Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149

    Någon som vet vad en Golf V nyckel kostar?

    Klantiga jag råkade bryta av min nyckel så jag måste beställa en ny. :-(

    Någon som vet vad det kommer att kosta (verkstäderna har ju tyvärr stängt för dagen)?

  2. #2
    polomannen
    Gäst
    600.- sist jag kollade utan fjärr delen.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Oj det var billigt och goda nyheter, hoppas jag får det priset! :-)
    (När jag senast köpte en på MB kostade den 2600:- )

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    + kostnad för inkodning så räkna med en 1000-lapp totalt. (+/- 100:-)

    Bra att veta : Samtliga nycklar MÅSTE omkodas med den nya.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    För att skrämma liv i den här tråden igen. Jag var hos min lokala folkahandlare Din bil för att höra hur man går till väga när jag ska beställa nyckel till Golfen . Efter att jag fått information om det så frågade jag om priset. 2800 :- för nyckeln och en 500-ing för kodning !!!!!JAha sa jag men nu har jag sökt info på nätet och fått den uppfattningen att nyckeln kostade ca 1000 :- Ja men inte din bil fick jag till svar! Jag vart så jävla häpen så jag glömde fråga vad hon motiverade det priset på just min bil.
    Bilen är en Golf iv 2,0 -00 Import. KAn det vara så jävligt att dom begär dom pengarna för att bilen är importerad , är det något som skiljer min bil från en svenksåld i det hänseendet. Någon som vet om nyckelfrågan går att lösa på annat sätt ? Mvh Micke

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    jon backman
    Ort
    ludvika
    Inlägg
    212
    Citat Ursprungligen postat av golf_fanatic Visa inlägg
    Bilen är en Golf iv 2,0 -00 Import. KAn det vara så jävligt att dom begär dom pengarna för att bilen är importerad , är det något som skiljer min bil från en svenksåld i det hänseendet. Någon som vet om nyckelfrågan går att lösa på annat sätt ? Mvh Micke
    När jag köpte frugans bil Golf 4 -00 den var import fick bara en nyckel med till den var till vag och kolla vad den kostade och den var dyr.

    Så jag köpte nyckelämnne på ebay med chip ID48 en okodad för ca: 150kr ink frakt och så var jag till låssmed och kopiera den.
    Jag använde vcds och ett annat program för att få ur SKC koden ur bilen. så jag kunde använda vcds att koda in den nya själv och det funkade fint och frugan är glad

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Att bilen är importerad har ingen som helst betydelse för vad nyckeln kostar, det är typen avgör...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin