bara med tanke på att Xenon och 18" ingår så har man fått mereffekten gratis.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Vad klarar DSG 7 ? Men de som trimmar kanske väljer manuell ?

    edit: volkswagen.de uppger DSG 6, .se DSG 7. Antar att .se skrivit fel..
    Senast redigerad av Fredrix den 2011-05-26 klockan 15:07. Anledning: tillägg

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Synd att VWs svenska site inte alls är up-to-date jämfört med den tyska.

    På den tyska "konfiguratorn" finns det både bilder på karossdetaljer (med 35-märken bl.a.), fälgar och inredning. Det jag framförallt saknar, som de nu lyckats lägga till som val men inte finns bild eller pris på, är den nya inredningen som är speciellt för ED35 som jag förstår det. Se bild här: http://www.carsendse.com/wp-content/...5-Interior.jpg

    Jag har nu fått tillverkningsvecka 23, men är osäker på vilken klädsel jag får...

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Synd att VWs svenska site inte alls är up-to-date jämfört med den tyska.

    http://www.carsendse.com/wp-content/...5-Interior.jpg

    Jag har nu fått tillverkningsvecka 23, men är osäker på vilken klädsel jag får...
    Riktigt snygg klädsel i min smak, brutalt med bikakemönstrat säte o den gamle hederliga golfbollsknoppen! Me like! :-D

    Gällande svenska VW's sida kan jag inte annat än hålla med, varför kan de inom koncernen inte bara ta den sida som funkar bäst (Audi / Porsche?!) och applicera kodningen men med var varumärkes egna grafiska profil? Så svårt kan det väl inte vara!?

  19. #19
    zata
    Gäst
    Inte förrän nu man kan beställa bikakemönstrat säte på hemsidan Titanblack Microfiber
    läder Vienna (Mot pristillägg) ca 8000:-
    Extremt dålig koll och kass service mot kunderna har även försäljarna på vag, vill de ens sälja bilar??
    Så synd för Gti:n är den bästa bilen jag kört..
    Vad tror ni? säljer de ed. 35 året ut?

  20. #20
    zata
    Gäst
    Mina val:
    Golf GTI Edition 35 DSG
    304 400,00 kr
    Lack
    Tornado Red
    0,00 kr
    Klädsel
    Titanblack Microfiber/läder Vienna (Mot pristillägg)
    Tillval
    Ljudsystem Dynaudio Excite
    5 200,00 kr
    Förvaringspaket: förvaringslådor under framstolar samt bagagenät
    1 100,00 kr
    Dynamic Chassis Control (DCC)
    8 600,00 kr
    Lättmetallfälgar 18 tum Watkins Glen glanspolerade/antracitegrå
    0,00 kr
    Klädsel Microfiber/läder Vienna Edition 35
    8 600,00 kr
    Utan modell- och motorbeteckning på bakluckan
    0,00 kr
    Multimediaanslutning Media-In med USB-kabel
    1 500,00 kr
    4 dörrar inklusive elektriska fönsterhissar bak
    6 100,00 kr
    Parkeringssensorer fram och bak
    4 900,00 kr

    s:a 340 000:-

    Nåt tillval som jag glömt som rekommenderas?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin