Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135

    Vindrutetorkare åker upp när man stänger av bilen, Golf VI

    Ska försöka förklara problemet så bra jag kan.

    På min nya golf gti VI så är torkarna långt ner under huven när torkarfunktionen är avstängt, men när man har torkarfunktionen i tex intervall läget så åker de upp ca 3 cm, och har den platsen som ursprungsläge. När regnsensorn eller jag stänger av torkarna så åker de ner och gömmer sig igen.

    Men i morse så märkte jag att torkarna gör tvärt om. De åker upp en bit när man stänger av bilen och ja då är torkarna avstängda helt. Kollar instruktionsboken nu men hittar inget.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Låter som helt normalt. Varje gång man stänger av bilen så skiftar torkarbladet sin position för att förlänga livstiden på bladen. Samma del av torkarbladet ligger alltså inte och vilar mot rutan.

  3. #3
    Dennis Örnell
    Gäst
    Kan bekräfta att så är det på min bil också.

  4. #4
    hutte
    Gäst
    precis samma på min caddy - 04

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Och alla vet om att när ni stänger av bilen kan få torkarna i service läge? (Står rakt upp)
    Mkt bra på vintern för att slippa att säkringen drar när bladen frusit fast=)

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Okej då det verkar vara under kontroll. Märkte att de lever sitt egna liv typ. Har man inte haft igång torkarna på ett par minuter underkörning så åker torkarna hela vägen ner när man slår av tändningen. Men har man använt torkarna och slår av tändningen då så åker de upp 3 cm.

    Och Lars, det märkte jag här om dagen när jag skulle tvätta den och så gick det inte att lyfta torkarna. Fick ta fram instruktionsboken då. Smart tänk på fabriken.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin