Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 72 av 72
  1. #61
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Bilen eventuellt till salu. pris beroende på vilka delar och tillbehör eventuell köpare vill ha med.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  2. #62
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Tid för en liten uppdate på bilen.

    i dag tog jag mig i kragen och gjorde lite skitgöra jag dragit mig för, nämligen kammremsbyte och vattenpump.

    Först byttes dock fjädringen ut runt om då jag inte fick igenom min reklamation på luftbälgarna till kittet bak. det blev i stort sett lika billigt/dyrt att köpa ett nytt sänkningssats och jag gjorde det då jag funderar på att sälja bilen. det blev i stället ett 35mm koni/H&R kit från bilmodecenter i göteborg.

    Namn:  IMG_20120831_175459.jpg
Visningar: 721
Storlek:  432.1 KB

    Här passar det med en liten guldstjärna till bilmodecenter. Jag ringde dom torsdag för två veckor sen för att kolla lagerstatus på kittet. fick prata med en trevlig herre vid namn Ulf Wikenfors. Han hade tyvärr inte alla grejer hemma men skulle få in det i början av veckan. Väl hemma efter jobb osv så beställde jag ett kit ca halv 10 på torsdags kväll.

    Dock gjorde jag ett litet fel och fick in fel leveransadress så jag mailade dom och bad dom ändra adressen och svara i mailet att detta blivit gjort. 20 minuter senare får jag ett mail med svar om att ordern mottagen och adressen ändrad efter mina önskemål. det kallar jag snabba ryck =)

    Sen får jag ett trevligt telefonsamtal på tisdag förmiddag att varorna hade anlänt måndag och att han skulle upp till strömstad och Halden på onsdagen och kunde i så fall ta med detta och lämna av det på jobbet som jag hade adresserat det till. lät helt kanon då jag ändå inte skulle hinna göra nått med det den veckan. sagt och gjort, onsdag kl 10 - 10.30 ca blev paketet personligen levererat till mitt jobb.

    Det är sådan service som gör att jag gladeligen betalar lite extra, i stället för att leta billigaste pris på ebay. kommer definitivt handla där igen och kan varmt rekommendera dom, vilket jag tror även andra här på forumet kan intyga

    Fick på grejerna på bilen i dag som sagt.

    Namn:  IMG_20120908_181602.jpg
Visningar: 727
Storlek:  463.1 KB

    När jag ändå hade bilen uppallad och hjulen av byttes kammrem med spännare och löphjul, vattenpump, samt olja och filter. köpte kammremmen med delar redan förra året men har dragit mig för att göra det samt att bilen stått med på verkstad än på vägen sista året i alla fall. jobbet gick dock relativt smärtfritt, det som tog längst tid var att kränga på den nya remmen då den var så tight att jag först trodde den var 4 cm för kort. så nu är det i alla fall servad och klar till gälleråsen.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #63
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Låter underbart Då ses vi på Gelleråsen!

  4. #64
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Tog fram bilen i dag för att byta framfjädrarna som jag fick fel av bilmode i höstas.

    Märkte då att bakluckan inte vill låsa upp. allt fungerade när jag ställde undan den i våras. jag hör att det klickar till när jag trycker på knappen på nyckeln men det verkar inte som låset öppnar.

    Tips på vad som kan ha hänt? Hur i H**vete får jag ner plasten på insidan med bakluckan igen, om jag nu måste ta isär och kolla låset?
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #65
    PassatGT16v
    Gäst
    Att låsa upp med nyckeln i låset?
    Om nyckeln ens går att få i?

  6. #66
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Att låsa upp med nyckeln i låset?
    Om nyckeln ens går att få i?
    Där e det klassiska problemet. Låset sitter fast, får inte i nyckeln. Får dränka det i låsolja och se om jag kan få funktion i det. Men jag e tveksam. .


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  7. #67
    PassatGT16v
    Gäst
    Plasten sitter väl med skruv i stänghandtagen och resten med clips. Kan gå att få bort men de övre hörnen kanske blir tajt.
    Får kanske krypa in och känna på problemet

  8. #68
    PassatGT16v
    Gäst
    Dubbel
    Senast redigerad av PassatGT16v den 2013-07-21 klockan 22:56. Anledning: dubbelpost

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Hauge,pm:a vad du skall ha för bilen//Patrik

  10. #70
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Köpte bilen 21/9 2009. sålde den i dag 15/9 2013 tillbaka till sonen till han jag köpte bilen av =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    ÄNTLIGEN , skönt och tråkigt.
    Som med alla bilaffärer då.

    Vilken får mer tid nu då?

  12. #72
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    ÄNTLIGEN , skönt och tråkigt.
    Som med alla bilaffärer då.

    Vilken får mer tid nu då?
    denna har inte fått någon tid sedan jag ställde av den i våras så blir väl inte så mycket mer till över =P

    Men något skall göras utav MK2 syncro karossen tror jag. om det letar sig ner en KR motor eller rent utav abf en ur MK 3 an återstår att se.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin