Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014

    TPC bankörning vs GTI bankörning

    Jag satt och tittade lite på bilder från TPC's bankörning från Knutan. Noterade att flera körde med nedvevad ruta. Kör dom under SBF eller har dom något eget "hittepo"? För med gtiklubben får man inte ha något nervevat. Varför denna skillnad?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Tror inte dom kör efter SBF's regler.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jag satt och tittade lite på bilder från TPC's bankörning från Knutan. Noterade att flera körde med nedvevad ruta. Kör dom under SBF eller har dom något eget "hittepo"? För med gtiklubben får man inte ha något nervevat. Varför denna skillnad?
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Tror inte dom kör efter SBF's regler.
    Vad jag förstår skall de åxå följa reglerna!
    MEN det var lite oklart samt att besiktningspersonalen inte hade koll.
    Var lite osäkert under besiktning och förarmöte.

    Skulle bli bättre enligt ansvariga hos TPC.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    En följdfråga: Är det tillåtet att köra med rutan nere om man har fönsternät?

  5. #5
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av T-mek Visa inlägg
    En följdfråga: Är det tillåtet att köra med rutan nere om man har fönsternät?
    Jo det ska det väl vara enligt sbf sen är det väl upp till varje arrangör av banträffar att säga ja eller nej till det. Även passagerarrutan kan vara öppen trots att man inte har nät där, men rutan ska vara helt nervevad och inte nåt mellanting, detta för att inte splitter ska färden mer obehaglig om man bucklar till bilen.

    Sa sa dom på min licenskurs i alla fall. ;-)

  6. #6
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jag satt och tittade lite på bilder från TPC's bankörning från Knutan. Noterade att flera körde med nedvevad ruta. Kör dom under SBF eller har dom något eget "hittepo"? För med gtiklubben får man inte ha något nervevat. Varför denna skillnad?
    TPC kör inte under SBF. På genomgången/förarmötet så var upplägget med rutorna som följer: rutan som ska eller får vara öppen är den som är passagerarrutan fram, och den ska vara helt öppen eller heöt stängd! Takluckan om man har sådan ska vara stängd.

    Sen att folk inte verkade lyssna så bra och inte blev tillsagda och tillrättavisade är ju beklagligt kan man tycka, men jag tycker ändå att det var bra säkerhetstänk på denna träffen för att vara en träff som inte är SBF-tjosan.

    Jag har åkt på TPC's träffar flera år och detta var nog en av de seriösaste, dom har gjort en liten rockad i träfforganisationen och släppt in en av de mer banåkarintresserade människorna i den klubben som träffansvarig (dom har några sådana om jag fattar det rätt). Så denna gången var det inget driftingpass (tackar för det) och för några år sen så fanns det ju även TPC-träffar med raktframåkning på banträffsschemat(!), detta är självklart inget som kommer att dyka upp igen. ;-)

    Jag inbillar mig att det var väldigt många nybörjare på denna träffen också om man jämför med våra, sen var ju även medåkning tillåten på denna träffen, bra för nybörjarna som verkade uppskatta det väldigt mycket att få nån som hade lite mer erfarenhet att åka med som passagerare. Klädseln var skulle vara samma som för föraren, hjälm osv.

    Nä jag tyckte allt att det var en bra träff, och för att vara den första lite mer 'strikta' bantäffen så var det väl kanon tyckte jag. Vi var i.a.f. tre nuvarande medlemmar i klubben som var nere (men den ena av Tobiasarna körde inte). En Opelmänniska var även skådad Ingemar från OSC. ;-)

  7. #7
    Barbapappa
    Gäst
    Glömde!
    SNÄLLA GTIKLUBBEN!
    Hyr Knutstorp istället för Sturup nästa år! Sturup var ju rolig i sin nuvarande tappning, men Knutan var allt några strå vassare, tror den hade gått hem hos medlemmarna hehe. Härligt kuperad, knixig och teknisk men ändå rätt snabb på sina ställen. ;-)

    HÄR har ni en film att kika på som är filmad inifrån en Miata framförd av Niklas Falk, så kan ni som inte har sett banan för se hur det ser ut. ;-)

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Glömde!
    SNÄLLA GTIKLUBBEN!
    Hyr Knutstorp istället för Sturup nästa år! Sturup var ju rolig i sin nuvarande tappning, men Knutan var allt några strå vassare, tror den hade gått hem hos medlemmarna hehe. Härligt kuperad, knixig och teknisk men ändå rätt snabb på sina ställen. ;-)
    JA jag är på för det förslaget med!!
    Knutan har ja inte kört på ännu så =)

  9. #9
    tjipp
    Gäst
    röstar även jag på knutstorp! Kanon bana! (jag var den av tobiasarna som körde med tpc gänget!) med helt nervevad passagerar ruta!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Vi kommer att kolla med knutstorp får nästa år.

  11. #11
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Borbos Visa inlägg
    Vi kommer att kolla med knutstorp får nästa år.
    Det hade varit kanon! ;-)

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    De é ju lysande "sickan".

  13. #13
    tjipp
    Gäst
    jippi! Hoppas på en bra ledig ban tid!

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Svensson
    Ort
    Sunnanå
    Inlägg
    59
    Bara en fråga
    Vilka e TPC ??

    & det heter KNUDAN & inte Knutan hehe

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av jtds Visa inlägg
    Bara en fråga
    Vilka e TPC ??

    & det heter KNUDAN & inte Knutan hehe
    TPC = Turbo Performace Club.
    Det är en Volvo klubb.

    Det heter knutan för oss norr om skåne iaf.
    Om man pratar Svenska och tolkar det så.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Svensson
    Ort
    Sunnanå
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    TPC = Turbo Performace Club.
    Det är en Volvo klubb.

    Det heter knutan för oss norr om skåne iaf.
    Om man pratar Svenska och tolkar det så.
    Jag pratar svenska för jag är en västgöte från början hehe

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Jo det ska det väl vara enligt sbf sen är det väl upp till varje arrangör av banträffar att säga ja eller nej till det. Även passagerarrutan kan vara öppen trots att man inte har nät där, men rutan ska vara helt nervevad och inte nåt mellanting, detta för att inte splitter ska färden mer obehaglig om man bucklar till bilen.

    Sa sa dom på min licenskurs i alla fall. ;-)
    När jag läser denna tråd, får man använda fönsternät på förarsidan på Gtiklubbenträffar??
    På tex Bug run brukar det ju vissa år bli ganska varmt!!!!
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av VR6_Linus Visa inlägg
    När jag läser denna tråd, får man använda fönsternät på förarsidan på Gtiklubbenträffar??
    På tex Bug run brukar det ju vissa år bli ganska varmt!!!!
    Bug Run är inte riktigt samma regler som en vanlig GTi-klubbträff!
    För dessa frågor brukar ta lite tid att reda ut då man får fråga arrangörerna.
    Men kanske nån här har koll på detta??

  19. #19
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av VR6_Linus Visa inlägg
    När jag läser denna tråd, får man använda fönsternät på förarsidan på Gtiklubbenträffar??
    På tex Bug run brukar det ju vissa år bli ganska varmt!!!!
    Inget som vi disskuterat för våra träffar då frågan aldrig funnits där men vi kan ta upp det när vi har möte med OSC som vi kör våra banträffar med.

    BugRun är vi som sagt inte arrangör för utan det sköts av BugRunners enbart, vi har bara varit ansvariga för besiking där. Så för den träffen får du höra med BugRunners.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  20. #20
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    jag tycker det borde vara självklar att ha rutan stängd när man kör på
    bana, tänk om man slår runt och råkar hamna med armen utanför....inte bra inte bra, men med nät är det la lite annat kanske men....
    men som sagt, BM raggare =) hehe
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin