Sidan 13 av 31 FörstaFörsta ... 31011121314151623 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 613
  1. #241

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag har den här versionen,
    http://www.stertman.com/ui/templates...titioncatchcan
    Har fungerat kanonbra i sommar men i R:ens motorrum så finns det ingen naturlig plats som går att använda bolt on.
    Därför så fick det bli bästa möjliga och då hamnar den i stort sett där den är anvisad från dem MEN det går inte att sätta den där de vill ha den placerad då tar nedre del i generatorn och flyttar man den så kom den på tog för högt upp och tar i huven.

    Alternativet blev att modda fästet , och följden av det blir långa slangar (även om jag kortade dem som följer med) och ett lätt uppförslut till burken. Kombinationen av det och väderlek gjorde att skiten slammar igen och det blir helt enkelt stopp. Jag vet inte om BSH har ngn åsikt om det här men jag passar väl frågan vidare till dem så får vi se.
    Jag vet hur jag ska göra om fästet så det går fritt och kommer längre ner (plats finns)men det kändes inte aktuellt just vid montering och som sagt en bra produkt i övrigt.

    Skadan är ju redan skedd tyvärr men jag hade inte en tanke på att det skulle bli ngt problem då det inte på ngt sätt "varnas" för en sån sak kan hända i kalla förhållande så vitt jag sett den fyllde sin funktion utmärkt fram till det och är väl en sak jag bara skulle haft på sommaren det är ju 10 minuters jobb max att byta emellan men det är ju lätt att vara efterklok. Jag tror att jag har bilder på placeringen men framför allt har jag bilder på hur skiten såg ut nu och jag ska lägga upp dem senare i kväll så får ni se hur det såg ut.

  2. #242
    itouch
    Gäst
    Du kanske skulle ha vaderat slangarna med isolerande material runtom? Har sett många bmwägare göra det då vevhusen fryser iom placering i fronten.

    Hursom, tråkigt att höra men detta fixar du och kommer tillbaka starkare 2012

  3. #243
    AeroPlus
    Gäst
    Hej hej !

    Beklagar det som hänt Gasseke..

    Du började året som snabbast men du avslutade den som sist..

    Har inte en tanke slagit att din kraftig påställda program varit i kombination med den catc tank till haveri ?

    Mvh
    Senast redigerad av AeroPlus den 2011-12-30 klockan 22:25.

  4. #244
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Skadan är ju redan skedd tyvärr men jag hade inte en tanke på att det skulle bli ngt problem då det inte på ngt sätt "varnas" för en sån sak kan hända i kalla förhållande så vitt jag sett den fyllde sin funktion utmärkt fram till det och är väl en sak jag bara skulle haft på sommaren det är ju 10 minuters jobb max att byta emellan men det är ju lätt att vara efterklok. Jag tror att jag har bilder på placeringen men framför allt har jag bilder på hur skiten såg ut nu och jag ska lägga upp dem senare i kväll så får ni se hur det såg ut.
    Hur ofta tömde du catch can?
    Du skriver att du inte varnats för vad som kan hända i kalla klimat?

    I instruktionen man får med står följande:

    **Important Note**
    Customers in regions of the world that drop well into the freezing temperatures during the
    winter will need to keep a watchful eye on the volume of water collected in the can. One
    of the main fluids caught in the can is condensation (water). In the winter months the
    amount of condensation caught in the can will dramatically increase. If left in the can in
    freezing temperatures there is a possibility that this water could freeze. If frozen, pcv
    flow will be inhibited. Make sure to keep an eye on your fluid levels.

    http://www.bshspeedshop.com/bshstore...p_catchcan.pdf

    Men andra ord, när är det kallt måste behållaren tömmas ofta då det annars kan frysa.

  5. #245

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jo då jonis det står banne mig helt klart det, och hade nog sett det också Men inte tänkt nog långt....
    Men jag hade inte mkt vätska i den vid denna händelse. Jag har kollat och tömt den tidigare bara för att just hålla koll på fyllnadsnivån i den. Jag tror ff att stora haken var den bristfälliga lutningen som gjorde att det låg avlagringar i framförallt ena slangen och vid kylomslag blev det för tätt. Men absolut i första hand ett handhavande fel från min sida som fick den har följden.

    Aeroplus
    Men jag tror inte att trimgraden i sig gör det enklare för maskineriet på ngt sätt men som jag brukar min bil så är jag inte orolig för trim.
    Jag har åkt 6 svängar konbana 16 repor på dragstripp varav 2 i fullrace setup , plus mappnings tillfället några enstaka gattester i övrigt som min bruksbil. Har bytt olja o filter varje 500 mil och inte haft ett spår av problem utom det med svajande laddtryck i Piteå som ledde till pvc ventil ersättaren. Det här får jag väl ta på mig själv och så är det ju med all form av att testa gränser för vad som går eller inte. Org turbon är helt klart Max utnyttjad i det här läget och hade nog inte överlevt hur som helst 10-15 tusenmil och nu blir det uppgradering av div svaga länkar. Målet för 2012 är att vara snabbaste golfen totalt i samtliga former av körning både rakt fram o på bana.
    Over and out
    Erik

  6. #246
    AeroPlus
    Gäst
    Gasseke

    Hej!

    Du har helt rätt och gör rätt,har du valt själv att testa gränsen och ha en påställd bil så skall man ta det på sig själv specielt om trimmaren säger emot detta.


    Det är bra att du satsar på drifsäkert inför 2012.
    Vill man vara snabbast så måste man en bil med helheten som klarar av att vara snabbast längre period..
    Lycka till med ditt projekt
    Hoppas på att se många fina acc tider under 2012..

    Mvh AeroPlus

  7. #247
    RobinR
    Gäst
    Lider med dig Erik!
    Bara på´t igen.

    Häls Robin

  8. #248

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Tack så mkt Robin , jo bara att ladda om. Och vad jag förstår så finns det mer motstånd 2012 och jag hoppas att ngn fler verkligen vågar köra så det blir lite tider att jaga.

    Erik

  9. #249
    RobinR
    Gäst
    Ska försöka sätta en tid så du har nåt o jaga ;-)
    Åkte du med racesoppa?
    Vad körde du med för däck? Slicks?

    Med vänlig hälsning, Robin

  10. #250

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Låter bra det Robin
    jag åkte 1 fullgasrepa med racesoppa sedan strulade ngt tyvärr 12,49-176 som bäst.
    Nej inga slicks åkte mönstrade regndäck STCC 24/61 17" ibland men den repan är jag osäker vad det var på men jag tror det var dem.
    Tyskan gick istort sett lika fort med 19" org fick lite sämre 60fot men högre fart så ingen större skillnad.

    JAg ser fram mot en jakt då, visst blir det LOBA 380 för dig? ska bli kul att se vad det kan gå med den turbon orkar med. Jag tror på en tid ner mot 12,XX-12,3 och kanske 180+ för dig iaf gör du ngt åt koppling o DSG mjukvara också?

    Kul att ribban höjs och synd att alla event och snabba bilar "finns på fel del av sverige" men jag ska väl ut och jaga lite i sommar hoppas jag och JAG HATAR bara tanken på att bli frånåkt så ngt måste man väl hitta på för att hänga med.
    Det finns nog en del kvar att hämta med K04:an och det kan gå ner mot 12,2 med den tror jag faktiskt, kanske lite lägre men då måste allt stämma från plattan och ut.

    Sneglar på låd uppdatering i någon form då jag tror det finns tid att hämta i framförallt 60fot vid rakt fram åkning o det är ruskigt irriterande att den växlar lite hur som helst när man åker RS bana och aktiv körning på krokiga vägar.
    (givetvis följs alltid samtliga trafikregler och fartskyltning då...)
    Over and out / Erik

  11. #251

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Vad är det för tillverkare som ligger bakom LOBA 380?

  12. #252

  13. #253
    jonis
    Gäst
    Jämför med den hybridturbo vi byggde för några år sedan som var baserad på k03.

    Titta på den uppdaterade till höger i bild.

  14. #254

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    2295euro! en rejäl slant för uppdaterad KO4

    Varför väljer man inte ett GT2860RS eller GT307R aggregat i stället och kan plocka rikligt med effekt direkt?

    APR har dessa steg

    http://www.goapr.com/products/stage3...ans_265hp.html
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2012-01-11 klockan 21:12.

  15. #255

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676

  16. #256

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Håller med Jerker till fullo här, varför välja en uppdaterad k04 turbo när man kan få bra mycket värre grejer
    till ett jäkligt bra pris, dessutom ingår all montering..Dom har trimmat en hel del 2,0t fsi Cupror till 500-600 hk

    . We have several versions ranging from 350HP to 700+HP!

    It all depends on what you are interested in – and how much you wan’t to spend on your car!

    The base setup uses the rods and pistons you already have. This is good for 380HP on k03 equipped cars and 420HP on k04 equipped cars! Anything above that – and you need to upgrade your internals!

    Below, you will find the different variations of the Turbokit we have. Important thing to remember about these kits is that it’s complete with EVERYTHING – including software and labor!

    Stage1 TFSI Turbokit:

    Turbo Exhaust Manifold – Garrett GTX3071R Turbo – Precision 38mm wastegate – 3″ custom alu intake – 3″ stainless steel downpipe – Upgraded diverter valve – Upgraded High Pressure Fuelpump – IE Connecting rods – Revo Stage 3 software

    Total price for this kit with S3 Intercooler : 54.832DKR (7.350Euro)
    Total price for this kit with THS Intercooler : 57.632DKR (7.726Euro)


    Thats with all new parts, mounted, adjusted and ready to rock. Expect around 500HP and 550NM with this beast!
    Email us for quotes if you already have upgraded intercooler, fuelpump and so on.
    Senast redigerad av anri52 den 2012-01-11 klockan 22:07.

  17. #257
    Pdeswe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Håller med Jerker till fullo här, varför välja en uppdaterad k04 turbo när man kan få bra mycket värre grejer
    till ett jäkligt bra pris, dessutom ingår all montering..Dom har trimmat en hel del 2,0t fsi Cupror till 500-600 hk

    . We have several versions ranging from 350HP to 700+HP!

    It all depends on what you are interested in – and how much you wan’t to spend on your car!

    The base setup uses the rods and pistons you already have. This is good for 380HP on k03 equipped cars and 420HP on k04 equipped cars! Anything above that – and you need to upgrade your internals!

    Below, you will find the different variations of the Turbokit we have. Important thing to remember about these kits is that it’s complete with EVERYTHING – including software and labor!

    Stage1 TFSI Turbokit:

    Turbo Exhaust Manifold – Garrett GTX3071R Turbo – Precision 38mm wastegate – 3″ custom alu intake – 3″ stainless steel downpipe – Upgraded diverter valve – Upgraded High Pressure Fuelpump – IE Connecting rods – Revo Stage 3 software

    Total price for this kit with S3 Intercooler : 54.832DKR (7.350Euro)
    Total price for this kit with THS Intercooler : 57.632DKR (7.726Euro)


    Thats with all new parts, mounted, adjusted and ready to rock. Expect around 500HP and 550NM with this beast!
    Email us for quotes if you already have upgraded intercooler, fuelpump and so on.
    Tjena,

    Vart hittade du detta?

    /Patric

  18. #258

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Hade inte varit fel med 500 hk! Känns som att drygt 7000 euro är prisvärt för den effekten.

  19. #259
    vw-fantast
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Hade inte varit fel med 500 hk! Känns som att drygt 7000 euro är prisvärt för den effekten.
    Hej

    Ja jag e sugen. men hur funkar det med besiktning, försäkring och dylikt?

    Har jag betalat 400 papp för bilen kan man ju betala 70 till. Fast avgassystemet jag har duger väl? 3 tums...

  20. #260

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Om man vill va värst till en rimlig peng.....http://www.sorensen-performance.com/wp/?page_id=276


    Lite ot! Men men vilket ljud i denna Cupra http://www.youtube.com/watch?v=jjELA...eature=related
    Senast redigerad av anri52 den 2012-01-15 klockan 00:23.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin