Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    badkrukan
    Gäst

    Fjäderbyte Golf GTI MKVI

    Eftersom jag mestadels kör vardagskörning med min Golf GTI så upplever jag den som något stötig på svenska vägar, därför är min tanke att montera standardfjädrar för att känna om den blir lite mjukare. Jag misstänker att det inte finns någon med erfarehet av just detta då de flesta verkar göra precis tvärtom men kanske finns det någon kunnig person inom området som skulle kunna bidra med lite sunda åsikter. Min tanke är isåfall att köpa fjädrar på skroten och behålla mina original GTI stötdämpare, men från vilken Golf VI modell ska man isåfall välja?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Ingenting är omöjligt men du kommer sabba köregenskaperna rätt ordentligt. Låter som du borde byta till en "vanlig" golf. Ovanlig förfrågan .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Finns det "redan" på skroten, så skaffa kompletta ben med stötdämpare och fjädrar från
    någon av de varianterna med mindre motor, GTI, R, (Tsi?) borde vara ca 20mm lägre
    från fabrik, även om det känns lite lustigt att köpa en GTI för att sedan byta till mjukare fjädring.

    Jag är inte insatt i 6an, men jag kan mycket väl tänka mig att det är fler detaljer på GTI som
    gör den hårdare i chassiet än bara fjädrarna.
    Bussningar, krängninghämmare, stötdämpare, fjädrar o.s.v.

    Vad kör du med för däck och fälg, kanske istället vore smidigare att
    testa att gå ner en dimension i fälgstorlek med lite mer gummi?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    205/55-16 borde mjuka upp den, kör med det på vintern på min mkv och der blir helt klart lite svampigare. Annars kan du ju byta till en gti med dcc.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin