Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Barbapappa
    Gäst

    Eos, nån som har koll på sådana?

    Tänkte försöka att åka och provspaka en Eos imorrn, min mor har tänkt att byta upp sig till en VW igen.

    Det är ju nästan nye bilen och några större brister kan den väl knappast hunnit få på typ 3000mil, men är det nån modell man inte vill satsa på av nån anledning?

    Den aktuella bilen verkar vara en 2L fsi på 150hk, säkerligen inte nån raket så den kanske blir perfekt.

    Är det några större skillnader gjorda mellan årsmodellerna?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    är det en sån motor man inte kan köra på E10 bränsle? kan vara värt att kolla iaf ?

    /Mats

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    E10 är inget problem, jag körde min 1,6 Fsi från -04 på E85 utan större protest, men faktum är att bränslekostnaden ökar inte om man tex. kör på 99 oktan istället för 95 oktan på dessa motorer, brasilien har E22 och E100 något annat finns inte att köpa där,

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Värt att tänka på om EOS är att väldigt många verkar läcka vatten på de mest konstiga
    ställen. Vi har haft flertalet på jobbet som läcker och det inte går att få nån riktig ordning på.

    Fönsterhissarna är väl en lite svag del vid vinterkörning. Rutorna fryser fast och hissmotorn tappar
    grundinställn. När man öppnar dörrarna får man inte vara för snabb då rutan ska ner en bit för att dörren
    ska kunna öppnas.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin