Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Zeeeta
    Gäst

    Fälgar till golf V GTI, vad passar?

    Har en otrolig fälgångest! Letar lite annorlunda fälgar till min Golf V GTI -05 och har fastnat för Mercedes monblocks fälgar. Har hittat några olika alternativ på blocket bla. En uppsättning 18*8 på två fälgar och 18*9 på dom andra två med ET38 på alla. Samt en uppsättning 18*8 ET31 på alla. Är dock väldigt osäker på om dom kommer passa, då jag även har uppgraderade bromsar fram som bygger ut någon centimeter på bredden. Hittade en bild på nätet där dom klämt dit merca fälgar med specen 18*8.5 ET44 fram och ET38 bak som sitter hur bra som helst.
    Någon som kan dehär och vet om någon av dessa fälgar som kan passa min bil?! Kanske har erfarenhet?

    Mvh Tomas

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Jag har porsche fälgar på min Golf 6 och med spacerplattorna så har jag ET 42 fram och 37 bak. Då ligger fälgarna exakt med plåtkanten, fram ligger den till och med någon mm utanför

    ang mercedes fälgarna så passar dom säkert bra om du hittar fälgar med 18*8.5 ET44 fram och ET38 dock så är nog inte navhålet det samma som golfen

  3. #3
    Zeeeta
    Gäst
    men kan det finnas risk för att navhålet är för litet? Annars brukar en "plastring" lösa problemet med navhålet?
    Har också letat efter en uppsättning klassiska porschefälgar, brukar dock vara standard en två av fälgarna är på tok för breda för golfen..

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    jag köpte mina fälgar hos http://www.design911.co.uk jag bara skrev attt jag ville köpa 4 fram fälgar och det var inga problem

    vad jag har hittat på denna sidan http://www.dackgrossisten.se/BultCirkelGuiden.aspx
    så har vw har 57,1 mm och mercedes har 66,6 mm så det borde ju bara va att sätta dit några ringar

  5. #5
    Zeeeta
    Gäst
    tack för hjälpen Åkesson! ska kika vidare på fälgar..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin