Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 567891011 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 238
  1. #141
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Mycket snyggare!
    Borde kunna funka på mk4 med ?
    Sugen på att dela med dig inköpsställe, pris o.s.v. ?

    Klickar på dina länkar för att finna mer, men jag tror du skämta aprilo ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  2. #142

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Har haft detta på mina bilar tidigare, Men har upplevt att det blir väldigt mycket sämre mottagning!
    Hur upplever du detta?

    Att det är snyggt är inget att snacka om, den långa är gräslig...
    Ja det är ju det med med mottagningen som kan blir problem.. Har precis beställt den så inte hunnit montera den ännu. Men sedan kör jag så himla sällan Radio ändå + att GPS:en har en egen separat antenn. Så bara jag inte blir helt utan mottagning så Vill man vara fin får man lida pin..

    Vilken typ av antenn har du på din nu ?

    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Mycket snyggare!
    Borde kunna funka på mk4 med ?
    Sugen på att dela med dig inköpsställe, pris o.s.v. ?

    Klickar på dina länkar för att finna mer, men jag tror du skämta aprilo ;-)
    Hehe ops blev visst fel länk här är rätt länk

    Fri frakt till Sverige.. Fick även en 5% rabattkod av dem i nått nyhetsbrev för ett tag sedan: RETAILMENOT5%OFF ger inte mycket på det priset men ändå

    Blev typ 125kr

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-04-09 klockan 21:25.

  3. #143

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    På min just nu kör jag orginal, men letar alternativ....

    Har på mina tidigare bilar, mk4or och polo kört med kortare antenn, men sämre mottagning som resultat tyvärr.

  4. #144
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Sitter en sån på min med klockren mottagning. Men har för mig mk5 och nyare har två antenner. En framme i nosen och en på taket (obvious). På mk4 har jag en 30 cm pisk och där har jag dålig mottagning


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #145

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    På min just nu kör jag orginal, men letar alternativ....
    Aha

    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Sitter en sån på min med klockren mottagning. Men har för mig mk5 och nyare har två antenner. En framme i nosen och en på taket (obvious). På mk4 har jag en 30 cm pisk och där har jag dålig mottagning
    Hehe där ser man nice! det låter ju bra!, den inbyggda förstärkaren hjälper till lite då verkar det som

    /mvh soyd

  6. #146

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Merlinen får fylla på med info om vad han har för antenn

  7. #147

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Märkte nu att Parts4euro.com skickade antennen från Hong kong China (Hong Kong Post). Jag har aldrig beställt nått från China tidigare. Hur långt tid brukar det ta från China och brukar spårningen fungera ?

    /mvh soyd

  8. #148

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Merlinen får fylla på med info om vad han har för antenn
    Du menade "hade"
    Kan söka upp varifrån jag köpte den, tror det avr ebay, men ska kolla.

    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Märkte nu att Parts4euro.com skickade antennen från Hong kong China (Hong Kong Post). Jag har aldrig beställt nått från China tidigare. Hur långt tid brukar det ta från China och brukar spårningen fungera ?

    /mvh soyd
    Handlat en hel del och det slår aldrig fel detta.
    Antingen så tar det 3-5 dagar men har du inte fått den inom det så tar det 3-4 veckor, stämmer till 99% utav allt jag beställt därifrån.
    Samt spårning har aldrig fungerat.

  9. #149

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Handlat en hel del och det slår aldrig fel detta.
    Antingen så tar det 3-5 dagar men har du inte fått den inom det så tar det 3-4 veckor, stämmer till 99% utav allt jag beställt därifrån.
    Samt spårning har aldrig fungerat.
    Aha ok ser ganska lovande ut ändå tror jag fick upp detta då jag sökte på kollinumret:

    _______

    Outward Registered Letter

    Destination - Sweden
    The item (RB453xx6490HK) was posted on 10-Apr-2013 and is being processed for delivery to the addressee.

    To make further enquiry of this item, please complete the Online Enquiry Form or send the item number; the details of sender; addressee and contact information by fax to Mail Tracing Office. Our fax no. is (852) 2868 4723. You can also email or call our Mail Tracing Office at (852) 2921 2211 during office hours.

    Online tracking information on the delivery status of registered mail/parcels sent overseas is available for selective destinations. You can connect to the mail tracking website of the destinations below directly. For destinations not on the list, tracking information is only available up to departure from Hong Kong.

    _______

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-04-10 klockan 21:12.

  10. #150

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag väntar nu på:

    1 - Vår
    2 - Värme
    3 - Sopade vägar
    4 - Åka Golf!..



    Jag vet att golfen vill komma ut ur det mörka garaget, och känna vårsolen värma på lacken!. I can see that in his headlights..

    Själv vill jag känna och hör skillnaden på nya APR/VWR luftfilter satsen. Och förhoppningsvis känna G-kraften i mellan registret med nya APR Motorsport högtrycks soppa pumpen.

    Med siktet inställt på första maj!

    See you on the streets boys and girls!

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-04-13 klockan 17:30.

  11. #151

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag fick brevet från Parts4Euro.com levererat här i torsdags..




    Och där i låg min OEM VW Sharan Rubber Antenna (Replica)

    Sedan så hade jag haft som mål att ställa på bilen första maj. Då gatorna är sopade och det blivit lite varmare... Men vem f*n orka vänta på det Så jag ställde på bilen idag och genomförde den mest krävande installationen hittills denna säsongen ... Se hur det gick till här nedan:


    Sedan tänkte jag försöka fånga luftfilter ljudet lite bättre men det blev väll sådär... Avgas ljudet fick jag med, det var lättare att få med bra på videon. Det blåste som f*n så var inte så lätt att fånga insugs ljudet tyvärr..



    Enjoy the quality videos provided

    /mvh soyd

  12. #152

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Har vart lite sugen på att köpa mig ett OEM Key Case/Shell helst i vitt då så det matchar... Ger ju en lite mer personlig touch.. Och ser ju snyggt ut på bilderna i alla fall. Men är det nått att ha ?. Den bygger väll på någon millimeter och samlar en massa skit eller ?


    Alternativ 1, art nr: 5C0 087 012G 075


    Alternativ 2, art nr: 000 087 012G


    Alternativ 3, art nr: 000 087 012H


    Alternativ 4, art nr: 000 087 012A

    Finns ju några fler alternativ också men inte som intresserar mig. Hade alternativ 2 funnits i vitt så hade jag nog kört på den... Men nu vete f*n viken asså Alternativ 1 & 4:a är ju tema "nya" beetlen.. så det känns ju lite fel.. Så det lämnar mig med alternativ 2 & 3. Men alternativ 4:a är ju ändå lite Volkswagen universal...

    Är det värt 200 spänn ?

    /mvh soyd

  13. #153
    PassatGT16v
    Gäst
    Värt?
    Om du blir nöjd, självklart.
    Det är de små sakerna som gör det.
    Som du säger att de vita är ju Beetle-inspirerade...skär
    sig lite med resten.

    Härligt avgasljud!

  14. #154
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Har vart lite sugen på att köpa mig ett OEM Key Case/Shell helst i vitt då så det matchar... Ger ju en lite mer personlig touch.. Och ser ju snyggt ut på bilderna i alla fall. Men är det nått att ha ?. Den bygger väll på någon millimeter och samlar en massa skit eller ?


    Alternativ 1, art nr: 5C0 087 012G 075


    Alternativ 2, art nr: 000 087 012G


    Alternativ 3, art nr: 000 087 012H


    Alternativ 4, art nr: 000 087 012A

    Finns ju några fler alternativ också men inte som intresserar mig. Hade alternativ 2 funnits i vitt så hade jag nog kört på den... Men nu vete f*n viken asså Alternativ 1 & 4:a är ju tema "nya" beetlen.. så det känns ju lite fel.. Så det lämnar mig med alternativ 2 & 3. Men alternativ 4:a är ju ändå lite Volkswagen universal...

    Är det värt 200 spänn ?

    /mvh soyd
    Jag fixade ett nyckelskal i vintras (nr:3) OEM naturligtvis ger ett ganska plastigt intryck för pengarna. inget jag skulle köpa igen om jag säger så.

  15. #155

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Jag hade nog köpt ett nytt orginal OEM skal på ebay för en hundring och lacka det själv samt sattit på kanske ett litete Edition 30 logga på det

  16. #156

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Värt?
    Om du blir nöjd, självklart.
    Det är de små sakerna som gör det.
    Som du säger att de vita är ju Beetle-inspirerade...skär
    sig lite med resten.
    Jo det är ju detaljerna som gör det Lite synd att de flesta av dom vita var Beetle-inspirerade..

    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Härligt avgasljud!
    Tackar sambon var lite feg att gasa bara .. Anledningen till att jag försöker mig på att snacka engelska i båda klippen är på grund av: MOTR (uk.motr.com)

    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Jag fixade ett nyckelskal i vintras (nr:3) OEM naturligtvis ger ett ganska plastigt intryck för pengarna. inget jag skulle köpa igen om jag säger så.
    Aha synd...

    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Jag hade nog köpt ett nytt orginal OEM skal på ebay för en hundring och lacka det själv samt sattit på kanske ett litete Edition 30 logga på det
    Den tanken har också slagit mig också Merlin Får se hur det blir

    Annars får jag köpa nått sådan här, så jag i alla fall kan se skillnad på alla nycklarna


    /mvh soyd

  17. #157

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag har ett tag velat fixa till det "kosmetiska" med nyckeln... Den är ju ganska standard och tråkig tyvärr. Jag hade vela att den var vit istället. Så jag sneglade först vita OEM skal. Men det verkade inte vara någon hit tyvärr.. :/


    Så jag bestälde mig 2x VW GTI Key fob badges från ebay..


    Själva monteringen av dessa var inte så lätt så man kanske kan tro . Det var skit svårt att få bort den som satt där. Jag hadde ju googlat på det och de flesta sa att det var lite "pickel" att få loss originalet utan att förstöra nyckeln . En del jag läste om hade satt kniven i handen osv. Så jag tänkte lite vilka klant arslen . Gissa vad jag själv gjorde, klantigt eller inte men jag lyckades ju givetvis köra in minsta radio mejseln djupt in i pekfingret så blodet sprutade å jag blev nästan lite svimfärdig faktist..



    Så kan det gå.. Men visst blev det ändå ganska snyggt ?

    /mvh soyd

  18. #158
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Så går det när man jobbar på egen hand....

    Men snyggt blev det.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  19. #159
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Synd bara att färgen repas väldigt lätt på dessa nyckelemblem. På min syns det knappt vad det står. Klistra på genomskinlig folie, så håller det nog bättre.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  20. #160

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Så går det när man jobbar på egen hand....

    Men snyggt blev det.
    Hehe tnx mjo + att man ibland är lite för ivrig..

    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Synd bara att färgen repas väldigt lätt på dessa nyckelemblem. På min syns det knappt vad det står. Klistra på genomskinlig folie, så håller det nog bättre.
    Aha a jag misstänkte väll lite att de skulle nötas snabbare än original. Ska se om jag kan ordna någon skydds folie. Tack för tipset

    /mvh soyd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin