Sidan 4 av 31 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 613
  1. #61
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Roligt att gamla VW rävar satt ordentlig fart på denna tråd! Vad åker ni för bilar idag (Kemo, Richard, Martin)?
    Halloj!

    Idag åker jag en 335i som dock ska säljas inom kort. Jag har en även en Saab 9-5 Aero som TM-Racing ska få se över lite nu i vår.

    Men jag kan sakna min röda Ed30, dock inte den sista uppgraderingen, men bilen som helhet var trevlig.

    GTi R:en har jag inte fått åka med i än, men jag hoppas på att få uppleva det någon dag.

    Mvh

  2. #62
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Tummen upp för att du vågade skriva som det är,många tyvär inte som vågar framförallt Rian





    Blir svårt,inom snar tid blir det Bosnia/Kroatia en längre period.

    Mvh
    Tråkigt! Hade varit kul att träffas och dricka kaffe.. dock utan bulle nu när jag åker manuell 9-5 Aero.

    Har du kört någon GTI-R, eller testat tider Aero?

  3. #63
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Har du kört någon GTI-R, eller testat tider Aero?
    Golf r heter den tydligen.Har inte provkört..

    Här har du tider på Aero med 19" V power,1660 kg ,blött väglag,5-6 grader utetemp.

    100-150 4.67 s
    100-180 9.45 s
    100-200 13.47 s

    Mvh

  4. #64
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Tummen upp för att du vågade skriva som det är,många tyvär inte som vågar framförallt Rian




    Blir svårt,inom snar tid blir det Bosnia/Kroatia en längre period.

    Mvh
    Jag tror nog Rian har en hel del han skulle vilja lätta från sitt hjärta.. men det får komma från honom själv.

  5. #65
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Golf r heter den tydligen.Har inte provkört..

    Här har du tider på Aero med 19" V power,1660 kg ,blött väglag

    100-150 4.67 s
    100-180 9.45 s
    100-200 13.47 s

    Mvh
    Fy helvete.. ja det var bra tider med 1660kgs Saab och stora 19" fälgarna.. *tummen upp*

  6. #66

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Saab 9-5 Aero Hirsch 300HK 400 NM

    Mvh
    Är det en original Hirsch som presterar så bra?

  7. #67

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Halloj!

    Idag åker jag en 335i som dock ska säljas inom kort. Jag har en även en Saab 9-5 Aero som TM-Racing ska få se över lite nu i vår.

    Men jag kan sakna min röda Ed30, dock inte den sista uppgraderingen, men bilen som helhet var trevlig.

    GTi R:en har jag inte fått åka med i än, men jag hoppas på att få uppleva det någon dag.

    Mvh
    Misstänker att 335:an inte standard ?

    Var innebar sista uppgraderingen av din Ed30 som gav de problem du beskriver?
    Senast redigerad av DPC den 2011-04-07 klockan 20:59. Anledning: -

  8. #68
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Misstänker att 335:an inte standard ?
    Det sitter andra dp´s på den nu, programvara från Turbocenter, ställbart chassie, 19" lätta fälgar, vilket ska tas bort vid försäljning.

    Hur är Golf R:en på bana, kurvig väg med DSG:n? Någon som har en bil kan väl berätta?

    Mvh

  9. #69
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Fy helvete.. ja det var bra tider med 1660kgs Saab och stora 19" fälgarna.. *tummen upp*
    Tackar,tycker att med Hirsch är det inte tider som är roliga utan den mjuka och snabba pedalresponsen,körbarhet.
    Max laddtryck 1.05.Annars 1.0 på toppen 0.89 bar.
    Mvh

  10. #70
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Är det en original Hirsch som presterar så bra?
    Jag har Hirsch programvara i min bil som jag skaffat.
    Hårdvara är ferrita helsats,kungskobran,och kraftig frontmattad ic..

    Det sitter org kammar,org luft filter och org stift.
    Här är en mätare film 100-160 km/h.
    Mätare diff är ca 1-2 km/h.
    http://www.garaget.org/video/102369
    Mvh

  11. #71
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Tackar,tycker att med Hirsch är det inte tider som är roliga utan den mjuka och snabba pedalresponsen,körbarhet.
    Max laddtryck 1.05.Annars 1.0 på toppen 0.89 bar.
    Mvh
    Vad laddade kärran med MapTun uppgraderingen, och känner du att din bil går bättre nu?

    Ursäkta att vi glider från ämnet här, hoppas det inte irriterar för mycket?

  12. #72

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Jag har Hirsch programvara i min bil som jag skaffat.
    Hårdvara är ferrita helsats,kungskobran,och kraftig frontmattad ic..

    Det sitter org kammar,org luft filter och org stift.
    Här är en mätare film 100-160 km/h.
    Mätare diff är ca 1-2 km/h.
    http://www.garaget.org/video/102369
    Mvh
    Kungskobra? är det annan snorkel före turbon?

  13. #73
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Vad laddade kärran med MapTun uppgraderingen, och känner du att din bil går bättre nu?

    Ursäkta att vi glider från ämnet här, hoppas det inte irriterar för mycket?
    1.25-1.3 max,mer vrid i den jämfört med denna.
    Den går ungefär lika med MapTun 313 hk när den gick som bäst.På sistonde när MapTun strulade då är denna snabbare med 1.1.5 secund 100-200 km/h..
    Mvh

  14. #74
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Kungskobra? är det annan snorkel före turbon?
    Exakt,den kobran som sitter på min bil sitter på en Aero 06 uppåt.Det är detta som är skillnad mellan 250 och 260 hk varian och en ändring i programet
    Mvh

  15. #75

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Det sitter andra dp´s på den nu, programvara från Turbocenter, ställbart chassie, 19" lätta fälgar, vilket ska tas bort vid försäljning.

    Hur är Golf R:en på bana, kurvig väg med DSG:n? Någon som har en bil kan väl berätta?

    Mvh
    Jag har iofs en manuell R men kan uttala mig om chassibeteende. Bilen är kort beskrivet riktigt trevlig på kurvig väg (dock lite tung 1620 kg). Bilen är lättkörd och förutsägbar, typ neutral i uppförandet. 4WD gör sitt till att stabilisera bilen i såväl låg som hög fart och bromsarna bettar fint.

  16. #76

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Exakt,den kobran som sitter på min bil sitter på en Aero 06 uppåt.Det är detta som är skillnad mellan 250 och 260 hk varian och en ändring i programet
    Mvh
    Misstänkte det. (Kuriosa: jag arbetar nära de som har proggat motorn)

  17. #77

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hejsan svejsan, nu har jag tittat i mina loggar och kan bara konstatera att jag gasar som en kärring... Jag har lyckats att med precision som ett atomur släppt av varje repa i typ 195:-( men 100-190 om det hjälper ngn att klura vidare gör den på 10.23-10,41.

    Den styr på ganska bra tycker jag. Jag vet att Saab:en går stenhårt i fart mkt imponerande faktiskt anser jag. Det skulle vara kul att se en manuell R golf med mitt trim för att se om den är piggare däruppe. Sedan vet jag inte hur den ser ut i mellanregister då tiden 100-150 inte är alls lika mkt snabbare som under 100 o över 150 kapar den tid igen dock kör jag sällan i de höga farterna och tycker att 80-150 är ett mkt intressantare register.

    Som kör upplevelse i övrigt är den riktigt snabb på lagom krokig väg men när det ska svängas rejält så understyr en del. Har det aktiva chassit o i sportläge är den hyfsat ok , om det fanns möjlighet så hade jag gärna stängt av ESP helv**** och haft en haldexupdate för mer kraft bak. Det funkar bra med DSG:n på krokig väg annars paddlar jag mest då iofs
    Jag ska nog testa lite konbana i sommar och då lägga några R däck på vinterfälgarna

  18. #78
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hejsan svejsan, nu har jag tittat i mina loggar och kan bara konstatera att jag gasar som en kärring... Jag har lyckats att med precision som ett atomur släppt av varje repa i typ 195:-( men 100-190 om det hjälper ngn att klura vidare gör den på 10.23-10,41.

    12.5 sec får du räkna med
    I vilken utetemp kör du dom tiderna ?

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Den styr på ganska bra tycker jag. Jag vet att Saab:en går stenhårt i fart mkt imponerande faktiskt anser jag.
    Ja,Saabarna är inte så vassa fram till 3an men när 3an åker i då är det fart i dom

  19. #79
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hejsan svejsan, nu har jag tittat i mina loggar och kan bara konstatera att jag gasar som en kärring... Jag har lyckats att med precision som ett atomur släppt av varje repa i typ 195:-( men 100-190 om det hjälper ngn att klura vidare gör den på 10.23-10,41.

    Den styr på ganska bra tycker jag. Jag vet att Saab:en går stenhårt i fart mkt imponerande faktiskt anser jag. Det skulle vara kul att se en manuell R golf med mitt trim för att se om den är piggare däruppe. Sedan vet jag inte hur den ser ut i mellanregister då tiden 100-150 inte är alls lika mkt snabbare som under 100 o över 150 kapar den tid igen dock kör jag sällan i de höga farterna och tycker att 80-150 är ett mkt intressantare register.

    Som kör upplevelse i övrigt är den riktigt snabb på lagom krokig väg men när det ska svängas rejält så understyr en del. Har det aktiva chassit o i sportläge är den hyfsat ok , om det fanns möjlighet så hade jag gärna stängt av ESP helv**** och haft en haldexupdate för mer kraft bak. Det funkar bra med DSG:n på krokig väg annars paddlar jag mest då iofs
    Jag ska nog testa lite konbana i sommar och då lägga några R däck på vinterfälgarna
    Trevligt att höra R-åkare. Att en Saab Aero går bra kan jag hålla med om, speciellt när man kastar i 3:an och gasar fullt, då kommer dom
    farande som ett lokomotiv.

    DSG lådan upplevde jag som underbar. Idag finns det ju uppgraderingar med flashningar osv, även min röda var flashad men tyvärr så
    började den slira efter att man kört med bilen i x antal mil, och det var inte speciellt roligt. Speciellt inte när man ringde VW och kollade
    upp vad en ny koppling kostade.

    Nu finns det säkert eftermarknads kopplingar att köpa idag som är billigare, men långt ifrån billiga kan jag tänka mig. Så om ni trimmar
    tänk på att inte "vrida" på för hårt, bara ett litet tips.

    Om man vill köra med en uppgradering till DSG lådan så skulle jag rekomendera Rothe Motorsports hårdvaru uppgradering, visserlien dyr MEN
    driftsäkert som sjutton.

  20. #80

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    lagom kalla Umeå vid tillfället stekheta +8grader , jag tror att det inte finns så jättemkt mer att hämta om man inte vill äventyra hållbarheten men en större IC än org skulle nog vara bra senare i sommar för att kunna bibehålla temp.

    Jag tror att om allt stämmer perfekt så kan man nog komma under 12,5 om än knappt sen vete tusan med dessa grejor, vad gör Mitsubishi Evo bilarna för tider vore ju lite kul att hänga med dem då de är ganska lika i motorstorlek o vikt med kanske är ju ganska gott om dem på bilsportracen och närmaste för mig blir väl Piteå dragway så jag får kanske åka dit i sommar.

    Jag har ju den har som bruksbil och har en annan bil som tanken var att åka fort med.... Men då är det inte så hållbart längre och förra versionen av den motorn överlevde inte bromsningen men ska testas igen snart hoppas jag.
    BMW m10 fyra i en oskyldig E21 kaross gav då 545whp 630nm vid ca 6000 varv sen strul.
    Har annan kam o lite annat småpill nu så förhoppningsvis ska den ge mer fast då vid ca7000. Men den bilen är helt okörbar i allmänt bruk så golfen passar mig kanon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin