Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 789101112 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 238
  1. #181

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Hmm intressant. hur funkar den kodningen. öppnar sig luckan när man låser upp normalt eller bara när man trycker på knappen för bakluckan?

    BTW. Trodde nästan du bytt bil =P ..

    Bifogad fil 2679


    Kolla regnummret den som inte kopplar =)
    Haha klockrent... de där bilarna är ju också fina

    Kodningen funkar så att om du håller baklucke knappen nedtryckt 1-2 sekunder så öppnas luckan oavsett om bilen är låst eller inte. Är bilen låst så låses bagageluckan igen när du stänger den. Så det är riktigt smidigt...

    De blir ju smidigt då man kommer med händerna fulla och har nyckeln i handen att bara popa upp den Sedan tänkte jag att det kan kanske vara bra att avlasta original öppnings manicken också ibland

    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Bra att det var en EU-skylt annars hade det bara blivit oyd ;-)
    Tog en liten stund för mig innan polletten föll ner...

    /mvh soyd

  2. #182
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Bra att det var en EU-skylt annars hade det bara blivit oyd ;-)
    Var just eu skylten som gjorde det ...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #183

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Nja det gick inte riktigt hela vägen tyvärr


    Det går ju att ha det så här också men det är inte lika coolt Jag hade ju helst sluppit att byta "ball pinsen" då de som sitter där är lackade med luckan osv. Sedan undrar jag om mina gasfjädrar passar på dessa: 1J6827439A ball pins. Enda skillnaden verkar vara att det är lägre än original. Och det är hemskt nära att den öppnar sig själv nu endå. Så det kanske lirar med de rekommenderade ball pinsen.

    Jag får se hur jag går vidare med detta nu kanske beställer 2 ball pins för att kolla om de passar på gasfjädern i alla fall.. hade ju varit coolt att fått till det

    /mvh soyd

  4. #184
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Nja det gick inte riktigt hela vägen tyvärr


    Det går ju att ha det så här också men det är inte lika coolt Jag hade ju helst sluppit att byta "ball pinsen" då de som sitter där är lackade med luckan osv. Sedan undrar jag om mina gasfjädrar passar på dessa: 1J6827439A ball pins. Enda skillnaden verkar vara att det är lägre än original. Och det är hemskt nära att den öppnar sig själv nu endå. Så det kanske lirar med de rekommenderade ball pinsen.

    Jag får se hur jag går vidare med detta nu kanske beställer 2 ball pins för att kolla om de passar på gasfjädern i alla fall.. hade ju varit coolt att fått till det

    /mvh soyd
    Har kört med denna modd sedan förra sommaren (inte under vintern) med alla delar som krävs, ändå lirar det inte 100% om det är kyligt ute, en varm sommardag/kväll är de inga problem men när de är lite kallare så orkar den inte ändå tyvärr. ska testa spänna ut "gummikudarna" lite till men då tror jag inte att bakluckan tätar riktigt längre...

  5. #185

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Följer projektet, har tittat på att göra detta också!

  6. #186

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Har kört med denna modd sedan förra sommaren (inte under vintern) med alla delar som krävs, ändå lirar det inte 100% om det är kyligt ute, en varm sommardag/kväll är de inga problem men när de är lite kallare så orkar den inte ändå tyvärr. ska testa spänna ut "gummikudarna" lite till men då tror jag inte att bakluckan tätar riktigt längre...
    Aha a trist att höra att det funkar sisådära då det ändå kostar ca 600kr i bara delar beroende på vad man har för rabatt då.. Jag har också läst att det funkar sämre i kallare klimat Jag har mina gummikuddar inställda på max just nu (så även i videon ovan här) Jag har faktiskt beställt de resterande delarna också ligger på VW och väntar nu ska hämta dem i eftermiddag. Jag tänkte försöka kolla om det går sämre eller bättre med de gasfjädrar jag har nu. Alltså först bara testa byta ball pins:en men förmodligen har den som kom på detta mod redan listat ut att Seat gas fjädrarna är de starkaste around...

    Jag tror dock att det finns en annan modd som kan hjälpa. Jag har varit lite sugen på att göra den en längre tid: Rear wiper delete Då jag aldrig kör bakrutetorkaren ändå tycker mest att den repar bakrutan... Den torkar motorn väger ca 1kg+ kan ju vara avgörande i denna situationen vem vet . Men det som stoppat mig här egentligen är att jag tycker det är så fult att ha en plast plugg där så då har jag hellre torkarn kvar där... Jag har forskat en del om det skulle finnas en "ren bakruta" att köpa, men utan framgång..

    För nått år sedan så la jag dock märke till en Norsk lirare som hävdar att det finns att få tag på. Så jag frågade han rätt ut om just detta

    Notera att norsken säger att det är OEM på hans "limited edition"... Men jag vete fasiken asså om jag köper det alltså ?. Samma kille har även senare skaffat sig en annan Golf som inte är "limited edition" vad jag kan se. Dock så har den delar från GTI/R32/Edition 30. Även denna har en helt clean bakruta. Det känns nästan som en dålig "norge historia" att i norge har man ingen bakrutetorkare på Golf MKV. Ska jag vara ärlig så tror jag att han har Photoshop rutan clean och kör med det näst bästa förutom en clean ruta..

    Men jag hoppas att jag har fel!? finns det bakrutor att köpa till Golf MKV utan hål för torkarbladet så köper jag nog en!

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Följer projektet, har tittat på att göra detta också!
    Ska som sagt testa lite mera med de delarna jag har för att se vad som lirar best.. Så slipper du kanske om du anser det som inte värt det lägga ut pengar i onödan även om det inte nu är några större summor det rör sig om..

    /mvh soyd

  7. #187

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Bakruta utan hål för torkare låter ju för bra för att vara sant, skulle vara grymt om det fanns. Alla pluggar jag har sett har varit sådär, finns även några i glas men med dålig passform.

  8. #188

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Bakruta utan hål för torkare låter ju för bra för att vara sant, skulle vara grymt om det fanns. Alla pluggar jag har sett har varit sådär, finns även några i glas men med dålig passform.
    Mm precis.. Tanken slog mig nu dock om inte glas firmor kanske kan svetsa glaset om man har en bra utgångs plugg i glas. Precis som de gör då de lagar andra glas skador... ? jag är lite för dåligt insatt i glas branschen, kan vara värt att kolla upp kanske

    /mvh soyd

  9. #189

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Det var soligt och fint så jag blev lite åka sugen Så jag tog Edition30:in till VW och hämtade detta:



    Drog ett "raggar varv" ner åt hamnen och hem till garaget igen . Tänkte ju börja kika på att installera de nya delarna. Så jag drog ett test innan jag började:



    Men nu fungerade det det var ganska svalt i garaget förra gången jag håll på och greja

    /mvh soyd

  10. #190

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Snyggt =)

  11. #191

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Du menar alltså bollpinnar och att ta bort bakre torkaren?
    Eller är det något magiskt med det engelska språket?
    Notera
    Senast redigerad av Lillen den 2013-07-20 klockan 20:42.

  12. #192

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag tänker inte spamma några mer videos om hatch pop modden nu det får räcka! ... Men det fungerar bra och alla delarna är bytta..

    Delarna man behöver är:

    2x 1K8827761D (Bumpers)
    2x 6Y0827550C (Gas spring)
    2x 1J6827439A (Ball pins)

    Som nämnts tidigare så kommer det inte lira så bra när det är kalt.. För mig personligen spelar det mindre roll då jag bara använder denna bil sparsamt på sommaren.

    Det går att köra detta mod utan att byta Ball pins'en men en del av kraften från gas fjädrarna absorberas upp av original ball pins'en de flexar... Byter man dem blir kraft överföringen från gasfjädrarna mer direkt, och det blir inget flex i dem.. Skulle man sedan ta bort bakrutetorkaren så kan man kanske få den att lira vid läge temperaturer...

    Mina gas fjädrar som ej var original hade styrkan 535Nm. Seat gas fjädrarna 6Y0827550C har 600Nm.

    OT: Mina 535Nm Gas fjädrar kommer att monteras på Polo 6R:en tillsammans med 2x 1K8827761D. Original så sitter det 375nm (om jag mins rätt) på Polon så där lär fungera bra även på vintern .. Måste förstås testas så att det fungerar utan att de bli för starka osv..

    /mvh soyd

  13. #193

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    När ska vi ta en miniträff Övik & Ume?
    Tror garanterat Erik med R:en är på åxå.

  14. #194

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    När ska vi ta en miniträff Övik & Ume?
    Tror garanterat Erik med R:en är på åxå.
    Det låter ju trevlig jag är på!

    /mvh soyd

  15. #195

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Försökte mig på att ta lite bilder här i söndags:








    Enjoy!

    /mvh soyd

  16. #196

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Har faktiskt haft dessa liggandes ett bra tag i byrålådan nu.. Dessa är inte OEM tyvärr. Men jag tycker faktiskt att dessa har en stark OEM känsla.. Först ville jag ha tag i dem som det stod Edition 30 på. Men det fanns inte att få tag på så jag beställde vanliga GTI's istället. Först nu fick jag för mig att montera på dessa:






    Före... Det är ju som gjort för att det ska sitta något där...


    Efter... Pricken över i:et eller blev det bara plottrigt ? Själv tycker jag att premium känslan höjdes lite granna.. Sedan tycker jag att så här i efter hand att det blev bättre med bara GTI då det ändå står Edition 30 på instegs listen...

    /mvh soyd

  17. #197

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Har sett dom tidigare, mycket stiligt! Ebay?

  18. #198
    PassatGT16v
    Gäst
    Ser mer komplett ut.

    Helt rätt med gti!
    Står vad du öppnat dörren till, gti edition 30

  19. #199
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Också sett detta någonstans, före ser det ut som det saknas något där.
    Snyggt!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  20. #200

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av cullberg Visa inlägg
    har sett dom tidigare, mycket stiligt! Ebay?
    Jo har sett att en del har det på UK och USA forumen också.. Tackar!, mm Ebay typ denna: 2PCS Lift Wrench Seat Insert Trim for VW GOLF 5 6 MK5 MK6 GTI Decoration Silver Länken till exakt de som jag köpte funkar inte längre.. Men de ser ut att vara exakt samma..

    Citat Ursprungligen postat av passatgt16v Visa inlägg
    ser mer komplett ut.

    Helt rätt med gti!
    Står vad du öppnat dörren till, gti edition 30
    Hehe Precis

    Citat Ursprungligen postat av j.l Visa inlägg
    också sett detta någonstans, före ser det ut som det saknas något där.
    Snyggt!
    Mjo det är ju nästan så att man kan tro att de glömt att sätta dit dem från fabrik

    /mvh soyd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin