Sidan 6 av 12 FörstaFörsta ... 3456789 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 238
  1. #101

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Många minus grader i garaget??
    Njae det blir nog aldrig under minus där... Men kan vara rätt kalt där endå Vi får lite gratis värme från grannverksamheten som har värme på där. När vi är där och skruvar så brukar vi dra igång en stor värmefläkt så brukar gå bra

    /mvh soyd

  2. #102

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag kommer att ordna ett Expansionskärlslock från Audi R8 för att matcha den lite fräschare looken jag efter strävar under huven nu.


    Så där av skulle jag vilja byta ut mitt blåa spolarvätska lock mot det svarta. Enligt de sökningar på webben jag gjort (vwvortex.com) så har jag hitta att artikelnumret är följande: 1K0955455B den utan "B" är den originala blåa. Men då jag ringde VAG så kunde de inte hitta artikelnummer för den svarta. Så är det någon som vet vilket artikelnummer den har för Europa ?, alt om någon vet en VAG bil som har dessa lock i svart original så kan jag beställa det den vägen.



    Jag har hittat att det går att köpa dem på denna sidan dock så är det ju i USA och hade helst beställt det från Europa...

    Audi R8:an har dem tydligen i svarta men dessa är mycket mindre och passar inte på Golf 5/6 osv.

    artikelnumret som verkar stå under locket är tydligen: 800955455 men det hittar jag
    inget på alls..



    Tack på för hand!

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-02-08 klockan 15:25.

  3. #103

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag har nu provstartat bilen efter har bytt till det nya luft filtret... Det har blivit en fin justering på installationen av filtret så att inget ligger och tar i något annat:


    Videon är filmad med mobilen och ljudet är rätt kast tyvärr... Sedan så vill jag inte gasa på så mycket inne i garaget+ att det var en kallstart...

    Det är farsan (håller i kameran från början..) som står och ska vara rolig i videon hehe

    När det blir vår så kan jag ordna någon bättre video som ger en mer rättvis bild av luftfilter systemet.. Men tills dess så är detta det bästa jag kan ordna fram

    /mvh soyd

  4. #104
    Chesmal
    Gäst
    Jag vill ha din farsas facebook, stört skön lirare !

  5. #105

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Jag vill ha din farsas facebook, stört skön lirare !
    Hehe farsan "Baloo" vetu lärt mig allt jag kan

    USPS Paketet från: vwvenison.com anlände idag här:




    Washer Fluid Cap Black


    Washer Fluid Cap Black

    Så nu blir det lite mer enhetligt under huven...

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-02-20 klockan 06:34.

  6. #106

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Nu har jag även beställt mig en: "VWR 2.0 TFSI Heat Shield" for after market intakes.


    Citat Ursprungligen postat av VWR
    Helps keep your air intake temps down with this aluminum heat shield for “VW 06-08 2.0TFSI models”. This heat shield mount easily to the original engine covers rear mounting points, and will help block the heat coming off the turbo located directly below your intake. Will work with “most” aftermarket intakes, black finish. Heavy duty thick gauge to prevent warping or bending, Installs in minutes.Made in the USA.
    Kan ju vara bra att ha så inte värmen smeker luft röret lika lätt när man stannar till vid ex rödljus osv.

    /mvh soyd

  7. #107

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Nu är svarta spolarvätske locket på!. Och det blev lite enhetligare med bara svarta lock





    Så då är man "typ" klar med motorrummet för denna gången... Bara luftfilter värme skölden som skall på så äre klart sen

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-02-24 klockan 18:10.

  8. #108

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Riktigt snyggt med alla OEM-lookgrejor.
    Svarta locket gör så mycket mer än man tror!

    Tummen upp!

  9. #109

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Riktigt snyggt med alla OEM-lookgrejor.
    Svarta locket gör så mycket mer än man tror!

    Tummen upp!
    Tackar tackar!, ja det gjorde mer än man först trodde

    /mvh soyd

  10. #110

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Har funderat länge på att köpa mig en HPFP.. Så nu äntligen har jag bestämde mig för att slå till på en: APR 2.0T FSI High Pressure Fuel Pump. Anledningen till att jag gått och funderat ett tag, är att jag tycker APR tar lite för mycket betalt för dem ... Men men



    Om man läser här så kan man se att en monterad HPFP på en lågt ställd Steg1 (K03) bil. Blev skillnaden 10hk upp utan att anpassa mappningen till pumpen. Låter ju lovande!

    /mvh soyd

  11. #111

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Packet från ingen mindre än APR!!!




    Väldigt varsamt paketerat var det i alla fall, det tackar vi för.


    All 2.0TFSI VAG fantaster vet nog vad detta är, eller ?


    En APR HPFP (högtrycks prestanda soppa pump)

    Montering kommer att ske först nästa helg!

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-04-13 klockan 17:11.

  12. #112

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Tummen upp med andra ord!

  13. #113

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Edition 30 äger!!

  14. #114

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Trevlig uppgradering, väntar på rapport när du monterat den!

  15. #115

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Tummen upp med andra ord!
    Yes

    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    Edition 30 äger!!
    Japp

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Trevlig uppgradering, väntar på rapport när du monterat den!
    Det kommer

    /mvh soyd

  16. #116

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Fick brevet i från Volkswagen Racings idag här:




    Volkswagen Racings 2.0T FSI Heat Shield (framsida)


    Volkswagen Racings 2.0T FSI Heat Shield (baksida)

    Det följde med ett Volkswagen Racings Klistermärke får se om jag sätter fast det... Lär ju bara smälta ändå

    Blir att montera den i samma veva som nya pumpen och cam followern byts

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-13 klockan 17:36.

  17. #117

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Yes


    Japp


    Det kommer

    /mvh soyd
    För att nyttja pumpens fulla potential (130+ bar = bättre tryck i mellan registret) måste man ha en programvara som är anpassad
    till denna uppgradering,annars lär man inte märka någon skillnad då dit nuvarande trim inte kräver mer än 120 bar..
    Med Aprs V3,1 steg 2+ för k04 turbos så nyttjas pumpen till fullo plus att man får en programvara som är grym.

  18. #118

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    För att nyttja pumpens fulla potential (130+ bar = bättre tryck i mellan registret) måste man ha en programvara som är anpassad
    till denna uppgradering,annars lär man inte märka någon skillnad då dit nuvarande trim inte kräver mer än 120 bar..
    Med Aprs V3,1 steg 2+ för k04 turbos så nyttjas pumpen till fullo plus att man får en programvara som är grym.
    Det blir väll inte sämre än med original pumpen med min mappning som jag har nu. Men precis som du säger för att få pumpens fulla potential så måste jag in med deras programvara... Så det är ditåt man får gå så småningom

    /mvh soyd

  19. #119

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Då var det dags att montera in: APR HPFP, Nya Camfollowern Och VWR 2.0T FSI Heat Shielden.

    Men först fick jag ta och införskaffa mig lite verktyg av märket Tengtools, Torx's av L modell. Samt en djup 12 kants hylsa av storlek 24mm har inhandlats. Som behövdes för denna installationen.



    Här ligger det mesta upplagt (Ja det är gamla Intersport strumpor...). Funkar jäkligt bra som trasor kan jag säga


    Påbörjad ur montering av original pumpen... Har en DIY på papper med mig med (Do It Yourself) steg för steg... Enligt guiden så ska det ta en 30-45min... Åter igen notera hur praktiskt det är att ha gamla strumpor tillhands.. .




    Camfollowern ser fräsch ut på insidan i alla fall som tur är


    Kammen ser även fräsh ut den..


    Close up på gammal vs nya camfollowern..


    APR pumpen vs original. Vi får se om små skillnader kan göra stor skillnad


    Fick även bli en ny soppa slang... Vilket slit det vart att få loss den, Det var ju trångt nå in i... Men till slut fick jag loss bensin slangen och kunde ta ut pumpen.. Men sedan då jag skulle flytta över slang klämmorna så fick jag över första klämman. Sedan var det dags för den andra då släpper tången och fjong! så sticker klamret iväg, jag hinner i alla fall tänka F*N inte biltak(en) men jag hör hur den rackarna landar i nått hörn i garaget. Går någon vända för att se om jag kan hitta den, men det är ingen idé inser jag ganska snabbt.. Far och fixar två nya slangklamrar (man vill ju inte ha två olika på samma slang ser inte så proffsigt ut..)


    Med nya pumpen på plats så var det dags att montera värme skölden.


    Det skulle enligt de guider jag läst på nätet bara var och skruva ur original plopparna (De håller original motor kåpan på plats och behövs inte längre..). Vilket jag gjorde.. Började med höger sida. Det är här djupa 12 kants hylsa av storlek 24mm kommer in.. Jag börjar dra och det gick lite tungt.. Men den börjar gå lättare kung tänkte jag nu kommer den...

    Men den gick av jäms med kanten. Piss tänker jag hur f*n kunde det här hända..




    Jag tar fram mobilen och tar ett kort under ifrån.. Jag hade ju känt efter med fingrarna. Och dragit slutsatsen att det är en gänga i godset..Men det visade sig vara en gänga i godset och en mutter på under sidan.. Så jag lossar vänster sidan utan problem..


    Efter att ha dragit dom flesta svordomarna man har på lager (Ni vet hur det är! :). SÅ kommer jag på en lösning som kan gå. Man tar 2 muttrar och låser mutter 1 och skruvar ur skruven på mutter 1 men det lyckas inte.. Men då får jag ide nummer två. Jag tar fram den starkaste gänglåsningen jag hittar och applicerar det på muttern och skruvar dit den. Medans den torkar så kommer jag på lösning nummer tre. Jag börjar borra ett 2mm's hål i bulten uppifrån och knackar in en torx 10:a med hammaren. och skruvar på muttern på under sidan och på torx:en på ovan sidan och pang skiten släpper. Lyckan är på topp!


    Tummen upp som man brukar säga


    Nu äre bara och sula dit värme skölden


    klart! nu är det bara att prov starta... Blev ett litet annat ljud än med original pumpen:


    Så här lät original pumpen:


    Och såhär låter den nu, kanske lite svårt att höra någon skillnad...Mobile ljudet är inte det bästa..


    Blev lite långdraget inlägg.. men a. Får ju bara ha 25 bilder per in lägg märkte jag nu. Fick ju korta ner

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-16 klockan 06:16.

  20. #120
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Trevlig läsning och mycket bilder, tummen upp!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin