Sidan 3 av 31 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 613
  1. #41
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Aero plus din bil går riktigt fint nu, självklart ska du komma till Björkvik så vi kan köra mot varann, tråkigt om det bara blir en massa Bmw bilar
    eller hur? Vi startar från 50 till ca 240, så får vi se hur det går.. tror det kan bli jämt
    Den går så jag är nöjd, hade den gjort 15 sec 100-200 hade jag oxå varit nöjd,med tiden inser man att acceleration tider är inte det hela.Att jaga efter acc tider är som att jaga problem,påställa bilar mer mm då ligger allt på gränsen och man får förvänta sig allt från kopplings ras till värsta fall motor ras.
    Angående Björkvik har jag sagt mitt,den är inte av intresse längre pga allt som hänt,gasar för mig själv nu för tiden och njuter av bilen på detta sett.
    Helt enkelt mår bättre utav detta.
    Mvh

  2. #42

    Reg.datum
    jul 2008
    Namn
    T.Englund
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    110
    Gasekke: Tror jag körde om dig på Nynäsvägen strax innan Farsta i fredags, en vit golf R med reklam för Stertman på nummerplåten? Den såg jävligt rå ut, visst är det grövre avgas på den?

    Jag åkte en blå mk4 r32 med svarta fälgar..

  3. #43

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Instämmer i Silams frågeställning: Vad ger det att byta insug? Handlar det om förbättrad prestanda genom sänkt mottryck? Hur blir det med temperatur på luften in?

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    AeroPlus bra räknat av dig, det tror jag är bra uppskattning den siffran och nu ger jag mig för stunden ska bara köra o njuta så får vi se om det blir ngt event för mig bor ju lite offside från allt kul och vill nog köra bana i första hand.

    Badtab jo det var jag i den bilen. Sitter milltek på den med 4"x2 i övrigt S*****man steg 2,5 med ett annat insug finns info längre fram i tråden. Jag sågdin bil och de är fina R32 också, hade tänkt hetsa lite grann bara för för att busa lite.
    Jo den är ganska rå i sin "vinterpäls"

    Dessutom så har jag tagit i lite mer för en bättre tid och ja info kommer...... ;-)

  5. #45

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hur tusan postar man en bild på detta forum?? Nåja jag körde med avstängd AC och kontrollerat ringtryck så körde jag 3 repor

    12,61, 12,55 .12.53
    0-100 bästa tid 4,25 4,27-4,31
    100-150-4,57

    BF98 o vinterdäck 17" har Gtech logg men vet inte hur man postar.

    Mvh Erik

  6. #46

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Riktigt fina siffror. Sjukt vad bra den skottar iväg från stillastående.. Blir själv sugen att "släppa" loss min R.

  7. #47
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hur tusan postar man en bild på detta forum?? Nåja jag körde med avstängd AC och kontrollerat ringtryck så körde jag 3 repor

    12,61, 12,55 .12.53
    0-100 bästa tid 4,25 4,27-4,31
    100-150-4,57

    BF98 o vinterdäck 17" har Gtech logg men vet inte hur man postar.

    Mvh Erik
    Hej !

    Bra grejer
    100-200 ?
    Mvh

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Den går så jag är nöjd, hade den gjort 15 sec 100-200 hade jag oxå varit nöjd,med tiden inser man att acceleration tider är inte det hela.Att jaga efter acc tider är som att jaga problem,påställa bilar mer mm då ligger allt på gränsen och man får förvänta sig allt från kopplings ras till värsta fall motor ras.
    Angående Björkvik har jag sagt mitt,den är inte av intresse längre pga allt som hänt,gasar för mig själv nu för tiden och njuter av bilen på detta sett.
    Helt enkelt mår bättre utav detta.
    Mvh
    OK synd...men jag förstår dig

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Ser inga konstigheter att en Golf R med Dsg kan göra så förbannat bra 0-100 tider, ta tex Semagas förra edition 30 (samma motor som Ren) men med framkraffs och Dsg, 300 bänkade hk trim från Ace gör 0-100 på 5,0 eller 2 hot golf
    Stertman steg 2 5,4 jag menar i min värld är dessa tider riktigt bra, det kommer nog va mer regel än undantag att en Golf R (dsg) som är trimmad kommer köra sträckan 0-100 under 5 sec.


    Men som sagt det skulle va intressant å veta en 100-200 tid också... mitt tips är en hög 12 eller en 13 tid
    det är just det intervallet som är intressant för när 5an vx går i så kroknar dessa bilar ganska rejält
    efter 200 ska vi inte tala om hehe.

  10. #50
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Ser inga konstigheter att en Golf R med Dsg kan göra så förbannat bra 0-100 tider, ta tex Semagas förra edition 30 (samma motor som Ren) men med framkraffs och Dsg, 300 bänkade hk trim från Ace gör 0-100 på 5,0 eller 2 hot golf
    Stertman steg 2 5,4 jag menar i min värld är dessa tider riktigt bra, det kommer nog va mer regel än undantag att en Golf R (dsg) som är trimmad kommer köra sträckan 0-100 under 5 sec.


    Men som sagt det skulle va intressant å veta en 100-200 tid också... mitt tips är en hög 12 eller en 13 tid
    det är just det intervallet som är intressant för när 5an vx går i så kroknar dessa bilar ganska rejält
    efter 200 ska vi inte tala om hehe.
    Hello Rian!

    Ja att våra GTI bilar gick bra var ingen tvekan om, race soppa eller inte. Min gjorde ju 100-150 på 4,1 med gatbränsle och 100-200 på 11,2, rätt hyfsat.

    Men i vår kommer jag med något nytt troligtvis. Inte lika vasst som 335:an men dock något annat. Se upp i backspegeln Aeroplus.

    Mvh

  11. #51
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Ser inga konstigheter att en Golf R med Dsg kan göra så förbannat bra 0-100 tider, ta tex Semagas förra edition 30 (samma motor som Ren) men med framkraffs och Dsg, 300 bänkade hk trim från Ace gör 0-100 på 5,0
    4.8 s som bäst när jag körde den.5.0 s var med Racesoppa Martin i bilen..


    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Men som sagt det skulle va intressant å veta en 100-200 tid också... mitt tips är en hög 12 eller en 13 tid
    det är just det intervallet som är intressant för när 5an vx går i så kroknar dessa bilar ganska rejält
    efter 200 ska vi inte tala om hehe.
    Håller med,jag väntar fortfarande på 100-200 tid..Men som du säger så lär det blir hög 12 eller 13 sec och då är det frågan om det är bra eller inte när en 1660 kg 9-5 Aero med 300 hk grejar strax över 13 sec..

    180-200 eller 180-220 km/h brukar säga mycket mer om bilarna effekt än 0-100 eller 402 meter körning..

  12. #52
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    OK synd...men jag förstår dig
    Tack för förståelse..
    Vi kommer att synas på motorvägen säkert när jag vet att racesoppa inte är tillgänlig och även lättare hjul..
    Med detta prestanda som jag harnu kan jag nästan garantera dig att du blir bakom efter 180 km/h

    Mvh

  13. #53
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Ja att våra GTI bilar gick bra var ingen tvekan om, race soppa eller inte. Min gjorde ju 100-150 på 4,1 med gatbränsle och 100-200 på 11,2, rätt hyfsat.
    Ja,alla skriver hur bilarna gick bra hit och dit,men fram med felena som ni fått under all den tid och supporten ni fått på senaste tiden ?
    Att påställa en bil jävel är inte något svårt, specielt med racesoppa men att få till drifsäkerhet,och annat det är tyvär svårare
    Inte konstigt att Rians bil backade tändning ,det säger hur mycket en bil är påställd när den backar 3-5 grader tändning.
    Därför var racesoppa lösningen under vissa varma dagar





    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Men i vår kommer jag med något nytt troligtvis. Inte lika vasst som 335:an men dock något annat. Se upp i backspegeln Aeroplus.

    Mvh
    Skulle vara mest glad om jag såg dig på en moppe med racesoppa
    Mvh

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    4.8 s som bäst när jag körde den.5.0 s var med Racesoppa Martin i bilen..




    Håller med,jag väntar fortfarande på 100-200 tid..Men som du säger så lär det blir hög 12 eller 13 sec och då är det frågan om det är bra eller inte när en 1660 kg 9-5 Aero med 300 hk grejar strax över 13 sec..

    180-200 eller 180-220 km/h brukar säga mycket mer om bilarna effekt än 0-100 eller 402 meter körning..
    4,8 är grymt imponerande och "endast" 300 hk från Ace... fan det måste va hästar utöver det vanliga..

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Tack för förståelse..
    Vi kommer att synas på motorvägen säkert när jag vet att racesoppa inte är tillgänlig och även lättare hjul..
    Med detta prestanda som jag harnu kan jag nästan garantera dig att du blir bakom efter 180 km/h

    Mvh
    Därför kör vi bara 50 till 179 km/h

  16. #56
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    4,8 är grymt imponerande och "endast" 300 hk från Ace... fan det måste va hästar utöver det vanliga..
    4.8 är bra tack vore dsg framförallt.Dom växlar oerhört snabbt och får acceleration på nytt efter växling direkt.Medan vi med manuella har mer eller mindre liten fördröjning..
    Mvh

  17. #57
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Ja,alla skriver hur bilarna gick bra hit och dit,men fram med felena som ni fått under all den tid och supporten ni fått på senaste tiden ?
    Att påställa en bil jävel är inte något svårt, specielt med racesoppa men att få till drifsäkerhet,och annat det är tyvär svårare
    Inte konstigt att Rians bil backade tändning ,det säger hur mycket en bil är påställd när den backar 3-5 grader tändning.
    Därför var racesoppa lösningen under vissa varma dagar


    Jag kan bara hålla med här. Kass support, för hårt påställt, dålig driftsäkerhet, trasig camfollower, slirande DSG koppling å hej å hå..




    Skulle vara mest glad om jag såg dig på en moppe med racesoppa
    Mvh
    En Puch Montana med racebränsle.. jo det vore något. 2,0 Tfsi motorn är imponerande. Och det mest imponerande med just ED 30 motorn (så vitt jag vet är det samma i GTI-R bilen) är steg 1. Att få upp den den effekten och prestandan med endast programvara är fint som snus. GTi-R:en är alla gången en mkt trevlig bil att köra både rakt fram och på kurvig väg.

    Men vi kör väl 2,3 T mot varandra i vår Aero? Om inte på ett event så kan vi mötas upp och dra ett par repor på Kjula...

  18. #58

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Roligt att gamla VW rävar satt ordentlig fart på denna tråd! Vad åker ni för bilar idag (Kemo, Richard, Martin)?

  19. #59
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Jag kan bara hålla med här. Kass support, för hårt påställt, dålig driftsäkerhet, trasig camfollower, slirande DSG koppling å hej å hå..
    Tummen upp för att du vågade skriva som det är,många tyvär inte som vågar framförallt Rian



    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Men vi kör väl 2,3 T mot varandra i vår Aero? Om inte på ett event så kan vi mötas upp och dra ett par repor på Kjula...
    Blir svårt,inom snar tid blir det Bosnia/Kroatia en längre period.

    Mvh

  20. #60
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Roligt att gamla VW rävar satt ordentlig fart på denna tråd! Vad åker ni för bilar idag (Kemo, Richard, Martin)?
    Saab 9-5 Aero Hirsch 300HK 400 NM

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin