Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662

    Ingen halvljusautomatik på nya Polo??

    En kompis har köpt en ny Polo som andra bil och blev mycket förvånad att den inte hade halvljusautomatik...

    Har ringde säljaren som sa att det var korrekt...


    Stämmer det verkligen att det inte finns halvljusautomatik på nya bilar??


    .

  2. #2
    jockem
    Gäst
    Har hört de jag med, på min golf R så tänds inte bakljusen om man kör på auto på dagen, men de går tydligen att koda om.

  3. #3
    Dennis Örnell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Har hört de jag med, på min golf R så tänds inte bakljusen om man kör på auto på dagen, men de går tydligen att koda om.
    Det finns redan en tråd om det som har spårat ur och är låst

    Bakljusen förblir släkta när det är ljust ute, EU-regler vet du. Tog kontakt med min VW-handlare och de gjorde ett försök för att få koden, men fick avslag på det.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    En kompis har köpt en ny Polo som andra bil och blev mycket förvånad att den inte hade halvljusautomatik...

    Har ringde säljaren som sa att det var korrekt...


    Stämmer det verkligen att det inte finns halvljusautomatik på nya bilar??


    .
    Stämmer & ej tända bakljus i "0" läge.
    För att koda bakljusen på Nya Polo och Golf krävdes en speciell programvara som skickade ut separat till VAS.
    Tyvärr utgick den programvaran from version 17 & tyskarna har sedan dess ej tagit fram någon ny med hävnisning till dom nya EU- reglerna som trädde i kraft hösten 2009 gällande belysning.

    Nyare VAG bilar som saknar automatisk halvljus har sk DRL och släckta bakljus i läge "0", i polons fall lyser ljusen nere i stötfångaren i läge "0" och fungerar som DRL.

    Det finns redan en tråd om det som har spårat ur och är låst
    Den spårade aldrig ur , den blev bara avhandlad.

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...tiskt+halvljus
    Senast redigerad av Henrik.M den 2011-04-10 klockan 23:16.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Stämmer & ej tända bakljus i "0" läge.
    För att koda bakljusen på Nya Polo och Golf krävdes en speciell programvara som skickade ut separat till VAS.
    Tyvärr utgick den programvaran from version 17 & tyskarna har sedan dess ej tagit fram någon ny med hävnisning till dom nya EU- reglerna som trädde i kraft hösten 2009 gällande belysning.

    Nyare VAG bilar som saknar automatisk halvljus har sk DRL och släckta bakljus i läge "0", i polons fall lyser ljusen nere i stötfångaren i läge "0" och fungerar som DRL.
    Har jag förstått rätt att det går att programmera om bakljusen men inte halvljusen på Polon?

    .

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Varför låser man en tråd för att frågan är avhandlad? En av grundtankarna med ett forum borde väl vara att kunna återkomma med frågor, även långt senare...

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ang polo: Går ej att koda in automatiskt halvljus samt att det Går numera ej att koda bakljus, kan gå om den lokala verkstaden har en VAS före ver 17 med TFL installerat.
    Tyvärr tror jag det kan bli svårt att finna det.

    Svar till marcus ----> Om du läser tråden jag låste så fick frågeställaren svar på sin fråga.
    Sen anser jag att bla VOLVO fabriken i torslanda inte direkt tillför nägot i tråden.
    Eller vad tycker du?

    Skickat från min iPhone med Forum Runner

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Ang polo: Går ej att koda in automatiskt halvljus samt att det Går numera ej att koda bakljus, kan gå om den lokala verkstaden har en VAS före ver 17 med TFL installerat.
    Tyvärr tror jag det kan bli svårt att finna det.
    Ok, tack!

    .

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Svar till marcus ----> Om du läser tråden jag låste så fick frågeställaren svar på sin fråga.
    Sen anser jag att bla VOLVO fabriken i torslanda inte direkt tillför nägot i tråden.
    Eller vad tycker du?
    Att det som inte är relevant, dvs utanför ämnet, tas bort, den som postat det icke relevanta meddelas och sen kvarstår tråden som olåst. Jag tror att man tar livet av dynamik, kreativitet och framför allt entusiasm och i längden också forumet, om man låser istället för att åtgärda problemet.

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Marcus

    Att det som inte är relevant, dvs utanför ämnet, tas bort, den som postat det icke relevanta meddelas och sen kvarstår tråden som olåst. Jag tror att man tar livet av dynamik, kreativitet och framför allt entusiasm och i längden också forumet, om man låser istället för att åtgärda problemet.
    Inte för att det alls har med ämnet att göra , men jag känner att jag måste ge ett svar på ditt inlägg.
    SKulle vi släppa på allt i forumet som är utanför ramarna så skulle vi inte få göra annat än att medla mellan parter och redigera samt radera inlägg.
    Då är det absolut enklaste sättet att moderera forumet efter regler som finns uppsatta , finns dom som ser mig som hård och på fullaste allvar tror att jag modererar efter vad JAG tycker samt att jag gör det för att jävlas , så är inte fallet.......jag har andra intressen än att jävlas med folk över en dataskärm.
    Ibland får man se mellan fingrarna & ibland får ma dra i bromsen innan det spårar , allt är en balansgång mellan att följa uppsatta regler & samtidigt försöka hålla alla nöjda och glada.
    Vilket i verkligheten är en omöjlighet.
    Personligen tycker jag man själv ska prova moderera detta forum om man känner att man vill det , tror ingen har något emot att fler visar ett intresse att driva detta forum på idell basis.
    Är man intresserad & känner att man har det som krävs av att hjälpa till tycker jag man tar kontakt med styrelsen och anmäler sitt intresse.

    Med respekt för tråden kan vi ta övriga frågor ang modererandet via PM.

  11. #11
    Nisse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Stämmer & ej tända bakljus i "0" läge.
    För att koda bakljusen på Nya Polo och Golf krävdes en speciell programvara som skickade ut separat till VAS.
    Tyvärr utgick den programvaran from version 17 & tyskarna har sedan dess ej tagit fram någon ny med hävnisning till dom nya EU- reglerna som trädde i kraft hösten 2009 gällande belysning.

    Nyare VAG bilar som saknar automatisk halvljus har sk DRL och släckta bakljus i läge "0", i polons fall lyser ljusen nere i stötfångaren i läge "0" och fungerar som DRL.
    Min Polo, tillverkad 02-2010 lyser bak i nollläget tillsammans med varselljusen i kofångaren fram dagtid, betyder det då
    att den har den tidigare programvaran som du nämnde eller kan de ha kodat om den? Jag tog ut bilen 04-2010.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    04-2010 fanns fortfarande ver 16 av VAS program varan dvs man koda troligen om den innan lev (För dom flesta har svårt att gå över till EU standard).

  13. #13
    polomannen
    Gäst
    Håller med mini_me.

  14. #14
    Nisse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    04-2010 fanns fortfarande ver 16 av VAS program varan dvs man koda troligen om den innan lev (För dom flesta har svårt att gå över till EU standard).
    Tack för den upplysningen! Den här tråden har gjort att man sitter och kollar baklysen helt plötsligt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin