Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Oskar Andersson
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    33

    kolla service intervall?

    Hejsan.

    Hur gör man för att kolla hur mycket det är kvar till nästa service på en golf 5??

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Är det färddator så går det att kolla via den i menyn där bränsleförbrukning etc finns. (iaf på de nyare årsm).
    Brukar stå next service in ----- Days or ----- KM.
    Går även att kolla med VAG-COM / VAS under 17 instrumentpanel / anpassning / kanal 43 & 44. (OM JAG INTE MINNS FEL).

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Du är rätt gammal så chansen är överhängande=)

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Du är rätt gammal så chansen är överhängande=)
    Jo.....jag har märkt det , tror mig efter alla dessa år kunna ganska mycket om VAG bilar i allmänhet men kommer oftas tyvärr ej ihåg exakt när det ska beskrivas teoretiskt.

    Teflonhjärna tror jag det kallas. =)

    Kan tillägga att det stundtals är så illa att jag varken kommer ihåg regnr eller AO nr när jag ska hämta grejer på lagret.......och vägen mellan min arbetsplats i verkstan och lagret är inte allt för lång. ;-)

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Oskar Andersson
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    33
    Det ska finnas nåt sätt som man trycker in nollställningsknappen till trippmätaren och sen nåt mer, ??

  6. #6
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Jo.....jag har märkt det , tror mig efter alla dessa år kunna ganska mycket om VAG bilar i allmänhet men kommer oftas tyvärr ej ihåg exakt när det ska beskrivas teoretiskt.

    Teflonhjärna tror jag det kallas. =)

    Kan tillägga att det stundtals är så illa att jag varken kommer ihåg regnr eller AO nr när jag ska hämta grejer på lagret.......och vägen mellan min arbetsplats i verkstan och lagret är inte allt för lång. ;-)
    Du börjar bli gammal gubbe.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin