Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    Menude
    Gäst

    Golf GTI MKVI Högtalarskrammel

    Har en helt ny golf GTI 2011 som har börjat skramla av basen i höger dörrhögtalare..ganska störigt och det är inte så att jag har maxat högtalarna och förstört dom iheller, Tror det är plasten som skramlar och inte själva högtalaren men jag vet inte.. det är ett typiskt vibrationsljud från något som inte riktigt sitter åt som det ska.

    Någon som har nåt tips på att få bort det eller så?

  2. #2
    Raven
    Gäst
    Har ingen lösning, men lider av samma problem.

    Tycker det är ganska mycket skrammel i dessa bilar, elhissknapparna på förardörren, plasten under handskfacket, högtalaren höger fram, samt något skrammel när man kör över ojämnheter (kommer bakifrån). Bromsarna bak som låter när man bromsar mjukt inför ex rödljus. Tveksamt om jag tycker att dessa små oljud är ok på en "småbil" för över 200k.

  3. #3
    Menude
    Gäst
    min kosta 300k+

    Ganska dåligt som du säger...Nu har min börjat låta när man accelerarar oxå..suck den är inte ens 2 veckor gammal

  4. #4
    Raven
    Gäst
    Vi kan alltid byta... min är tyst vid acceleration iaf. =)

    Hur är spårkänsligheten på era bilar? Min är relativt spårkänslig med sommardäcken på (17").

  5. #5
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Jag har också haft problem med skrammel i min bil. Båda dörrarna är fixade, ljusströmställaren och höger solskydd har åtgärdats. Om man läser på de engelska forumen så verkar väldigt många ha problem med skramlande Golf VIr.

    ...och min skramlar fortfarande!
    Senast redigerad av jimZon den 2011-04-19 klockan 15:47.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  6. #6
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Hej

    Kör på 225/40 18" går hyfsat mjukt utan skrammel. Men mindre gummi höjd mellan fälg och väg samt ev sänkning / hårdare fjädring då ökar ju risken för oljud.... Det senare är ju i så fall självförvållat. Det är ju ingen Audi A8 man köpt så lite tolerans får man ha .


    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #7
    Menude
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Hej

    Kör på 225/40 18" går hyfsat mjukt utan skrammel. Men mindre gummi höjd mellan fälg och väg samt ev sänkning / hårdare fjädring då ökar ju risken för oljud.... Det senare är ju i så fall självförvållat. Det är ju ingen Audi A8 man köpt så lite tolerans får man ha .


    /Peter

    Jag har däcken man fick till ...18" är väl ungefär samma som du skrev. Men att saker inne i bilen skramlar som om det är dåligt ihopsatt är ju bara riktigt dåligt...det är ingen skoda man har köpt heller

  8. #8
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Skramlar det hela tiden är det ju lättare att hitta. Du får väl lämna in den för åtgärd om du inte hittar vad det är.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #9
    Dennis Örnell
    Gäst
    Jag själv har fått lämna in min Golf VI för åtgärdning av skrammel från solglasögonfacket, men man får inte glömma att Golf VI är i sig en skapligt tyst bil under körning för att vara en "småbil", vilket gör att man hör det minsta lilla.

  10. #10
    Raven
    Gäst
    Min ska in nu i maj/juni för oljebyte igen.

    När jag var på Dinbil och kollade pris för "stora servicen" som tydligen görs vid 3000mil (den har gått 1900 mil nu, och bytte olja i början av augusti vid 1400 mil) passade jag på att påpeka skramlet som existerar. På offerten jag fick står, det något i stil med "felsökning - interiörljud" 1000kr! Jag såg detta efter att jag hade gått, men inte ska väl jag behöva betala för den "felsökningen" när bilen har garanti?

  11. #11
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    Min ska in nu i maj/juni för oljebyte igen.

    När jag var på Dinbil och kollade pris för "stora servicen" som tydligen görs vid 3000mil (den har gått 1900 mil nu, och bytte olja i början av augusti vid 1400 mil) passade jag på att påpeka skramlet som existerar. På offerten jag fick står, det något i stil med "felsökning - interiörljud" 1000kr! Jag såg detta efter att jag hade gått, men inte ska väl jag behöva betala för den "felsökningen" när bilen har garanti?
    Definitivt inte om det var under vartfall första bruksåret (nybilsgaranti). Riktigt dåligt av dem isf.

    / Per

  12. #12
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    Min ska in nu i maj/juni för oljebyte igen.

    När jag var på Dinbil och kollade pris för "stora servicen" som tydligen görs vid 3000mil (den har gått 1900 mil nu, och bytte olja i början av augusti vid 1400 mil) passade jag på att påpeka skramlet som existerar. På offerten jag fick står, det något i stil med "felsökning - interiörljud" 1000kr! Jag såg detta efter att jag hade gått, men inte ska väl jag behöva betala för den "felsökningen" när bilen har garanti?
    Nja, tveksamt. Dock så ville de ha betalt av mig när jag lämnade in min bil för service och påpekade att jag tyckte att DSG-lådan ryckte.

    För att konstatera att den INTE gjorde det så ville de ha 1.500kr. Jag ifrågasatte detta och undrade vilken felsökning som gjorts. "-Ja, vi har kopplat in diagnostikutrustning och sånt där du vet". Jag talade med verkstadschefen och behövde inte betala den summan senare.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  13. #13
    Raven
    Gäst
    Bilen plockades ut den 28/10 -09 så det har gått över 1 år, men det är väl 2 års nybilsgaranti på den?

  14. #14
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    Bilen plockades ut den 28/10 -09 så det har gått över 1 år, men det är väl 2 års nybilsgaranti på den?
    Hej

    2 år -Jo, så är det.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin