Sidan 31 av 31 FörstaFörsta ... 2128293031
Resultat 601 till 613 av 613
  1. #601

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Du bor ju i Skåne, åk till Tyskland.

  2. #602
    softishman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Vad är det som skiljer dessa åt då?
    Mycket!!

    När jag hade Giac ECU+DSG fil så gick bilen inte så bra, fick endast ut 300hk/380nm (bänkad motoreffekt) med deras steg 2 på min Edition 30.
    Växlingarna gick segt jämfört mot nu och pga att dom inte programmerat om momentbegränsaren så "ströp" DSGn effekten och bilen var seg... Sen drog den väldigt mycket mer soppa än nu! Stor skillnad! Bilen går nu väldigt bra över hela registret med otroligt skönt vrid lågt ner i registret.

    Är väldigt nöjd med arbetet V-Tech gjort med min bil!!!

    Kommer försöka bänka bilen under BugRun för att kunna jämföra effekten mot tidigare!

  3. #603

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Du bor ju i Skåne, åk till Tyskland.
    Dit har du ju också nära till och ett extremt stort urval av duktiga tuning firmor.

    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    Mycket!!

    När jag hade Giac ECU+DSG fil så gick bilen inte så bra, fick endast ut 300hk/380nm (bänkad motoreffekt) med deras steg 2 på min Edition 30.
    Växlingarna gick segt jämfört mot nu och pga att dom inte programmerat om momentbegränsaren så "ströp" DSGn effekten och bilen var seg... Sen drog den väldigt mycket mer soppa än nu! Stor skillnad! Bilen går nu väldigt bra över hela registret med otroligt skönt vrid lågt ner i registret.

    Är väldigt nöjd med arbetet V-Tech gjort med min bil!!!

    Kommer försöka bänka bilen under BugRun för att kunna jämföra effekten mot tidigare!
    Min förra ED30 går hur fint som helst med Giac mjukvara i ECU+DSG och det kan nog även nuvarande ägaren Haugeman intyga (som jag tror har bänkat den).
    Så varför en bil funkar fint medans en annan inte gör det kan man ju undra.

    Men som sagt val av tuner kan diskuteras i all evighet...

  4. #604
    softishman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg


    Min förra ED30 går hur fint som helst med Giac mjukvara i ECU+DSG och det kan nog även nuvarande ägaren Haugeman intyga (som jag tror har bänkat den).
    Så varför en bil funkar fint medans en annan inte gör det kan man ju undra.

    Men som sagt val av tuner kan diskuteras i all evighet...
    Ja, konstigt är det för jag hade inga felkoder och efter loggningar såg allt bra ut förutom att vridet inte var så högt... En dålig dsg fil var det iaf!

    Sen tyckte Stertman att mitt dåvarande BSH insug var pest och det kanske var därför bilen inte gick som den skulle och svartrykte lite väl mycket..
    Köpte ett Forge twinintake och enligt Stertman var det som kolera då... Dom ville inte mappa min bil till extreme filen utan att jag köpt deras nya 3" CTS insug...

    Deras ECU fil var inte heller någon höjdare då bilen drog ofantligt mycket bensin och svartrykte mycket.

    Nu efter en riktig mappning går bilen som en dröm och alla fel är borta! Den drar mycket mindre bensin och ryker betydligt mindre!

    MIN personliga uppfattning är att ska du mappa om bilen, åk till någon som verkligen mappar bilen och inte lägger in färdiga filer bara...

    Kommer bli en intressant bänkning på BugRun iaf!

  5. #605

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    Ja, konstigt är det för jag hade inga felkoder och efter loggningar såg allt bra ut förutom att vridet inte var så högt... En dålig dsg fil var det iaf!

    Sen tyckte Stertman att mitt dåvarande BSH insug var pest och det kanske var därför bilen inte gick som den skulle och svartrykte lite väl mycket..
    Köpte ett Forge twinintake och enligt Stertman var det som kolera då... Dom ville inte mappa min bil till extreme filen utan att jag köpt deras nya 3" CTS insug...

    Deras ECU fil var inte heller någon höjdare då bilen drog ofantligt mycket bensin och svartrykte mycket.

    Nu efter en riktig mappning går bilen som en dröm och alla fel är borta! Den drar mycket mindre bensin och ryker betydligt mindre!

    MIN personliga uppfattning är att ska du mappa om bilen, åk till någon som verkligen mappar bilen och inte lägger in färdiga filer bara...

    Kommer bli en intressant bänkning på BugRun iaf!
    Ja vilken tuner man ska välja finns det aldrig några konkreta svar på.
    Men jag åkte med i din bil innan du fick i ny mapp och kan ju verkligen undra hur man kan ha vart nöjd med att släppa ut den bilen efter trim.
    Då det ju inte var nåt fel med hårdvaran i den.

    Ska bli intressant att ses och kika på hur den lirar nu!
    Men det låter ju som den går som den bör med den hårdvara du har i den.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  6. #606
    softishman
    Gäst
    Klart du kommer få åka med och känna skillnaden!!!

  7. #607

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    Ja, konstigt är det för jag hade inga felkoder och efter loggningar såg allt bra ut förutom att vridet inte var så högt... En dålig dsg fil var det iaf!

    Sen tyckte Stertman att mitt dåvarande BSH insug var pest och det kanske var därför bilen inte gick som den skulle och svartrykte lite väl mycket..
    Köpte ett Forge twinintake och enligt Stertman var det som kolera då... Dom ville inte mappa min bil till extreme filen utan att jag köpt deras nya 3" CTS insug...

    Deras ECU fil var inte heller någon höjdare då bilen drog ofantligt mycket bensin och svartrykte mycket.

    Nu efter en riktig mappning går bilen som en dröm och alla fel är borta! Den drar mycket mindre bensin och ryker betydligt mindre!

    MIN personliga uppfattning är att ska du mappa om bilen, åk till någon som verkligen mappar bilen och inte lägger in färdiga filer bara...

    Kommer bli en intressant bänkning på BugRun iaf!
    Haha jag hade ett Dbilas insug som var både pest och kolera enligt dem
    Insuget såldes till Alle cupra och vad jag vet så funkade det bra i hans Cupra
    bilen gick i allafall ruggigt bra.

  8. #608

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Haha jag hade ett Dbilas insug som var både pest och kolera enligt dem
    Insuget såldes till Alle cupra och vad jag vet så funkade det bra i hans Cupra
    bilen gick i allafall ruggigt bra.
    Ja det insuget var najs. Skulle man plockat bort innan jag böt in cupran för massa år sen. Då hade det passat fint på R:en nu

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  9. #609
    softishman
    Gäst
    Efter lite tidtagningar med Racelogic så fick jag tiden 4,2 100-150 idag...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg

    Min förra ED30 går hur fint som helst med Giac mjukvara i ECU+DSG och det kan nog även nuvarande ägaren Haugeman intyga (som jag tror har bänkat den).
    Så varför en bil funkar fint medans en annan inte gör det kan man ju undra.

    Men som sagt val av tuner kan diskuteras i all evighet...
    Eller så går den bilen inte 100...
    Han bänkade 290hk i motorn på samma bänk som min bänkade 300hk på så något fel på min bil var det inte...!

    Den bittra sanningen är kanske att VTech har lyckats göra en bättre tuning...! Min bil går iaf mycket bättre nu än innan!

  10. #610

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Tja, fungerar denna motorkåpan http://www.ebay.com/itm/181235348293...S:1123&vxp=mtr till Golf VI R med CTS Turbo Airintake?

    Namn:  $T2eC16Z,!)IFIeVYHpnsBSVSU6PSBw~~60_57.JPG
Visningar: 439
Storlek:  176.9 KB

    MVH//

  11. #611
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Tja, fungerar denna motorkåpan http://www.ebay.com/itm/181235348293...S:1123&vxp=mtr till Golf VI R med CTS Turbo Airintake?

    MVH//
    Nej tyvärr inte, den verkar vara identiskt med min fd Golf VI GTI -10 kåpa. Denna bil hade EA888 - motorn vilket R:en inte har.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #612

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Nej tyvärr inte, den verkar vara identiskt med min fd Golf VI GTI -10 kåpa. Denna bil hade EA888 - motorn vilket R:en inte har.

    /Peter
    Tack Peter för snabb svar , finns det kanske någon billigare variant upp till 500kr, känns sådär att lägga ut 1500 kr typ för en motorkåpan :/, //Selmir

  13. #613

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Tack Peter för snabb svar , finns det kanske någon billigare variant upp till 500kr, känns sådär att lägga ut 1500 kr typ för en motorkåpan :/, //Selmir
    Jag har ett EVOMS engine cover över. Se bild här: http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-...07221308_n.jpg

    Det är inte min bil på bilden och den jag har är helt ny i kartong, dock öppnad men har aldrig varit monterad. Du kan få den för en billig peng. Hellre att den kommer till användning än att den samlar damm. Du kan fixa till en någorlunda OEM-look om du är kreativ, se här: http://www.uspmotorsports.com/images...e%20(1)-09.gif
    Skicka PM.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin