Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Öppna dörr från insidan

    Hej,

    Jag använde idag följande guide för att ta bort låsen på dörrarna på lupon: http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=63460

    Följde allt på den, inklusive justering av vajern för dörrhandtaget. När jag sedan testade dörren funkade det fint först, men nu kan jag inte öppna dörren alls, varken ut- eller inifrån! Hur gör jag för att öppna den från insidan? Jag har testat att dra i armen som dörrhandtaget drar i men det händer ingenting. Kan jag ha spänt vajern för mycket?

    Tack på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Du har med största säkerhet spännt den lilla vajern som går från ytterhandtaget till låskistan för mycket.
    För att råda bot på detta ska du om det går försöka pilla loss vajern och släppa tillbaka den helt och sen låsa och låsa upp
    bilen och öppna innifrån, det bör fungera men kan vara lite pill att få loss vajern dock!

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183
    Tack Norpan för snabbt svar! Du hade rätt, den var för spänd. Lyckades efter mycket bråkande få den mindre spänd från utsidan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin