Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 29101112
Resultat 221 till 238 av 238
  1. #221

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    Har tittat igenom din tråd och förundrats över allt du gjort och gör med din bil!!!! Gillas skarpt!

    Köpte ju Magnus Ed30 och har redan börjat småpilla lite med den...

    Försökte köpa ett svart lock till spolarvätskan från vwvension men dom skickar inte till Sverige?!

    Kommer även att beställa TTRS kåpan och modda den som du gjort ungefär...!
    Ah tackar tackar!, kul att du gillar det jag gjort Den du nyligen köpt är också riktigt fin den!

    Om du mailar vwvension så skickar de till Sverige, säg bara vad du vill ha (och vart du vill ha det skickat..) så skickar de en paypal faktura till dig, efter du betalt den så skickar de grejerna till dig!. Om du liks skall handla därifrån, så kan jag rekommendera den svarta varnings blinkers knappen i samma veva. Lyfter inredningen till nivån helsvart

    Annars kolla med stertman som Haugeman föreslår..

    Ja med TTRS kåpan kan du matcha bra mot eftermarknads insug osv, du får länga upp en projekt tråd om du inte redan gjort det

    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Har man svårt med att hitta emblem till bakluckan som passar på en Mk5, så kan man byta till ett handtag från en Golf Mk6. Passar rakt av.
    Bytte på sonens Mk5 GTI, då den gick sönder. På köpet fick man ett emblem med mera "djup" i.
    Ah a det var ju en bra ide!, vad kostar ett handtag till mk6:an tro ?. Någon som har artikelnummer på det ?. där har du lösningen Cullberg

    /mvh soyd

  2. #222

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jul ledigheten öppnar upp för lite "små pill" i lugn och ro i garaget. Så idag så tog jag mig tid att uppgradera från chrome emblem till röda emblem, här kommer lite bilder på före och efter:


    "Stock" chrome GTI emblem


    Med rött GTI emblem


    "Stock" chrome GTI emblem


    Plockar bort original och förbereder för det nya röda emblemet!


    Med rött GTI emblem

    Vad tycker du uppgradering eller nedgradering satt säga?... Kul att höra vad andra tycker, själv är jag dock nöjd med den så kallade uppgraderingen

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-12-28 klockan 18:17.

  3. #223

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Mkt fint

  4. #224
    softishman
    Gäst
    jag tycker utan emblem är snyggast men alla är vi ju olika!

  5. #225

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Mkt fint
    Tackar!, ja lite sportigare blev det nog tro ja

    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    jag tycker utan emblem är snyggast men alla är vi ju olika!
    Jora det är snyggt utan också!, tycker kanske dock att en GTI förtjänar sina emblem

    /mvhg soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-12-31 klockan 12:46. Anledning: Stavning

  6. #226

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Hello, I'm back!

    En exakt kopia av bagage emblemet i läder med laser gravering:

    Namn:  002.jpg
Visningar: 1901
Storlek:  656.9 KBNamn:  001.jpg
Visningar: 2031
Storlek:  580.3 KBNamn:  003.jpg
Visningar: 1970
Storlek:  389.1 KB

    It's all about the details!..

    mvh soyd

  7. #227

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345

    Nostalgi & stereo upgrade/downgrad 2!

    Efter att ha stått avställd i två sommar ställdes GTI:n på här i slutet av april och fick sig bla:

    Nytt batteri
    Namn:  IMG_0548.jpg
Visningar: 1939
Storlek:  1.33 MB

    Nya däck: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/35 R19
    Namn:  IMG_0487.jpg
Visningar: 1471
Storlek:  1.53 MB

    En tandborst tvätt
    Namn:  IMG_0507.jpg
Visningar: 1743
Storlek:  1.66 MB

    (1) Nostalgi!

    Jag bytte stereo första gången redan 2008, från "jag vete inte vad (CD växlare o grejer..)" Till en av de tidigaste RNS510 versionerna! Höll tummarna för att min canbus gateway inte skulle ge mig battery drain issues osv! Då man på den tiden inte hade tillgång till egen VCDS! Klarade mig som tur var från "battery drain issues" och var säkert hel nöjd en två tre år, med att spela mp3's från SD-kort osv. Minns att jag samma år som jag installerade RNS:en fick en 1+5 invites till Spotify av Bredbandsbolaget (Goodtime..) och man började då att strema musik mer än man gjort tidigare! Vilket gjorde att jag senare började snegla på AUX in och även blåtand, men priser och en mindre djungel av alternativa tillbehör gjorde att man hängde kvar i att spela Mp3's (det funkade ju..) kämpade LÄNGE med automatiserade spellists konverteringar till mp3, men nu är det 2019 och jag pallar inte med att hålla på med sådant längre!

    (2) Stereo upgrade/downgrad #2!

    Så efter att ha kikat runt lite efter alternativ och blåtand till nuvarande RNS510:a, hittade jag den enhet som gå under namnet RCD330+ med bla följande features:

    AppleCar Play
    AndroidAuto + Mirroring
    Bluetooth
    AUX


    Med tanke på de features man får för det priset, var det inte mycket att fundera på! (Att bara att köpa blåtand till RNS510:an i sig är dyrare!) så följande beställdes:

    RCD330+ (NONAME)
    Canbus Gateway (1K0 907 530 AD)
    FAKRA 2 till 1
    USB uttag för MK5/6 samt USB adapter

    Namn:  IMG_0586.jpg
Visningar: 2077
Storlek:  1.72 MB

    Denna gång är jag dock tvungen att byta canbus gateway... Vilket är ett jobb i ergonomisk arbete ställning!
    Namn:  IMG_0555.jpg
Visningar: 1862
Storlek:  1.87 MB
    Namn:  IMG_0561.jpg
Visningar: 2063
Storlek:  1.26 MB
    Namn:  IMG_0544.jpg
Visningar: 1896
Storlek:  1.77 MB

    Att byta canbus gateway tar en 5-10 min max! Tänk bara på att ta en backup på vad du har för tillbehör installerade/konfigurerade i din canbus gateway! För att slippa chansa och klicka i det du tror du har osv! (Ta print screens på VCDS 19 Canbus Gateway & Longcoding helper..)
    Namn:  IMG_0545.jpg
Visningar: 1943
Storlek:  1.35 MB
    Bifogad fil 11023
    Bifogad fil 11024
    Bifogad fil 11025
    Bifogad fil 11026
    Bifogad fil 11027
    Bifogad fil 11028
    Bifogad fil 11029
    Bifogad fil 11030
    Bifogad fil 11031

    Sedan är det bara att byta ut canbus gateway:en! och bocka i det man hade installerat på den gamla.

    När det var klart installerade jag RCD330+:en (tar ca 30min!)
    Namn:  IMG_0590.jpg
Visningar: 1971
Storlek:  1.79 MB
    Namn:  IMG_0591.jpg
Visningar: 1624
Storlek:  1.86 MB
    Namn:  IMG_0594.jpg
Visningar: 2045
Storlek:  1.81 MB

    Jag monterade även USB uttaget framför växelspaken
    Namn:  IMG_0587.jpg
Visningar: 4709
Storlek:  1.58 MB
    Tanken är att löda om så att jag får ett usb uttag på baksidan av enheten för att kunna koppla i utaget framför växelspaken.. det blir att göra lite senare fram över!

    Det sägs att RCD330+:en's enda svaghet är dess ljud kvalité (The downgrade.. ?) (Vilket jag inte kan påstå att jag direkt märkte av..) Men det man kan göra då är att byte ut 3 kondensatorer till andra modeller av bättre kvalitet.. Vilket jag tänkte gör i samma veva som jag löder om USB:n.

    Så jag har beställt följande kondesatorer:
    2x EEUFC1E472 - PANASONIC 4700 µF, 25 V, FC Serien, ± 20%, Radiell, 18 mm
    1x EEUFC1V470 - PANASONIC 47 µF, 35 V, FC Serien, ± 20%, Radiell, 6.3 mm

    To be continued..

    mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2019-05-24 klockan 06:45.

  8. #228
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Kul att du har kvar bilen, jag saknar min ed30 lite. Har precis beställt samma däck till clubsporten. Skall bli kul att jämföra med conti sport contact 6 som jag haft innan. Blir premiär med dom på bug run om två veckor.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  9. #229
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Håller med Hauge. Kul att någon annan har kvar en ED30 och gör saker med den. Jag har saker som skulle behöva göras med min, men verkar tyvärr aldrig få tid för det.

    Det är en jäkligt kul bil att köra. Både på väg och bana.

  10. #230

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Kul att du har kvar bilen, jag saknar min ed30 lite. Har precis beställt samma däck till clubsporten. Skall bli kul att jämföra med conti sport contact 6 som jag haft innan. Blir premiär med dom på bug run om två veckor.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Aha trevligt! mina känns väldigt bra so far! ifs så var de gamla däcken rätt slitna osv

    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Håller med Hauge. Kul att någon annan har kvar en ED30 och gör saker med den. Jag har saker som skulle behöva göras med min, men verkar tyvärr aldrig få tid för det.

    Det är en jäkligt kul bil att köra. Både på väg och bana.
    Nu är det ju helg imorgon! Då hinner du kanske greja lite med!

    mvh soyd

  11. #231

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345

    Byte av Kondensatorer & Rear USB lödning

    Namn:  IMG_0617.jpg
Visningar: 1773
Storlek:  1.97 MB
    Lyckades ta mig in i enheten!...

    Namn:  IMG_0622.jpg
Visningar: 1877
Storlek:  1.85 MB
    Old vs nya! Var ett j*kla pickel göra att byta! Ser ut att vera ett enkelt jobb... Beror ifs på hur bra man är på löda osv.. Jag tänkte även byta en av de mindre, men jag insåg mina begränsningar och kände att det klarar jag f*n inte av! (Meeen va jag kletade med kylpastan!.. )

    Namn:  IMG_0619.jpg
Visningar: 1874
Storlek:  1.53 MB
    Provspelning för att se att den fortfarande funkade! (Vilket den gjorde peppar peppar! )

    Namn:  IMG_0623.jpg
Visningar: 1824
Storlek:  1.45 MB
    Dax att löda om USB porten så att jag får ett uttag på baksidan också! (Fram sidan blir bara laddning efter omlödningen) Men vill helst slippa ha kablar hängandes från stereon osv..


    Namn:  IMG_0625.jpg
Visningar: 4128
Storlek:  1.44 MB
    Till slut så blev det hyfsat!

    Namn:  IMG_0624.jpg
Visningar: 4153
Storlek:  1.28 MB
    Men får la duga så eller!? Kanske inte min snyggaste lödning, svårt att se men det är rätt så taaajjjt!

    Namn:  IMG_0629.jpg
Visningar: 4064
Storlek:  1.69 MB
    Provspelar USB:n! (CarPlay) Funkade kanon!


    Namn:  IMG_0630.jpg
Visningar: 1804
Storlek:  1.77 MB
    Smack skruvat o klart!

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2019-05-29 klockan 13:15.

  12. #232

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Kul projekt, och lyckat med se det ut som.
    Byte av kondingarna för att få bättre drag i basen eller?

  13. #233

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av matsola Visa inlägg
    Kul projekt, och lyckat med se det ut som.
    Byte av kondingarna för att få bättre drag i basen eller?
    Jo jag hade lite flyt att allt gick smärtfritt! Precis bytte kondingarna för att höja ljudkvalitet lite! (vet inte om jag kan säga att det blev någon större skillnad.. ) Lät helt ok innan och låter helt ok nu med så!

    /mvh soyd

  14. #234

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Sebastian K.
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    7
    Tjena!
    Vilka grymma förbättringar/uppdateringar du gjort på din Edition30! :-)
    Hade du också 2 antenkablar? Jag hade det på min original stereo i min Edition30 men kan ej ansluta båda i min nya Stereo...

  15. #235

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Nitefly Visa inlägg
    Tjena!
    Vilka grymma förbättringar/uppdateringar du gjort på din Edition30! :-)
    Hade du också 2 antenkablar? Jag hade det på min original stereo i min Edition30 men kan ej ansluta båda i min nya Stereo...
    Tack tack!

    Ja precis! andra original stereos från bla VW mm har dubbla fakra, de fungerar precis som en DSG låda kan man säga! första kanalen ligger och kör tills att den själv känner av att signalen blir sämre, då har kanal 2 redan kopplat upp sig med bättre anslutning och så där håller de på för att vi ska slippa brus mm

    För att slipa att ha liggande felkoder kan du köpa någon av dessa adapters beroende på vilken stereo du kör:

    Sök efter: Dual FAKRA to singel
    Namn:  dual_fakra_2_singel.jpg
Visningar: 1863
Storlek:  11.1 KB
    Sök efter: Dual FAKRA to classic
    Namn:  classic_2_dual_fakra.jpg
Visningar: 1554
Storlek:  10.7 KB

    Personligen så lyssnar jag aldrig på så kallad "live radio/mark sänd radio" så att jag tappar automatsökningen för bästa mottagning är skit samma!

    de gör heller inget om du bara lägger en FAKRA åt sidan! men du kan få en felkod på radion som ligger där hela tiden och ser osnyggt ut vid skanningar men det är inget som tar någon skada!

    /mvh soyd

  16. #236

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Sebastian K.
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    7
    Tackar,ska kolla det med radio hos mig idag. Min radio spealar „radio“ musik, men bara i ca10 selunder, sem avbryts det i kanske 3 skumder,sen spelar den igen osv. ...

    Jag sågatt du har installerat det stakare dämpare til bakluckan. det har jag med samt kodat att jag kan öppna med nyckeln. jag kan dock inte numera öppna bakluckan med „handen“ via VW-märket på bakluckan (som innan), kan du det?

    mvh Sebastian

  17. #237

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Sebastian K.
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    7
    Jag verkar ha 2 sådanna „fakta“ antenm kablar men bara en anslutning på radio. bytte till den andra kabel och då blev mottagningen bättre! :-)

  18. #238

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345

    Bilen är nu till salu!

    Hej,

    Edit: Bilen är sold till ny ägare!

    Tack för mig!✌️ 😎

    Ha det gutt

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2022-05-07 klockan 06:41. Anledning: Bilen är såld till ny ägare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin