Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149

    Erfarenheter TM Tuning?

    Jag har strul med TM Tuning (tmtuning.com) och undrar om någon annan beställt därifrån och kan dela med sig av sina erfarenheter?

    Jag har beställt delar därifrån och pengarna har dragits men trots utlovat leveransdatum har inga delar dykt upp (2 veckor efter utlovat datum). Jag har mailat dom och bett om trackingnr men har inte fått något svar (1 vecka sedan).

    Någon som vet varifrån deras prylar skickas? Inte helt tydligt på hemsidan vad jag kan se.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Använd gärna sökfunktionen....
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...ight=TM+Tuning

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Dom skickar väl delarna från tyskland, när jag har beställt har det aldrig varit några problem och dom har haft bra kundsupport på BRA engelska! De ringde upp och konfirmerade ordern etc, så testa att ringa dem om du bara mailat dem.

  4. #4
    Köttis
    Gäst
    Hade problem med dem jag också, men löste det ganska smidigt via telefon. Var visserligen tvungen att pynta samtalet själv men var lika bra då man knappt fick någon hjälp alls via mail.

    Så prova ring dit, dem var ganska bra på engelska faktiskt

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Jag handlade också därifrån för inte sålänge sen.. Tidsplanen deras höll inte, men grejerna kom till slut.. Det tog bara lite längre tid än vad det stod från början..

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Tack för era svar, det låter som om det finns goda chanser att man får grejjorna iaf. =)
    Får testa att slå dem en signal.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Johan Källgren
    Medlemsnr
    4496
    Ort
    Fjällbacka och Göteborg
    Inlägg
    122
    Har handlat flera gånger från dom, tycker att jag haft bra kontakt via mail.
    Det har hänt att leveranserna inte riktigt kommit fram exakt dag, kan väl bero på vad du väljer för leveranssätt.
    Dom verkar ha olika leverantörer för olika saker.
    Sist jag beställde kom oljelocket i Alu från Usa, och då nästan en vecka innan resten, som iofs var ett större paket.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Ringde dom idag och pratade med en trevlig kvinna som skulle undersöka saken så förhoppningsvis ordnar det sig.

  9. #9
    Köttis
    Gäst
    Du ser

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Hmm, de lovade på telefon att kolla kolli id och att maila mig om saken men det har fortfarande inte kommit något mail, hade nog förväntat mig lite snabbare respons än så. Det var helt klart sista gången jag beställde från TM Tuning, helt oacceptabelt att de tar betalt med en gång och så skall man behöva vänta så här länge på varorna. =(

  11. #11
    Köttis
    Gäst
    Du verkar besitta ett tålamod utan dess like...

    Prova ringa dem igen om det brinner i knutarna!

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Citat Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
    Du verkar besitta ett tålamod utan dess like...

    Prova ringa dem igen om det brinner i knutarna!
    Är du ironisk?
    Jag vet inte om jag ställer för höga krav men när jag förskottsbetalat för typ en månad sedan och inget hör, inte ens efter flera mail och ett telefonsamtal så är det klart man tappar tålamodet, det är inte min definition av god kundservice.

  13. #13
    Köttis
    Gäst
    You be the judge!

    Nä men allvarligt, du hade väl pratat med dem igår via telefon om jag inte minns fel? Och då tycker man ju att det borde gå lika bra att ringa dem idag igen för att få vidare information ang varför dem inte hört av sig till dig som ni kom överens om?

    Jag fick vänta ungefär lika länge som du på mina paket från detta företag, och allt man fick veta efter man förskottsbetalat ordern var att allting var betalt och att det kunde ta ett tag att få grejerna hem till dörren, exakt hut länge visst dom ej.

    Så ring dit igen och hör vad dem har att säga, det är mitt tips!

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Jo jag förstår vad du menar men de sa på telefon att de skulle maila mig så det var det jag väntade på.
    Nu har jag iaf pratat med dom igen och blivit lovad leverans nästa vecka, den som lever får se.. :-)

  15. #15
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Håller med dig Jim, oacceptabelt, inte kanske just att kolli-id inte kommit efter 24 timmar,
    men att leverans av varor kommer ske 3-4 veckor efter utlovat datum,
    det hade ju varit en helt annan femma om man från början räknat med såpass lång
    leveranstid, för det finns ju det med, beroende på vart sakerna kommer ifrån.

    Sen väntar man sig kanske att kundtjänst via mail ska fungera lika bra
    som telefon, många med mig skickar nog helst mail av någon anledning.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Sen väntar man sig kanske att kundtjänst via mail ska fungera lika bra
    som telefon, många med mig skickar nog helst mail av någon anledning.
    95% av fallen är det INTE så & det gäller även svenska företag/myndigheter , trots att "snabba svar" , "Svar inom 24-timmar" , "Snabb support via mail" utlovas vitt och brett så tar det oftast ett par dar innan man får svar OM man får svar övht.
    Brinner det i knutarna alt man vill ha besked direkt är det den gamla hederliga telefonen som gäller 2011 , har personligen praktiserat det med en stor svensk myndighet senast idag , därav gav jag mig in i "kund tjänst/service debatten".

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Jag har alltid fått vänta 2 veckor på grejer de har i lager.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin