Sidan 2 av 31 FörstaFörsta 1234512 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 613
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    men.. nu förstår jag inte.. är det inte alltid hundradelar man jagar..?

    självklart SKA det ligga en vassare tändning vid lägre insugs-temp, om programvaran är seriöst framtagen.. backningen finns ju mot högre insugstemp, så att låsa upp den vid nått fast värde blir ju tokit.. kan sensorn registrera den lägre temperaturen så ska den också med i tändkurvan.

  2. #22
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Hade iof hoppats att tråden skulle handla om Golf R och olika mätta tider med sådana bilar!
    Så kom igen, släpp Eriks Golf R tid och ge oss mer tidr på olika Golf R, vi har trimmat 4 stycken och jag antar att Turbo Center, Vtech, BSR, ACE och DBR kan ha trimmat några oxå så vore kul att se lite tider fram tills det är sommar och folk börjar testa på flygfält och annat!

    Jonis: Vi ser oxå fram i mot i sommar!

    mvh Jimmy Särås

    P.S Sladdandebarnet lyckades ändå köra under 8,30, kom inte ihåg om det till och med blev 8,20!?
    På Nürburgring vilket iof måste ses som rätt intressant och snabbt, killen har inte ens 20 varv på banan!
    Att vi sedan siktar in oss en del på motorsport och haft bilar i JTCC och i andra klasser senaste åren är ändå en intressant parameter, tråden ska inte handla om att vi (Stertman) eller Ni (Vtech) slår oss på bröstet, tycker det vore mer intressant om våra kunder och andras kunder kunde posta glada inlägg om hur bilarna går samt även olika 0-402 meter och olika prestanda tider!?
    Ingen tycker det är så intressant att läsa om att vår eller Er mjukvara eller produkt är bäst tror jag i samma termer som att läsa om vems pappa som är bäst!
    Vi tror på vår produkt och har bevisat en väldigt bra driftsäkerhet även under dom värsta förhållanden en motor kan klara av, jag är säker på att det är Er inställning om Er produkt oxå!
    Jag säger inte att vi behöver vara bästisar eller smöra för varandra!
    Jag säger bara att tråden kanske ska hålas ren och vi håller det på en seriös och vettig nivå!?
    Jag tror vi alla tjänar på det och dessutom tror jag att användarna på GTI-klubben tycker det är trevligare och roligare så!
    Senast redigerad av Särås den 2011-04-06 klockan 01:58.

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Det känns som det börjar på lite pajkastar tråd av det här vilket jag tycker är lite tråkigt.

    Jag ska vara väldigt tydlig med att jag inte är ute efter att ha en racegolf på dopingbränsle och jag har själv sökt kontakten med stertman och aldrig träffat dem förut så i mitt fall finns det ingen partiskhet där heller.

    Självklart kommer tider och resultat vara variabla och man man trixa med däck o bränsle bäst tusan man vill.
    Jag har fått en bra bil ännu bättre och det var tanken för mig, men självklart så är det ju intressant att mäta sig med andra tuners både för egen och säkert för deras del.
    Det dräller ju inte riktigt att R golfar och att jämföra min mot en r sirocco som är 2wd och lättare tycker jag är rent svammel faktiskt. Så visa tider på vad ni har påp era Rgolfar med DSG så vi iaf kan jämföra samma grundbil.
    Jag åker min med ett leende på läpparna och hoppas ni andra också är nöjda med era produkter.

    Jimmy det är bara att du har av dig om du vill ha med mig, och tycker du att vi måste göra ett IC byte så är jag ganska lättövertalad men som sagt jag ställer gärna upp som referens.
    Mvh Erik over and out.

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282

    Sugen

    Den här tråden har gjort mig så sugen på trimning att jag kommer låta Stertman trimma min Skoda Fabia RS 1,4 Tsi 180 hk. Men jag är inte ute efter att åka på bana och få de maximalt bästa tiderna där. Jag vill ha en kul bruksbil som funkar att åka med till vardags.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Hej!!

    Se till och anmäl er till Björkvik den 30 April vore kul med lite olika bilar å inte bra en massa Bmws.
    Kan vi inte sluta tjafsa om skitsaker? Jag menar var och en kör på det bästa han eller hon har, thats it
    Vare sig jag vinner eller förlorar så ser jag fram emot att få testa mot någon Vtech eller stertman bil
    ska bli riktigt kul

  6. #26
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    men.. nu förstår jag inte.. är det inte alltid hundradelar man jagar..?

    självklart SKA det ligga en vassare tändning vid lägre insugs-temp, om programvaran är seriöst framtagen.. backningen finns ju mot högre insugstemp, så att låsa upp den vid nått fast värde blir ju tokit.. kan sensorn registrera den lägre temperaturen så ska den också med i tändkurvan.
    Precis,därför menar jag att denna GTI-R presterar bättre tider nu,och att den behöver en kraftig ic i sommar för att hålla sig kring dom tider han har nu,men han får räkna i vilket fall som helst att den lär prestera sämre tider.
    Hur som den gick riktigt bra och jag skulle vilja se även 100-200 tid med var 10 km/h för att se om det finns en tändens till att den kroknar på högre farter

  7. #27
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Hade iof hoppats att tråden skulle handla om Golf R och olika mätta tider med sådana bilar!
    Finns det intresse att lägga upp tider på andra bilar orginal som trimmade som i jämförelse eller är du ute efter bara att ha tider på olika GTI-R med olika trimföretag ?
    Mvh

  8. #28
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Finns det intresse att lägga upp tider på andra bilar orginal som trimmade som i jämförelse eller är du ute efter bara att ha tider på olika GTI-R med olika trimföretag ?
    Mvh
    Jag tyckte det hade vart kul att se olika Golf R tider original som trimmade och trimmade av olika företag och tuners runt planeten.
    Så håla tråden till Golf R (den heter faktiskt inte GTI R vad jag vet utan Golf R).
    mvh Jimmy Särås

  9. #29
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Jag tyckte det hade vart kul att se olika Golf R tider original som trimmade och trimmade av olika företag och tuners runt planeten.
    Så håla tråden till Golf R (den heter faktiskt inte GTI R vad jag vet utan Golf R).
    mvh Jimmy Särås

    Kul att trimma en bil och jämföra den bara mot GOLF R ,vad är kul med det ?Anser som rena tävling mellan olika trimföretag som skapar bara tjafs i slutändan.

    Detta anses som marknadsföring oxå så jag förstår inte hur kan gti forum tillåta detta när sånt åker ut så fort den kommer in på vissa andra forum..

    Mvh

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Hehe ovanligt.

    Han menar nog att det är av allas intresse ok se nu då golf R efter som tråden handlar om just den bilen

    Att se olika prestanda. Kanske orginal med annat avgas å filter.
    Chippad på olika företag.
    Om mappad helt med olika hårdvaror. Tx en bil med annat avgas. En kanske som även är bytt ic. Mm
    Just för att se lite skilnader å vad och om det gör någon skilnad.

    Vill någon veta samma sak om tx GTI så får vi väl starta en tråd om det oxo sen.
    Intresant och trolig tråd tycker jag. Å hoppas på att vi slipper paj kastning å herre på teppan

  11. #31
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Kul att trimma en bil och jämföra den bara mot GOLF R ,vad är kul med det ?Anser som rena tävling mellan olika trimföretag som skapar bara tjafs i slutändan.

    Detta anses som marknadsföring oxå så jag förstår inte hur kan gti forum tillåta detta när sånt åker ut så fort den kommer in på vissa andra forum..

    Mvh
    Jag tror att ägare av Golf R är rätt intresserade av att se vad Vtech, DBR, ACE, TC, BSR och övriga i Sverige kan leverera!
    Tror inte att vi på Stertman Motorsport AB kommer att vara snabbast med Erik´s bil och är vi inte snabbast så är det väll inte bara bra reklam för oss?

  12. #32
    robban
    Gäst
    Mycket bra siffror.
    Varför har då Audi S3 så mycket sämre siffor med samma effekt?
    http://sv.bsr.se/products/t960/
    100-150 km/h 4 5.9 s 5.6 s


    http://sv.bsr.se/products/t960/





    I detta fallet så kan det "förmodligen " vara som så att det går liite tyngre med 225/40X18 istället för 205/50X17 som den andra modellen ( Golf R ) har

    mvh robban

  13. #33
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Rs mannen: Exakt så är det, kul att se om någon hittat nått som ger mer än någonting annat, personligen skulle jag vilja sälja på en av våra andra Golf R kunder ett VF insug och jämföra med Eriks tider sedan och se svart på vitt vilket av våra insug som är bäst och även hur mycket det eventuellt skiljer!
    Jag tror ju mycket på AWE insuget medans jag vet att min kollega Mattias tror på VF insuget!
    De vi är överens om Mattias och jag är att dom båda är väldigt bra!
    Men även APR´s insug ser bra ut och det skulle kanske vara kul att mäta 3 olika Golf R med dessa tre insug och resten av bilen kanske helt original eller nått!

    Som sagt det finns några Golf R i Sverige och många av dom ägarna hör av sig till oss och jag gissar att dom även ringer Jonis på Vtech och Klaus på Turbo Center och killarna på Dahlbäck och ACE oxå!
    Tror att ägarna skulle tycka det var roligt med lite mer prestanda information om Golf R och olika delar, klart det blir svårt att få det opartiskt då varje tuner säkert tycker om den produkten som han eller hon säljer samt att ägaren till den Golf R som köpt den ena delen i stället för den andra oftast valt den för att han eller hon tror eller tycker den är bäst!

    Men som sagt jag vill gärna håla tråden ren och inte meningen att det ska vara en SPAM tråd eller slå sig på bröstet!
    Jag ser fram i mot Jonis tider och även om Vtech får trimma den vidare och kanske gör steg 2(?) osv oxå så vi kan se lite mer!
    Jag ser även fram i mot att andra Golf R ägare som hunnit trimma kanske kommer ut ur garderoben och berättar lite om tider och vad dom gjort med bilarna!

  14. #34
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Hehe ovanligt.

    Han menar nog att det är av allas intresse ok se nu då golf R efter som tråden handlar om just den bilen

    Att se olika prestanda. Kanske orginal med annat avgas å filter.
    Chippad på olika företag.
    Om mappad helt med olika hårdvaror. Tx en bil med annat avgas. En kanske som även är bytt ic. Mm
    Just för att se lite skilnader å vad och om det gör någon skilnad.

    Vill någon veta samma sak om tx GTI så får vi väl starta en tråd om det oxo sen.
    Intresant och trolig tråd tycker jag. Å hoppas på att vi slipper paj kastning å herre på teppan
    Väderförhållande,utetemp,olika mätutrustningar,hjulstorlek kan göra allt detta oseriöst tyvär.
    Bästa samla på en och samma dag och låta en tidning testa bilarna.
    Har testat 1000+ olika bilar med racelogic och jämfört allt som går att jämföra.Det är så många faktorer så kan ställa till det tyvär..
    Mvh

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Självklart är det så. Men som sagt. Detta var väl ingen "herre på teppan" lek om vem som var värst eller bäst. Utan vad den lilla besten kan prestera
    2 bilar blir ju aldrig exakt lika ändå.

    Tycker folk som gjort mätningar kan lägga upp tider å info bara. Å lämna kritiken utanför

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Hehe. Det har du rätt i. va du tycker är intressant eller inte vet vet ju bara du :P
    Å om det är inte är kul å läsa vad bilarna presterar mm så kan vi ju lägga ner hela forumet. för det är väl lite syftet med det.
    Är det någon so
    Har en golf R kan det vara mkt intresant att läsa om dess olika prestationer.

    Å har man synpunkter eller liknande mot en firma kan man ju maila firman ist för att gnälla på dom på ett forum. För forumet har ju inget med företaget att göra. Sen om någon gillar 3 ist för 5 (exempel för som som inte förstår att siffrorna representerar olika trimmfirmor) är ju inte så intresant för oss andra att läsa. Eller har jag fel? Va tycker ni som "representerar" era firmor här ?

    Sen. Aeroplus var det inte alls min mening som ett personligt på hopp mot dig. Ber om ursäkt isf.
    Utan rent allmänt. Så hoppas du godtar den.
    Mer mat nyttig info å fakta i trådarna är nått jag kan sakna ibland.

  17. #37
    silam
    Gäst
    Tycker denna tråd var ett bra initsiativ, mycket intressant att läsa om olika resultat, och framförallt om skillnaden mellan olika steg från samma lev.
    Visst finns det en changs att nån tid inte är korrekt men för min del behöver det inte läggas upp loggar etc, jag ser tiderna som riktlinjer.
    Tror dem flesta ägarna, som mig värderar hållbarheten högst, så det är minst lika intressant med ägare som kört med ett företags mjukvara under en längre tid, som dem som har den första veckan.

    Spontant tycker man inte det borde vara så stor skillnad mellan dem olika firmorna så länge som dem håller sig inom säkerhetsmarginalerna, så jag ser fram emot jämförelser mellan olika hårdvaror i kombination med mjukvarorna.
    Hur stor roll spelar insuget på R´en, vad jag läst tidigare verkar det bara vara ett par HK hit eller dit ?

    /N

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av silam Visa inlägg
    Tycker denna tråd var ett bra initsiativ, mycket intressant att läsa om olika resultat, och framförallt om skillnaden mellan olika steg från samma lev.
    Visst finns det en changs att nån tid inte är korrekt men för min del behöver det inte läggas upp loggar etc, jag ser tiderna som riktlinjer.
    Tror dem flesta ägarna, som mig värderar hållbarheten högst, så det är minst lika intressant med ägare som kört med ett företags mjukvara under en längre tid, som dem som har den första veckan.

    Spontant tycker man inte det borde vara så stor skillnad mellan dem olika firmorna så länge som dem håller sig inom säkerhetsmarginalerna, så jag ser fram emot jämförelser mellan olika hårdvaror i kombination med mjukvarorna.
    Hur stor roll spelar insuget på R´en, vad jag läst tidigare verkar det bara vara ett par HK hit eller dit ?

    /N
    Intressant tråd verkligen!!

    Tyskarna använder org kåpan med insatsfilter upp till ca 400hk, uppenbart så räcker orgflödet rätt långt.
    Själv kommer jag köra med K&N insats i år, om det är bra eller dåligt jämfört mot ett eftermarknads insug vet jag ännu inte, ska bli kul att se
    skillnaden.

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Aero plus din bil går riktigt fint nu, självklart ska du komma till Björkvik så vi kan köra mot varann, tråkigt om det bara blir en massa Bmw bilar
    eller hur? Vi startar från 50 till ca 240, så får vi se hur det går.. tror det kan bli jämt

  20. #40
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Om vi pratar effekt så ger bilen enligt denna sidas kalkylator http://www.norberg-racing.com/ ca 328hk för att göra den tid den gjort.
    Om det gör ngn besviken eller glad skiter jag faktiskt fullständigt i utan det är upp till var och en att tycka.
    En sån viss effekt uträkning har jag i huvudet och jag har aldrig tvekat på effekt skrev till och med själv att den gav 50-60 hk mer än orginal bil.
    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin