Sidan 4 av 12 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 238
  1. #61
    sgt_nelson
    Gäst
    finns orginal reservhjul till nya audi som är 19", nått specialhjul som ska spara plats i baljan. är 19" men kostar deg... artnr: 8K0601308 RCO, 4x19" et29 med 125/70-19" Continental däck, max hastighet 80km/h, 4600:-

  2. #62

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    finns orginal reservhjul till nya audi som är 19", nått specialhjul som ska spara plats i baljan. är 19" men kostar deg... artnr: 8K0601308 RCO, 4x19" et29 med 125/70-19" Continental däck, max hastighet 80km/h, 4600:-
    Tackar för tipset ska jag kolla upp . Men då jag söker på 8K0601308 RCO så får jag upp att spannet på de åren däcket användes är: 1995-2008 kan det stämma ?. Får då borde jag kanske kunna gräva upp ett begagnat på någon skrot med lite tur ?. Då det ändå var ett rätt saftigt pris för ett 80km/h hjul satt säga De brukar ju som mest ändå vara helt oanvända de begagnade man ser ligger i skrotade bilar.

    /mvh soyd

  3. #63
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Annars borde det funka att skaffa en spacer med den tjockleken som behövs för att få reservdäcket
    utanför bromsarna, antagligen blir den såpass tjock så orginal hjulbultar inte räcker till,
    det får då vara en platta med dubbla bultmönster, 5 av hålen för att fästa plattan på navet,
    5 gängor för hjulbultarna, som nödfallslösning då, den firman jag beställt plattor från tidigare
    tar 1000:- för fyra.

    Som nödfallslösning då.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  4. #64

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Annars borde det funka att skaffa en spacer med den tjockleken som behövs för att få reservdäcket
    utanför bromsarna, antagligen blir den såpass tjock så orginal hjulbultar inte räcker till,
    det får då vara en platta med dubbla bultmönster, 5 av hålen för att fästa plattan på navet,
    5 gängor för hjulbultarna, som nödfallslösning då, den firman jag beställt plattor från tidigare
    tar 1000:- för fyra.

    Som nödfallslösning då.
    Fasiken vad smart!..tack!, att jag inte tänkte på det. Det måste jag lura lite på!

    /mvh soyd

  5. #65

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Köpte mig en: ESP Flame Inhibitor (FireStryker) = Brandsläckare. Av den svenska återförsäljaren.

    Fördelen med ESP's brandsläckare är att det är ett rent släckningsmedel. Den lämnar inga spår alls och är miljövänligt. Och så väger de bara runt 2kilo ca.. Perfekt att ha med sig i handskfacket i bilen. Förhoppnings vis behöver jag aldrig använda den...













    /mvh soyd

  6. #66
    itouch
    Gäst
    Grym släckare, vilka säljer i sverige?

  7. #67

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Grym släckare, vilka säljer i sverige?
    Jajamen, man vill ju gärna inte blåsa av en pulver släckare inne i bilen eller motorrummet...

    Du kan köpa dem av Christer på: Tryckluftcenter Han har precis blivit återförsäljare på dessa. Så han har inte fått igång webshop mm ännu. Men slå han en signal om du är sugen på en!

    /mvh soyd

  8. #68
    itouch
    Gäst
    Tack! Är den dyr mot en vanlig släckare? Ja precis, jag kör en pulver i kärran nu och skulle gärna vilja skippa att använda den.

  9. #69

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Tack! Är den dyr mot en vanlig släckare? Ja precis, jag kör en pulver i kärran nu och skulle gärna vilja skippa att använda den.
    Han har 3 olika storlekar största kostar runt 1000kr. minsta runt 500kr. tror det skiljer typ 30sec "brintid" mellan näst största och största. jag köpte största då de endå är så pass småa...

    /mvh soyd

  10. #70

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Golfen ska få mer andnings hjälp nästa sommar. Med hjälp av: Volkswagen Racings "Officiella", Cold-Air Intake System för: Golf ED30/35 och Golf R/Scirocco R



    Pris: För dyrt.. (Om man ska jämföra med liknande system)

    Enligt: Volkswagen Racing Så ska systemet leverera en prestanda ökning på upp till 9%. Yeah well right... will see about that "De ger det de ger". Problemet är att han inte kan andas så bra som han vill med original burken. Om mappningen kommer att behöva justera så får det bli så

    Sound test before and after, och montering kommer att ske så snart grejerna levererats

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-11-27 klockan 13:41.

  11. #71

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Nu när jag kommer att montera på mitt: VWR CAI System Så kommer jag att måsta ta bort original motor kåpan, eller modifiera den. Men det bli så att jag inte kommer att modifiera original kåpan. Utan jag har skaffat mig en Audi TTS motorkåpa. De ska tydligen passa på rätt av utan större problem. Och då kan jag återställa till original om det skulle behövas.

    1x 06F103925J (Motorkåpa)
    2x WHT000731A (Övre bultar för montering)
    1x 06E10316 (Nedre bult för montering)







    Tanken är att plocka loss den svarta list delen. Och sedan ta bort Audi ringarna och fylla upp försänkningen med ett lämpligt spackel.

    Så någon som har ett bra förslag på ett lämpligt spackel. Måste ju tåla lite värme också samt att det måste fästa på plasten. Jag kikade lite snabbt på Clas Ohlsons efter Plastic Padding Men jag vet inte om Plastic Padding är nått att köra med ?

    Men som sagt kom gärna med förslag på lämpligt spackel, tack på för hand!

    /mvh soyd

  12. #72

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Det bästa jag kan hitta som Plastic Padding har att erbjuda är:

    Plastic Padding (Elastic) Tub 130ml


    Fungerar på plast
    Är elastisk
    Tål värme upp till 230°C
    Är över lacknings bart


    Det lutar åt denna om ingen har något att rekommendera som ni vet är bra grejer!?.

    /mvh soyd

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Väldigt intressant detta, jag gillar skarpt modifieringar med "orginal" delar. Du får som sagt skriva om montering, prestanda och ljud!

    Vart beställde du och vad kostade det?

  14. #74

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Väldigt intressant detta, jag gillar skarpt modifieringar med "orginal" delar. Du får som sagt skriva om montering, prestanda och ljud!

    Vart beställde du och vad kostade det?
    Jag köpte det hos Awesomegti betalade ca 4500kr

    Ska försöka montera på det till helgen

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-11-27 klockan 13:38.

  15. #75

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Har börjat lite med kåpan...

    Plockat av listen...


    Tar bort Audi ringarna och TFSI texten...


    Slipar lite innan spacklingen...


    ..


    Ska slipa lite till och sedan fylla upp lite på vissa ställen innan det blir en sista fin slipning och sedan lackering

    /mvh soyd

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Skall bli roligt att se slutresultatet =)

  17. #77
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Skall bli roligt att se slutresultatet =)
    +1, detaljarbete på hög nivå ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  18. #78

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Paketet från DHL anlände som utlovat idag!


    Det skickade även med ett: "Volkswagen Racing CAI Upgrade Certifikat" som är numrerat, lite coolt..
    Certifikatet säger: This car is certified as being fitted with a racingline performance upgrade. Please retain this document in your Volkswagen Handbook. As a high performance Volkswagen, please ensure that the manufactures service schedule is adhered to in order to keep the car in perfect mechanical order.


    Här har vi alla delarna


    Och en "closeup" på VWR loggorna:


    Tanken är att försöka sig på att montera detta nu till helgen

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-01-22 klockan 15:39.

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Hur känns kvalitén?

  20. #80
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Värt att notera att Volkswagen Racing inte har någonting med Volkswagen AG att göra...
    Dom har till och med en stämning mot sig från Volkswagen då dom använder deras namn och deras R utan tillåtelse från Volkswagen AG!

    Så insuget är som om jag sätter ett VW emblem på ett AWE Tuning insug eller liknande... :-(

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin