Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Nybakk
    Gäst

    Skillnad på vxl-låda i en Vw golf gti & GT TSi ??

    Undrar om någon vet om det sitter likadana 6 vxlade lådor i Golf mk5 gt och gti !?!?!?!?
    alltså TSI motorn och TFSI motorn... har de likadana vxl-lådor eller inte?
    Om inte... vad skiljer? någon som vet?

  2. #2
    Nybakk
    Gäst
    Forskatt lite, kom på att man kan kolla bildelsbasen för att hitta lite olika "namn" på lådor.

    Kom fram till att 1,4 TSi har JXP växellådor och att GTI har GVT... iaf de jag hittade på bildelsbasen för tillfället. Någon som vet skillnaden på dessa kanske?

    Jag frågar eftersom jag funderar på att chipa min 1,4 TSi (2008) vill veta om det är något negativt med lådorna på dessa

  3. #3
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Lådorna är ej likadana. Som exempel har 1.4TSI koppling och svänghjul på 228mm diameter medans TFSI har 240mm. Du måste byta rubbet om du vill ändra,

  4. #4
    Nybakk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av David L Visa inlägg
    Lådorna är ej likadana. Som exempel har 1.4TSI koppling och svänghjul på 228mm diameter medans TFSI har 240mm. Du måste byta rubbet om du vill ändra,
    Okej, misstänkte något liknande, men det borde inte vara några problem att "chippa" en TSi? Eller tror ni kopplingen kan ryka?
    Finns inga tendenser till det i övrigt, verkar greppa riktigt bra. Vi snackar om att öka HK från 140 - ca 170 och Nm 225 - ca 240 (tror jag)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin