Sidan 28 av 31 FörstaFörsta ... 1825262728293031 SistaSista
Resultat 541 till 560 av 613
  1. #541

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Nej då Snook , det är helt klart att det är rent nonsens att det inte skulle gå.
    Vad jag menar är att det finns en sjukt stor kapacitet i maskinen och ett enormt bra styrsystem , grejen är väl att de flesta tror att allt som påstås är sant att en dsg inte tål si o så mkt vrid effekt att kolvar inte håller osv det är bara det att folk inte vågar testa. Däremot imitt fall så är det så att en hel del hård&mjukvara haft min bil som testmula och det är snudd på humor att det stupar på en 300kr grej i allt det svindyra :/.
    Just nu har jag då 3 stora problem
    Ork
    Tid
    Pengar
    Jag har en del idéer om framtiden men de håller jag under radarn för att slippa bugga luftslott men det mest sannolika är att det blir lite mer rejs och mindre bruksbil tyvärr. Det är som de flesta vet riktigt skitsvårt och dyrt att bygga bil och jag vill inte ha ngn kompromiss en i mängden snabb bil utan snabbast och vägen dit är just nu lite lång och brant uppför.
    Erik

  2. #542

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sedan handlar det ju lite om livet åxå.
    TYVÄRR har ju alla andra bilar i eriks liv rasat åxå.
    Så klandra honom inte , snacka om "bad flow" just nu.
    Då Golf R bruksas och de andra bruksbilarna formligen "exploderat" så får man lägga tid på annat.
    Golfen kommer igen , det måste ju bara finnas TID till allt.
    Vissa har ju jobb åxå

    Skrämselhicka hit och propaganda dit.
    Man kan tycka vad man vill men bilen går ju massa tusen mil om vintern åxå.
    Så att den inte fungerar 1000% alltid är väl ingen grej.

    Synd bara att det är på våren den står på pall.

  3. #543

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Däremot imitt fall så är det så att en hel del hård&mjukvara haft min bil som testmula och det är snudd på humor att det stupar på en 300kr grej i allt det svindyra :/
    kedjan är aldrig starkare än sin svagaste länk.. brukar det heta..

    med det menar jag; då bilen är tänkt att gå väldigt hårt på mestadels orginalgrejer, så gäller det att planera och framförallt kolla över/förstärka dom mest kända felande prylarna på motorn ifråga.. ligga steget FÖRE, innan det rasar å blir dyrt.
    (om motorn hade varit byggd från grunden med riktiga prylar, avsedda för ändamålet, så hade du haft rejält tilltagna marginaler, som nu inte finns).


    inget illa menat med det, trist att det stupar på nått sådant precis som du säger, hoppas du får fart på kärran till bugrun, vore skojj å se den live =)

  4. #544

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Ingen fara Mattias jag förstår vad du menar Det ska väl lösa sig hoppas jag till BR, CF finns det ju aftermarket grejor tydligen men ganska dåligt med info om deras fördelar jämfört med org, är hyfsat skeptiskt mot US grejor och det dräller av omdöpta grejor av okänt ursprung med mkt skryt om hur bra de är och jag vet ingen som provat dem finns det ngn som vet så tar jag gärna emot kunskapen. Tror att org räcker gott med tät inspektion och en bra olja.
    I mitt bygges fall så finns det ett genomgående tänk om materialet vi jobbar med och det finns nog lite marginaler kvar i org grejorna men det går inte att späånna ett "snöre" hur hårt som helst. Svagste länken är nog org stakarna motormässigt i övrigt känns det lungt ännu. Drivlina begränsar väl koppling hitills det finns lösningar men jag har f*n inte råd med en sådan ombyggnad av lådan.
    Men jag hoppas det löser sig, det finns en plan A som ska testas om det inte går med den finns plan B men då blir det tajt med tid.
    men än så kastar jag inte in handduken länge kvar..

  5. #545

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Ska nog ta och titta på CF på frugans bil, aldrig gjort.
    Det är en passat 2,0tfsi som gått chippad i 8000 mil nu..

    Lycka till nu med bilen, skulle vara riktigt kul att se den live någon gång!

  6. #546

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Nu är deppen över.

    Erik spårar vidare.
    Jag fixar reservplanen.
    Kommer bli bra när man får ordning på grejorna.

    Mindre "parts in a box" och mer kontroll på grejorna

  7. #547

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    ungefär så jag tänkte, överlägset material som används i tryckare idag, sällan man ser det minsta spår i dom ens efter 40.000mils körning, och dom har i många fall betydligt högre belastning än den till högtryckspumpen på en FSI.. sen lite förbättrad smörjning.. enkel lösning på ett uppsnackat "problem".

    gäller dock att kamaxeln klarar av det också, man kan inte bara öka hårdheten på den ena ytan om den andra är lika mjuk.. tydligen har VAG redan adresserat det problemet enligt inlägget ovan.
    den drastiskt minskade friktionen är dock bara fördelaktigt, och lösningen på problemet, hur man än ser det.
    Vad tror du om uppgraderingen med den CF som finns på länken?
    Är det verkligen stål i orginal-CF , ser spröd ut det som sitter kvar i eriks bil.
    Ser ut som "plastigt" och sprött material efter varmgång!?

  8. #548

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag har försökt lägga en beställning på en sån där CF som ovan men det Verkar inte som att det skickas var som helst..
    De enda alternativ som finns är USA,Kanada och Mexico för leverans , men jag ska maila dem igen och se om det går att få en till umeå.

    En sak som slår en när man tittar på min gamla hpfp (autotech ) är den "smala" anläggningsytan på fjädern på pumpen den i samband med ökat tryck tror jag nog inte gör saken bättre direkt..
    Min nya pump är avsevärt bredare i anläggningsytan mot CF och jag tror det är bättre.
    Avseende materiel så tror jag att oljan är av avgörande kvalitet , kommer nu att testa nya Castrol edge 0-40 fst sedan. Jag har en kontakt på Castrol och har fått en lämplig mängd olja grymma testvärden på filmens slitstyrka helt överlägsen alla andra med råge så den får det bli.
    Lillen! Du är en fantastisk tillgång helt enkelt tack för hjälp med allt, det här löser vi (hoppas jag)..

  9. #549

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hoppsan då, snabbt svar från US ang CF aftermarket, beställt nu och då får jag väl se då hur det blir. Ska bli intressant att se skillnaden, antingen blir jag lurad med en omdöpt standard CF eller så är det fantastiskt bra och en buffert för framtiden. Min ev dyrköpta erfarenhet är att det är en liten peng för ngt som kan orsaka rejäla skador.
    OBS nu säger jag inte att jag HAR rejäla skador då det inte är färdigkollat ännu ser snarare hoppfullt ut . Men det svänger fort..
    I afton har jag hämtat ut min nya bruksbil så jag slipper åka moppe tills R:n blir klar igen ett problem mindre alltså.

    En fråga.
    Den här tråden är mindre o mindre om ämnet, ska jag starta en egen tråd kanske under projektsidan istället??
    Erik
    Senast redigerad av Gasekke den 2013-04-16 klockan 07:24.

  10. #550

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    För min del spelar det ingen roll var tråden postas, jag kommer följa den ändå

    Vad har du skaffat för bruksis?

  11. #551

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag ser gärna en projekttråd på ditt monster

  12. #552

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Gasekke hoppas att motorn har klarat sig och inte tagit för stora skador. Vilken olja körde du på tidigare samt vid vilka intervaller byter du oljan ?

    Enda nackdelen jag har funderat på vad gäller hpfpupgrade.com CF, är om den gör så att slitaget flyttas från CF:en till kammen.. förhoppningsvis inte... Det är då bättre om CF:en nöts ner och bytes ut oftare känns det som... Men jag är inne på samma linje som dig bra och fräsch olja borde hjälpa till att hålla delarna i bra skick också...

    /mvh soyd

  13. #553

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    rent konstruktionsmässigt skulle man gjort en med rulle = betydligt större area och jämnt slitage över den.. och så i bättre material då förståss, utan att göra den alltför stenhård så kammen tar stryk, hjälper ju inte att flytta problemet, så att säga.

    legeringen från vanliga ventiltryckare lär ju funka ypperligt utan att äta upp kammen nå nämnvärt, då den är framtagen just för ändamålet.. sålänge vag inte gjort nån vek kam-nock till just pumpen.

    bara att testköra den nya du nu beställt och titta till den efter några hundra mil så inte nocken eller tryckaren visar tecken på slitage =)

  14. #554

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag har köpt en passat alltrack 177 hk dsg 2013 med lämplig utrustning som dragpkt premium pkt och lite annat lämpligt bra att ha.
    Blir nog bra tror jag.
    Jag kört på castrol edge eller motul olja och bytt före varje "event" som extra byte oavsett intervall samt vid ca 500mils körning.
    Svårt att veta vad som orsakat "ras" som enskild detalj faktiskt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag har köpt en passat alltrack 177 hk dsg 2013 med lämplig utrustning som dragpkt premium pkt och lite annat lämpligt bra att ha.
    Blir nog bra tror jag.
    Jag kört på castrol edge eller motul olja och bytt före varje "event" som extra byte oavsett intervall samt vid ca 500mils körning.
    Svårt att veta vad som orsakat "ras" som enskild detalj faktiskt.

  15. #555

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Gasekke är det din Golf R som är ute till försäljning?

  16. #556

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Gasekke är det din Golf R som är ute till försäljning?
    Hell No! , kommer aldrig att sälja den inom lååång tid, finns massor kvar att göra med den och nu när den fått en "storebror" som drag-bruksbilslösning så kan den lilla tyskan få bli en "riktig slampa" och bara användas för bus och stygga upptåg..

  17. #557

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    http://mobil.blocket.se/vasterbotten....htm?ca=11&w=3

    Såg en vit Golf R med svarta Talladega i Umeå till salu av en Erik. Trodde det var du.

  18. #558

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Fint litet rejs mellen en Golf R och Cupra R, tiderna är riktigt fina men AWD tar ut sin rätt när farten blir hög!
    http://www.youtube.com/watch?v=jE0yH7Kz4S8

  19. #559

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Fint litet rejs mellen en Golf R och Cupra R, tiderna är riktigt fina men AWD tar ut sin rätt när farten blir hög!
    http://www.youtube.com/watch?v=jE0yH7Kz4S8
    Ja då får Golfen det svårt. Men från 0, då går det undan! Rödljusrace är väldigt roligt i en Golf R

  20. #560

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    http://www.flickr.com/photos/h2sport...7629591957120/
    http://www.h2sport.com/solutions/fuel-pump/
    Finns lite andra lösningar också , "lite"mer jobb med den här lösningen men den verkar nog som den bästa med en rullyftare ,
    Men det krävs lite maskinjobb och så så jag provar den andra varianten först, då min kam ser ok ut för att köra "gamla" lösningen och tätare byten.

    Dessutom så ser man ju att ev bitar från follower inte kan ta vägen på så många ställen där ute så det stora skitgrejen är väl att followern kan skada "kamloben" men den går att byta separat så jag är mer optimistisk än på länge.

    Impossible is not a fact its an option!
    Provar man inte lär man sig ingenting , och så kan man inte ha det ju..
    Senast redigerad av Gasekke den 2013-04-22 klockan 22:57. Anledning: Glömde lite text..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin