Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Dennis Örnell
    Gäst

    Scirocco R - utrustning

    Scirocco R går nu att beställa med stolar som är helt rätt för denna typ av bil, nämligen skalstolar.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Det var på tiden! Kanske kan bli trångt i baksätet dock?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    Paul
    Medlemsnr
    5101
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    7
    Hej, kanske jag kan låna denna tråd då min fråga handlar om just Sciroccos skalskyddsstolar. Vet någon med säkerhet om skalstolarna är utrustade med whiplashskydd? Exempelvis Recarostolarna i Ford fokus RS har inte något skydd.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av Franzmeizter Visa inlägg
    Hej, kanske jag kan låna denna tråd då min fråga handlar om just Sciroccos skalskyddsstolar. Vet någon med säkerhet om skalstolarna är utrustade med whiplashskydd? Exempelvis Recarostolarna i Ford fokus RS har inte något skydd.
    Viss typ av skydd är det väl så länge stolen är högre än huvudet. Men dom gå inte vinkla framåt i mot nackkudden om det är det du är ute efter.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    Paul
    Medlemsnr
    5101
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Viss typ av skydd är det väl så länge stolen är högre än huvudet. Men dom gå inte vinkla framåt i mot nackkudden om det är det du är ute efter.
    Nä, det har du ju såklart rätt i. Jag vet egentligen inte hur whiplashskydd fungerar men på många modeller står det "aktiva whiplashskydd" eller liknande. Jag antar att det har något med det rörliga nackstödet att göra, på en skalskyddsstol är ju nackstödet helt statiskt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin